Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Bilstereodeler på netthandelen?

lain

Anbefalte innlegg

Hei, får i løpet av kort tid bil, og regner med at jeg vil oppgradere stereoen i den.

Hva jeg lurer på, sidne jeg har null peiling på lyd utenom at jeg vil heller ha klar god lyd enn mye bass og grums, er hvordan tingene man får kjøpt på f.eks netthandelen.no er av kvalitet.

Det selges ganske mye av både forsterkere, høytalere og avspillere på auksjon der om dagen. Blandt annet http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx...sjonsID=7611523 denne som ble solgt for 700 spenn ca.

Er det verdt å handle ting der, eller er det like greit å gå i en butikk og få kjøpt noe som kanskje passer bedre til bilen?

Prøver å lese det meste som sies ellers i tråden, men fant ikke noen tråd jeg følte jeg kunne spørre om dette i, uten å kuppe den av trådstarter.

Sånn med tanke på mye jeg vil bruke, så kunne jeg tenke meg å ligge på rundt 3k totalt, kanskje opp mot 4k. Men har ingen oversikt over hva jeg bør forvente å få for dette, og om jeg evt burde gå for bedre kvalitet på 2 høytalere eller om jeg kan få 4 (2 foran 2 bak) for den prisen uten at jeg havner på dårlig kvalitet.

Trenger ikke noe sykt volum, men vil fylle bilen med lyd, så en mellomting mellom å høre hjertet slå og spille for hele nabolaget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, får i løpet av kort tid bil, og regner med at jeg vil oppgradere stereoen i den.

Hva jeg lurer på, sidne jeg har null peiling på lyd utenom at jeg vil heller ha klar god lyd enn mye bass og grums, er hvordan tingene man får kjøpt på f.eks netthandelen.no er av kvalitet.

Det selges ganske mye av både forsterkere, høytalere og avspillere på auksjon der om dagen. Blandt annet http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx...sjonsID=7611523 denne som ble solgt for 700 spenn ca.

Er det verdt å handle ting der, eller er det like greit å gå i en butikk og få kjøpt noe som kanskje passer bedre til bilen?

Prøver å lese det meste som sies ellers i tråden, men fant ikke noen tråd jeg følte jeg kunne spørre om dette i, uten å kuppe den av trådstarter.

Sånn med tanke på mye jeg vil bruke, så kunne jeg tenke meg å ligge på rundt 3k totalt, kanskje opp mot 4k. Men har ingen oversikt over hva jeg bør forvente å få for dette, og om jeg evt burde gå for bedre kvalitet på 2 høytalere eller om jeg kan få 4 (2 foran 2 bak) for den prisen uten at jeg havner på dårlig kvalitet.

Trenger ikke noe sykt volum, men vil fylle bilen med lyd, så en mellomting mellom å høre hjertet slå og spille for hele nabolaget.

8423687[/snapback]

kjøp god cd spiller, og gode høyttalere, det er ihvertfall mitt råd. skal du bruke 4000,- på sub, forsterker, høyttalere, og spiller, blir det ikke mye godlyd igjen.. eventuelt kan det være smart å kjøpe aktiv sub for de med små budsjett... altså sub med innebygget forsterker..

Lenke til kommentar
kjøp god cd spiller, og gode høyttalere, det er ihvertfall mitt råd. skal du bruke 4000,- på sub, forsterker, høyttalere, og spiller, blir det ikke mye godlyd igjen.. eventuelt kan det være smart å kjøpe aktiv sub for de med små budsjett... altså sub med innebygget forsterker..

8424541[/snapback]

Jeg glemte å spørre i rette posten min, men har man noe stort behov for sub i bilen, om man ikke er ute etter veldig til rumble bass og dunk dunk? Vil jeg miste veldig mye ekstra av lydbildet i en bil som allerede har mye bråk fra vei osv?

Lenke til kommentar

8424541[/snapback]

Jeg glemte å spørre i rette posten min, men har man noe stort behov for sub i bilen, om man ikke er ute etter veldig til rumble bass og dunk dunk? Vil jeg miste veldig mye ekstra av lydbildet i en bil som allerede har mye bråk fra vei osv?

8424591[/snapback]

du vil miste de laveste frekvensene, men jo dyrere frontsettet er jo mere bass tåler de som oftest, selv om man egentlig ikke skal spille for mye bass på mellomtoner/midbasser...

Lenke til kommentar
så kort sagt er det en ok løsning å bruke 3-4k på grei spiller og 2 gode høytalere?

Edit: Over 4 høytalere og sub av litt lavere kvalitet.

8424715[/snapback]

Ja, det vil jeg anbefale.

Selv om jeg synes 4000,- fortsatt er for lite for spiller og høyttalere.. :)

hvis det er bass du er ute etter anbefaler jeg høyttalere som ground zero, og rockford fosgate. spiller høyt, og med bra bass.

Ellers ville jeg anbefalt dyrere sett med f.eks focal, hertz etc.

Lenke til kommentar

Den er grei, jeg er ikke ute etter noe særlig bass, så jeg får sjekke ut de andre merkene du nevnte.

Vet at 4k ikke er så mye, men når man skal bruke endel tusen av en alt ganske tom lommebok på bil, så må man ta det man føler man har råd til, og heller oppgradere med tiden.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Den er grei, jeg er ikke ute etter noe særlig bass, så jeg får sjekke ut de andre merkene du nevnte.

Vet at 4k ikke er så mye, men når man skal bruke endel tusen av en alt ganske tom lommebok på bil, så må man ta det man føler man har råd til, og heller oppgradere med tiden.

Takk for hjelpen.

8425610[/snapback]

du kan prøve et billig focal sett, spiller flott i forhold til prisen.

eks:

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...products_id=598

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg ha satset på å bruke 2500kr på spilleren, og kanskje 1500kr på høytalerene. Jeg ville sett nærmere på komponent sett fra Soundstream og morel også i tillegg til det som har blitt anbefalt.

Siden du ikke tenker på subber å slikt, kan det være en fordel og spare til en forsterker til komponent settet etter at du har kjøpt spiller og høyttaler. Da vil lyden forbedres.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg ville jeg ha satset på å bruke 2500kr på spilleren, og kanskje 1500kr på høytalerene. Jeg ville sett nærmere på komponent sett fra Soundstream og morel også i tillegg til det som har blitt anbefalt.

Siden du ikke tenker på subber å slikt, kan det være en fordel og spare til en forsterker til komponent settet etter at du har kjøpt spiller og høyttaler. Da vil lyden forbedres.

8428087[/snapback]

Egentlig enig, pluss på en tusenlapp i budsjettet ditt, eller flytt ene tusenlappen over på cd spiller.

Lenke til kommentar

tror også , som folk sier her at du heller bør gå for litt dyrere og få komponenter.

og skal du ikke bruke mer enn 3-4k så er spilleren det viktigste.

kjøp en god spiller med signalutganger så du kan oppgradere til forsterker senere uten og måtte bytte spiller!

focal frontsett kan jeg absolutt anbefalle. focal access er etter min mening de ypperligste i sin prisklasse. de ligger på rundt 1400kr og gir god og rnd midtbass.

evt kan du jo kjøpe en billig, brukt 2kanals forsterker til frontsettet. da vil du få mye mer ut av høytalerene igjen, og du får klarere og høyere lyd uten forvrengning. men pass på at den er av annerkjent merke. utrolig mye juksewatt ute å går.

ang det du opprinnelig lurte på så tror jeg at jeg ville holdt meg langt unna netthandelen.no hvis du har lyst på pen lyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...