Gå til innhold

diskusjons tråd om fallskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg har alltid hatt lyst til det.

 

Jeg og en kamerat plana ganske mye og hadde tenkt å begynne på et kurs når vi ble 16, men ble ikke noe av det.

 

Har planer om å prøve et tandemhopp om ikke så lenge, hvis det er så kult som det ser ut til blir det vel et kurs.

Bare kjipt at den nærmeste flyplassen i fylket her som driver med sånt er et par timer unna. :thumbdown:

 

 

Forresten! Dere bør se de to filmene til Soulflyers! De er sinnsykt bra. :dribble: (For det meste basehopping med wingsuit)

Et klipp fra den ene filmen:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Sinnsykt kult.. Han bare seiler rett over bakken..

8427563[/snapback]

Jepp. :p 3 meter eller noe sånt hvis jeg husker rett.

Her er en trailer til film nr. 2:

 

 

Fant ut at det bare kosta 2600,- for et tandemhopp på Oppdal, var ikke så alt for mye (:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg har hoppet! Anbefaler alle som har lyst til å go for it! Kan ikke sette en pris på følelsen det er å sitte i flyet på vei opp og vite at hu ikke skal sitte på når det lander, krabbe med tandem-partneren mot luka og kjenne vinden blåse, stikke hele kroppen ut, legge beina i kryss under flykroppen, armene i kryss - og bare falle ut.... det er en sjuk følelse som overgår ALT du kan tenke deg!

 

Jeg var "heldig" og hoppa når det begynte å regne (var siste hoppet før det ble et skikkelig uvær) så hoppa inn i regndråper ovenfra! Er en helt urealistisk følelse når du faktisk faller, og når du lander vil du garantert opp igjen og prøve en gang til ;)

 

Go for it! Ikke vent!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
På www.fallskjerm.no eller noe kan du betale 1990kr for et tandemhopp.

Da får du 15 min undervisning, 20 minutters flytur og og hopper ut på 4000 meter.

Det var ikke så veldig dyrt da.. For husk vist du ikke gjør dette igjen så kommer du til og huske det for nesten resten av livet! Jeg skal gjøre det med en gang jeg blir 16 år jeg!

 

Jeg var "heldig" og hoppa når det begynte å regne (var siste hoppet før det ble et skikkelig uvær) så hoppa inn i regndråper ovenfra!

Det vil jeg også gjøre! Hørtest sykt nice ut!

 

Men noen som vet sirka hvor lang tid det tar og hoppe fra 4000 meter? Fra du hopper ut av flyet til du lander. Vet det er forskjellig fra hver gang men sirka =p

Lenke til kommentar
Men noen som vet sirka hvor lang tid det tar og hoppe fra 4000 meter? Fra du hopper ut av flyet til du lander. Vet det er forskjellig fra hver gang men sirka =p

Jeg tror et slikt hopp er på ca 30 sek fritt fall og 5 min svevende i fallskjerm. Tror man kommer opp i fart på rundt 220 km/t før man åpner fallskjermen.

 

Jeg skal hoppe tandemhopp i sommerferien, om ingenting skjærer seg. Jeg gleder meg som en liten unge. Har hatt lyst å hoppe så lenge jeg kan huske.

 

Ellers så koster det nesten 4000,- for et tandemhopp med video og stillbilder fra hoppet, hvertfall her jeg bor. Jeg kommer til å gå for dette, da jeg skal skrive en oppgave om fallskjerm og slikt.

Endret av Leffsa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...