SirDonkey Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 synest ho viser en god diskusjons evne.. hva er holdningen for bordell her? Eg liker tanken på å gjøre det litt mer stue reint, for da kan diskusjonen gå litt videre... og det kommer litt mer fram i dagslyset.. Lenke til kommentar
thefragile Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Har du en link eller noe til videre lesning? Men har fått med meg noe av hva saken handler om og hvis det stemmer at Sund mener bordeller er et godt alternativ til dagens situasjon så må jeg si meg enig med henne. Har selv vært i Amsterdam å red light district. Dette kan sikkert virke sjokkerende på "oss" puritanske nordmenn, men det fungerer faktisk ganske bra der (samme med Tyskland og en rekke andre europeiske land). Sexsalg har alltid vært endel av samfunnet enten man liker det eller ikke, og det er bedre å tilrettelegge så de prostituerte har rettigheter og en trygghet en at de skal risikere å bli mishandlet i baksete på en sliten volvo eller en trygdebolig i ei blokk en eller anna plassen. Nå får jeg sikkert hele den konservative kristenmafiaen og rødpuritanske-eliten på nakken Lenke til kommentar
SirDonkey Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 hei ja, var nok dagens tabloid(tv2) eg tenkte på. kansje det er mulighet å se reprisen på nett. er litt usikker Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Har du en link eller noe til videre lesning? 8424106[/snapback] Her er en artikkel som tar for seg temaet. Høres ut som et fornuftig forslag, fatter ikke hvorfor det er så mange som stiller seg kritiske. Kan noen som er mot forslaget diske opp med noen gode motargumenter? Lenke til kommentar
araziel Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Vel, har ikke noe fast standpunkt på saken annet enn "enten eller". Slik vi har det i Norge i dag er helt bak mål. Enten kriminaliserer du både kjøper, selger, mellommenn, og alt som har med det å gjøre, eller så lovliggjør du hele greia og underlegger det kontroll. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kriminalisering fører bare til mer brutalitet og utnytting. Lenke til kommentar
Plosj Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kriminalisering fører bare til mer brutalitet og utnytting. 8426842[/snapback] Helt riktig.. Prostitusjon blir vel ikke kalt for verdens eldste yrke for ingenting si meg et land unntatt Vatikanstaten der prostutisjon ikke forekommer(kansje også der). Bedre å få dette i "ordnede forhold" det Sverige gjorde(gjøre det illegalt) gavnet ikke horene. Driten blir bare bort gjemt og det blir bare mere kriminalitet. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kriminalisering fører bare til mer brutalitet og utnytting. 8426842[/snapback] Be that as it may. Enten eller. Man kan ikke fjase rundt emnet slik Norge gjør nå. Tror godt det kan stemme at det blir undergrunns, men det vil garantert (dersom man bruker midler) også føre til mindre prostitusjon. Og hvis samfunnet som helhet engang vil kriminalisere det så er det uansett bedre enn slik det er nå. Vet ganske enkelt ikke nok om emnet til å uttale meg om det faktisk ville ført til mer brutalitet etc. Men man kan jo anta at effekten vil ligne på den herlige "War on Drugs" greia. Som det er sagt så blir man jo uansett aldri kvitt det helt uten å genetisk endre menneskeheten. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) synest ho viser en god diskusjons evne.. hva er holdningen for bordell her? Eg liker tanken på å gjøre det litt mer stue reint, for da kan diskusjonen gå litt videre... og det kommer litt mer fram i dagslyset.. 8423746[/snapback] Mener jeg har noe og kunne si om dette, i min tid som sjømann har jeg faktisk vanket på Repherbahnen i Hamburg, har også tilbrakt tid i endel havner både i England og Nederland med flere. Dog kun for noen halvliters øl skyld. Mange av de prostituerte i England var faktisk husmødre gift med fiskere og sjømenn. Dette er også ett fenomen i Norge i de større byer av meg kjent siden starten på 80-åra. Desverre...så kan jeg ikke si at vindusutstillinger av prostituerte virker stuereint, langt mindre når den 70 årige bestemor med hvit puddel kom i minimal bekledning. Ett bordell er og blir aldri stue reint, og i dagslyset kommer intet frem, dette foregår sene kvelds og nattestimer, om dagen soves det, penger deles med hallik, og stoff eventuelt alkohol skaffes. Tror nok det beste er slik som nå, få tak i de verste menneskehandlere som i særs grad gjelder utenlandske prostituerte, kriminalisering tror jeg ikke på, tror faktisk det forverrer forholdene for de prostituerte. Endret 20. april 2007 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg savner egentlig ordentlig informasjon at bordell faktisk funker som et middel for å regulere faenskapet. Jeg har nå hørt at nederland sliter like mye med trafficing, halliker, mafia og anna selv om de forsøker å regulere det med bordellvirksomhet. Problemet slik jeg ser det idag er at politiet ikke er i stand til å ta bakmenn, hindre prostituerte å oppholde seg på uønskede plasser og uønsket adferd, samt ikke er i stand til å bekjempe trafficing serlig effektivt. På en annen side så stiller jeg spørsmålstegn om det virkelig er så mye trafficing som det gis uttrykk for. Det er så mye svimlende påstander i media etc som det ikke finnes særlig bevis for. kun påstander. Lenke til kommentar
Plosj Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Jeg mener Staten bør ta Hallikansvaret og gi "konsesjon" e.l slik at de med et sånt bevis kan selge sex.. Da heller ha høy straff for å kjøpe eller selge sex utenom systemet. Med noe sånt går det ann å legge opp til støtteapperat rundt. Rusavening og ellers tilbud om hjelp... Endret 20. april 2007 av Plosj Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Leste et intervju med en svensk politiker i går, som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på, og hun sa at frykten for at prostitusjonen skulle gå under jorden, for å miste kontroll på den, var betydelig overdrevet. For som hun sa, klarer kundene å følge industrien under bakken, klarer også politiet det! Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 For som hun sa, klarer kundene å følge industrien under bakken, klarer også politiet det! Hvis politiet skal gjøre det krever det ressurser, og det har de allerede for lite av på alle områder. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ett bordell er og blir aldri stue reint 8427071[/snapback] Det er vel ikke prostitusjon i seg selv som er problemet, det er vel alt det negative rundt det (trafficking, brutalitet, grådige halliker, utnytting, jenter som tvinges ut i prostitusjon osv.) som man må få bukt med. Jeg klarer ikke å se noe galt med prostitusjon så lenge det foregår på skikkelig vis, og at de prostituerte faktisk er det frivillig. Så kan man diskutere om dette noensinne er tilfelle, men at bordeller i seg selv er umoralske og ikke stuereine er jeg ikke med på. Og du kommer aldri til å bli fullstendig kvitt det, uansett hva du gjør. Jeg er enig med araziel i at Norge burde bestemme seg for en linje og så holde seg til den. Naranek, hva politiet har eller ikke har ressurser til kan ikke ha noen avgjørende faktor på hvilke lover man skal innføre. Det er en separat sak. Norge er ikke et fattig land, vi kan ikke la være å innføre en lov bare fordi vi ikke gidder å ofre det som må for at den skal overholdes. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Naranek, hva politiet har eller ikke har ressurser til kan ikke ha noen avgjørende faktor på hvilke lover man skal innføre. Det er en separat sak. Det høres fint og riktig ut i teorien, men det er meningsløst og bortkastet tid å innføre nye lover hvis man ikke har ressurser til å følge dem opp. Politiet har allerede sagt at å forfølge horekunder ikke er noe som vil bli prioritert, og menneskehandel er forbudt fra før. Lenke til kommentar
SirDonkey Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Ett bordell er og blir aldri stue reint, og i dagslyset kommer intet frem, dette foregår sene kvelds og nattestimer, om dagen soves det, penger deles med hallik, og stoff eventuelt alkohol skaffes. Å lovlig gjøre ett bordell, kan skape trygghet for kvinner og menn som ville ønske og selge sex. Også kunne skape trygghet mellom disse personene og politi/helse sektor. Det vil også skape en ny diskusjon; om sex salg er rett eller ikke, men hvordan det blir gjort på.. for slik diskusjonen er no, skaper det ikke noe framgong. Tror nok det beste er slik som nå, få tak i de verste menneskehandlere som i særs grad gjelder utenlandske prostituerte, kriminalisering tror jeg ikke på, tror faktisk det forverrer forholdene for de prostituerte. er nok av folk so vill selge lille tåen sin for en del av kaka av her i nord . Dvs, om vi skal bare flytte på personen som gjer ulovligheter, kommer vi ikke langt.. Endret 21. april 2007 av SirDonkey Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Naranek, hva politiet har eller ikke har ressurser til kan ikke ha noen avgjørende faktor på hvilke lover man skal innføre. Det er en separat sak. Det høres fint og riktig ut i teorien, men det er meningsløst og bortkastet tid å innføre nye lover hvis man ikke har ressurser til å følge dem opp. Politiet har allerede sagt at å forfølge horekunder ikke er noe som vil bli prioritert, og menneskehandel er forbudt fra før. 8437430[/snapback] Jeg sier ikke at det bør være lovlig eller ulovlig, men at om det skal være lovlig eller ulovlig ikke må bli bestemt kun på bakgrunn av politiets ressurser. Skal man gjøre noe ulovlig, så må man være forberedt på å betale det det koster å håndheve loven. Endret 21. april 2007 av Me sjøl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå