Gå til innhold

In Flames - Albumguide 1994-2006

Wollan

Anbefalte innlegg

Jeg liker nesten ingen av In Flames sine sanger fra de første albumene (Lunar Strain, Subterranean, Jester Race, Black Ash Inheritance). Eneste gamle jeg liker er Gyroscope og Behind Space (av de gamle).

Personlig så syns jeg at ingenting kan så crawl through knives og jester script transfigured sammen med høyt volum når gitar soloene kommer!

Hvis jeg skal si hvilket album til In Flames som er best så kan jeg dessverre ikke si det, eneste jeg kan si er at jeg misliker de 4 første.

Liker nesten alle (nye) in flames sangene like mye, noen som skiller seg ut som blant annet de nevnt ovenfor.

In Flames har skiftet spillestilen sin drastisk og har faktisk blitt mye bedre (syns jeg da).

Er ikke mange band som klarer det. :thumbup:

In Flames!

Hvorfor liker du ikke Black-Ash Inheritance? Er jo samme spille-stil som Whoracle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For et fantastisk album det er. Gikk rett i knollen på meg i hvert fall! Smaken er som baken, og jeg tror mange blir skuffet også. Det er jo alltid sånn med In Flames. :) Er også et par litt overraskende elementer her..

Og ja, jeg skal selvsagt også kjøpe albumet når det kommer ut i butikken.

Lenke til kommentar

Ble litt skuffet ved første lytting jeg. For blasst og kjedelig da.

Men jo mer jeg hører på den, jo bedre liker jeg den.

Vurderer kanskje å kjøpe den nå.

Btw, Effectiv, den lekket i går natt.

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt det jeg :) Men når jeg så at det lå der, så MÅTTE jeg høre det :) Ble positivt overrasket, og er virkelig fornøyd med det :) Selv om jeg syns det mangler litt tøff gitarspilling som i de eldre sangene, feks Reroute to remain, Dismiss the Cynics og Cloud connected. Mangeav sangene ble for like etter min mening, men veldig mange virkelig gode sanger også :)

Lenke til kommentar

Den nyeste skiva deres var en gedigen skuffelse. Ihvertfall etter min smak. Det var ett par låter som jeg klarte å fordøye uten å kjede meg, men for det meste av skiva satt jeg og håpte og ventet på at den snart skulle være ferdig.

Denne plata sammenligner jeg ofte med Soilwork sin nyeste, "Sworn to a Great Divide", siden jeg alltid har satt Soilwork og In Flames opp mot hverandre. Jeg syns den utgivelsen var mye sterkere enn den nyeste til In Flames.

Lenke til kommentar

Ble også ganske skuffa over A Sense of Purpose, alt for blasst og ensformig etter min mening. Var stort sett ingen sanger som skilte seg noe spesielt ut, bortsett fra The Chosen Pessimist. Syns også musikkvideo-sangen The Mirror's Truth hørtes litt mer "finpussa" ut i forhold til de andre, sikkert for å gjøre den mer "radio-vennlig".

Old In Flames We Trust!

Lenke til kommentar

Har lenge vandret rundt og hørt på det nyeste av In Flames, som i mine ører inneholder altfor mye svak pinglestemme-skriking som gjør det slitsomt å høre på i lengden. Albumene bærer på ikke fullt så velkomponerte sanger, dog er de melodiske og fengende å høre på.

Har funnet mye gull ved å anskaffe meg The Jester Race, som byr mye, mye tyngre musikk enn de gir ut nå til dags. Skal definitivt fortsette med å utforske gamle album fra svenskene.

Verdt å nevne: Moonshield, The Jester Race, The jester\'s dance, Gyroscope, Acoustic medley og Arctifacts of the Black Rain. Hele forbanna albumet, egentlig; det beste eg har hørt av de, hittil ihvertfall.

Er skeptisk til det nyeste albumet, når jeg leser nedover siden her. Jaujau...

Endret av excel
Lenke til kommentar
Har lenge vandret rundt og hørt på det nyeste av In Flames, som i mine ører inneholder altfor mye svak pinglestemme-skriking som gjør det slitsomt å høre på i lengden. Albumene bærer på ikke fullt så velkomponerte sanger, dog er de melodiske og fengende å høre på.

Har funnet mye gull ved å anskaffe meg The Jester Race, som byr mye, mye tyngre musikk enn de gir ut nå til dags. Skal definitivt fortsette med å utforske gamle album fra svenskene.

Verdt å nevne: Moonshield, The Jester Race, The jester\'s dance, Gyroscope, Acoustic medley og Arctifacts of the Black Rain. Hele forbanna albumet, egentlig; det beste eg har hørt av de, hittil ihvertfall.

Er skeptisk til det nyeste albumet, når jeg leser nedover siden her. Jaujau...

Tipper grunnen til at growlen er slik er på grunn av at vokalisten har delvis ødelagt stemmebåndet på de forrige albumene.

Og hvis du liker gamle In Flames så anbefaler jeg Dark Tranquillity og At The Gates, er stort sett disse som regnes som kongene over Gothernburg-sounden sammen med In Flames.

Lenke til kommentar
Ble litt skuffet ved første lytting jeg. For blasst og kjedelig da.

Men jo mer jeg hører på den, jo bedre liker jeg den.

Vurderer kanskje å kjøpe den nå.

Btw, Effectiv, den lekket i går natt.

Enig med deg...plata trenger nok å "modnes" litt. Noen kjedelige låter, men jevnt over ganske bra album, faktisk. En liten nedtur fra Come Clarity, men sånn er det vel av og til for alle band...

Pantera

Lenke til kommentar

Nye In Flames plata var en skuffelse fra start til slutt. Alt for platt og uinspirert. Beste låta er Eraser, og den er ikke engang med på plata. Coveret på albumet er forresten noe av det styggeste jeg har sett på lenge.

Lenke til kommentar

Har hørt igjennom platen nå, og jeg mener den var utrolig dårlig! Noen av sangene hadde potensialet, men blir for kjedelige og tafatte i lengden... Noen fete riff og melodier her og der, men ellers lang under par!

Lenke til kommentar

Hmm.. Mye rart om In Flames som har blitt sagt i løpet av denne tråden. Jeg har også meninger om In Flames. Begynte å høre på de i -99. Har likt ALLE album siden da. og selvsagt OGSÅ de før det.

Ser det er en del her som sier at de liker det gamle best og at de ikke liker utviklingen til bandet musikk og stilmessig. Ingen band liker å grave seg ned i de nogenlunde samme riffene album etter album. Det må utvikling til i lydbildet. Jeg syns det er fint med litt utvikling jeg, det betyr at de ikke gir fansen det de vil ha, men velger å gjøre sin greie.

Jeg klarer rett og slett ikke trekke ut ett album som er bedre enn det andre av In Flames. Selvsagt har jeg har jeg hørt mest på "Radio-hittene" på hvert album, men klarer heller ikke trekke ut en spesiell sang som er "Best". Men når jeg hører ett nytt in flames album finner jeg først "Radio-hitten" (på det nye albumet A Sense of Purpose så er det Alias for min del) og når jeg blir lei nok av den så går jeg videre på neste sang. Dette nye albumet skiller seg ikke så veldig mye ut fra Come Clarity, men har en litt mer vennligere uttrykk enn det de kanskje har gitt ut før. Mye clean voice i forhold til tidligere album.

Jeg gir In Flames 10/10 - Mitt yndlingsband

Endret av Marsan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...