Gå til innhold

In Flames - Albumguide 1994-2006

Wollan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff. Er en sang jeg digger fra STYE, og det er F( R )Iend. Resten av albumet er helt okay, men ca. alt som kom før er bedre.

F[r]iend er fantastisk, god tekst på den også. Noe jeg liker med nyere In Flames, sangene blir mer personlig og intime.  Den sangen er en av de beste musikalske utrykk  for falske venner som svikter enn. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var noen kommentarer i det du skrev som fikk meg til å reagere en del, og det gjorde at jeg ikke orket å lese resten av vurderingene dine.

Dette f. eks: " Også dårlig lydinnspilling trekker litt ned på dette albumet, men det er jo 13 år siden det ble spilt inn, så skal egentlig ikke klage så hardt på det" Musikkinnspillingen som var på 80-tallet ble spilt inn med skikkelig dynamikk og kvalitet, i motsetning til hva som skjer med CD-ene nå til dags. Så jo, du har all grunn til å klage over lydkvaliteten på albumet hvis du mener den er dårlig.

Ellers rynker jeg som vanlig på øyenbrynene når jeg ser folk hever fram det nyeste av In Flames som det beste.. Det er vel mer en smakssak I guess, men hvis neste In Flames-album blir i Come Clarity-stil kommer jeg hvert fall til å holde meg langt unna.

Lenke til kommentar

Lunar Strain: 5/10

Subterranean: 5/10

The Jester Race: 8/10

Whoracle:8/10

Colony: 10/10

Clayman: 10/10

Reroute to Remain: 10/10

Soundtrack to Your Escape: 10/10

Come Clarity: 10/10

Grunnen til karakterne er at jeg var ny til In Flames rundt juletider 07, og jeg visste ikke så mye om forige albumer osv. Jeg hørte bare på musikk fra Reroute to Remain og oppover siden jeg som sagt ikke visste om de tidligere albumene. Så hørte jeg plutselig sangen "Colony" på albumet Colony, og dæven da blei jeg hekta :p Så hørte jeg på Clayman-sanger som jeg også digget :p

Så oppdaget jeg Lunar Strain og Subterranean. Likte ingen av sangene siden det var helt uvant med ny (gammel? :p) vokal på sangene...

Mine favorittsanger:

Crawl Through Knives

Take This Life

Touch Of Red

Colony

Only For The Weak

Dead Alone

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Var noen kommentarer i det du skrev som fikk meg til å reagere en del, og det gjorde at jeg ikke orket å lese resten av vurderingene dine.

Dette f. eks: " Også dårlig lydinnspilling trekker litt ned på dette albumet, men det er jo 13 år siden det ble spilt inn, så skal egentlig ikke klage så hardt på det" Musikkinnspillingen som var på 80-tallet ble spilt inn med skikkelig dynamikk og kvalitet, i motsetning til hva som skjer med CD-ene nå til dags. Så jo, du har all grunn til å klage over lydkvaliteten på albumet hvis du mener den er dårlig.

Ellers rynker jeg som vanlig på øyenbrynene når jeg ser folk hever fram det nyeste av In Flames som det beste.. Det er vel mer en smakssak I guess, men hvis neste In Flames-album blir i Come Clarity-stil kommer jeg hvert fall til å holde meg langt unna.

Hmm, kan egentlig ikke fatte hvorfor du synes dagens lydinnspilling er så dårlig. Lydinnspillinga på de to første albumene synes jeg i hvert fall var elendig. De skulle ha gjort en remake av Lunar Strain og Subterranean.

Nesten slik at vi skulle ha laget 2 In Flames-alumguider, en der de som liker det gamle kan diskuterer og der hvor de som liker det nye kan diskutere. Her inne blir man jo barre rakket ned på uansett, hvis man står fram å liker noe.

Lenke til kommentar

"rakke ned" my ass.

Folk er bare veldig direkte, hvis du ikke tåler at folk misliker musikken din så burde du pent la være å disktuere den, det er alltid noen som vil hate den uansett. Såvidt jeg har lest så er det ingen/få som rakker ned på personer uansett,de bare sier hva de synes om musikk.

Lenke til kommentar
"rakke ned" my ass.

Folk er bare veldig direkte, hvis du ikke tåler at folk misliker musikken din så burde du pent la være å disktuere den, det er alltid noen som vil hate den uansett. Såvidt jeg har lest så er det ingen/få som rakker ned på personer uansett,de bare sier hva de synes om musikk.

Jo, "rakke ned" er vel ikke det rette ordet å bruke her, men jeg synes uansett vi kan ha en ordentlig diskusjon rundt albumene og ikke være, som du selv sier, så direkte hele tiden.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, bare de værste kverulantene, neida.. :p

Lenke til kommentar

Soundtrack to Your Escape er i mine øyne det klart beste albumet av In Flames! Come Clarity, derimot, inneholder maks 3 gode låter, resten er dårlig. RoR er klar andreplass, foran Clayman.

Det er de fire jeg har hørt og, forsåvidt =) Tror det må gjøres noe med!

Avslutningsvis må jeg bare si at jeg håper ikke In Flames fortsetter der de slapp med CC, og heller tar trekk fra RoR og StYE!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg liker nesten ingen av In Flames sine sanger fra de første albumene (Lunar Strain, Subterranean, Jester Race, Black Ash Inheritance). Eneste gamle jeg liker er Gyroscope og Behind Space (av de gamle).

Personlig så syns jeg at ingenting kan så crawl through knives og jester script transfigured sammen med høyt volum når gitar soloene kommer!

Hvis jeg skal si hvilket album til In Flames som er best så kan jeg dessverre ikke si det, eneste jeg kan si er at jeg misliker de 4 første.

Liker nesten alle (nye) in flames sangene like mye, noen som skiller seg ut som blant annet de nevnt ovenfor.

In Flames har skiftet spillestilen sin drastisk og har faktisk blitt mye bedre (syns jeg da).

Er ikke mange band som klarer det. :thumbup:

In Flames!

Endret av Arath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...