Gå til innhold

In Flames - Albumguide 1994-2006

Wollan

Anbefalte innlegg

Når du kommer her og og påstår at det er den beste in flames låta noensinne, så kan du ikke annet en å regne med pepper. Du ber om det. :)

Nei, så klart ikke. Men når han kommer rett etter, og motsier med at den er den dårligste noensinne, når jeg akkurat har sagt at jeg personlig elsker den. Det er litt frekt.

Han kunne kanskje omformulert det litt høfligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg er mest fan av deres melodiøse periode så synes jeg faktisk fks. The Quiet Place er en knall låt. Albumene Soundtrack to Your Escape og Reroute to Remain er ikke så værst de heller. Det som er helt krise er Come Clarity. Jeg var var spent på det, nå skulle liksom In Flames være mindre lyttervennlige. Av den grunn så tenkte jeg "Jaja, den trenger sikkert noen runder før den sitter" når jeg ikke likte albumet første gang jeg hørte det. Min konklusjon er herved at plata er et aldri så lite middelmådig makkverk. Noen sanger som er litt bra, men.... meh. Egentlig irreterende å høre på, det er som å høre på potensial som blir kastet bort.

Jeg tør nesten ikke å håpe på et godt album etter Come Clarity.

Hva er forresten favoritten til folk på The Jester Race? Selv er jeg fan av Moonshield og ikke minst Dead Eternity. Partiet ved "This Part I Control" er pur genialitet. :wee:

Han kunne kanskje omformulert det litt høfligere?

Integritet og ærlighet bør gå foran såkalt "høfflighet"(i denne sammenhengen brukt som et fint ord for hvit løgn). Folk burde bare si ting rett frem, slik som det faller seg naturlig for dem. Du må da faen meg tåle at ikke alle digger det samme som deg?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hva er forresten favoritten til folk på The Jester Race? Selv er jeg fan av Moonshield og ikke minst Dead Eternity. Partiet ved "This Part I Control" er pur genialitet. :wee:

Er selv ganske svak for tittellåta og selvfølgelig December Flower. Vanskelig å plukke en klar favoritt, hele albumet er konge.

Lenke til kommentar
Beste InFlames sangen noensinne er The Quiet Place. Jeg elsker den. Rett og slett.

Spesielt etter første refreng; trommene da ... ååh <3

Den suger jo slitte eseltestikler. Skulle man kåret den beste In Flames låten skulle den vært fra en av de gamle albumene.

Den går an å høre på, men jeg liker ikke vokalen noe særlig.

Må si at på The Jester Race er vokalen best imo. Og Moonshield er min favoritt In Flames sang, er så digg med aqoustic intro. ^_^

Endret av Moonshield
Lenke til kommentar

Moonshield er et mesterverk, en av mine favorittsanger innen sjangeren. Syns vokalen er veldig bra på Jester Race, er litt værre på Lunar Strain.

Lunar Strain har derimot mange utrolig bra sanger. Reproduksjon av dette albumet hadde vært nydelig.

Edit: Moonshield og Dead Eternity er mine favoritter fra The Jester Race.

Endret av xantir
Lenke til kommentar

In Flames er ett jævlig fett band! Masse bra skiver. Jeg ville gitt disse karakterene:

Lunar Strain: 9/10

Subterranean: 8/10

The Jester Race: 10/10

Whoracle: 7/10

Colony: 7/10

Clayman: 9/10

Reroute to Remain: 10/10

Soundtrack to Your Escape: 6/10

Come Clarity: 6/10

Og jeg er en av de som foretrekker det gamle av In Flames. Det nye er også utrolig bra, men det gamle gode kommer alltid til å være best her i gården. :)

Come Clarity er helt klart ett veldig svakt album. Vi får bare håpe at deres neste skive blir mye bedre enn den. :)

Endret av Kjobben
Lenke til kommentar
Høflig? Jeg sa bare min egen mening. Det er den dårligste sangen på det dårligste albumet.

Ja, ok, jeg tapte :wee:

Men, hvorfor? Hvorfor liker du den ikke? Er det for svakt til å være "ekte" In Flames i forhold til de eldre albumene?

Jeg bare lurer! =D

Lenke til kommentar
Høflig? Jeg sa bare min egen mening. Det er den dårligste sangen på det dårligste albumet.

Men, hvorfor? Hvorfor liker du den ikke? Er det for svakt til å være "ekte" In Flames i forhold til de eldre albumene?

Jeg bare lurer! =D

Bare for å blande meg inn liksom..

In Flames hadde en gang et mektig, ondt, og brutalt lydbilde. Snakker om Lunar Strain. Sanger som Clad in Shadows, In Flames (denne sangen gir faktisk en del Black Metal assosiasjoner, noe de nyere In Flames albumene ikke gjør akuratt), Behind Space og Subterranean. Og noen år etterpå kom det nydelige eventyrlige lydbildet fra Jester Race og Whoracle.

Sammen med Colony, som kom etter Whoracle, er dette de fire mest respekterte In Flames albumene. Noen vil kanskje kaste Clayman oppi elsk-gryten også.

Fra Clayman og utover har In Flames gradvis endret seg (der den mest drastiske endringen var fra Clayman til Reroute to Remain) til det de er nå: Noe helt annet enn det de var når de begynte! Clean vokal, hardere, mindre melodiøse riff.

Det sier seg selv at trofaste fans som likte det gamle, brutale, ikke liker det de hører av In Flames i dag. In Flames har fått seg en ny målgruppe: Jenter på 14 som liker å danse på i liksom-fylla.

--

Når det gjelder meg, så har jeg ingenting i mot det nye lydbildet til In Flames. Reroute to Remain og spesiellt Clayman er noen av favorittalbumene mine, mens jeg syns Come Clarity og STYE er helt okay. F( R )Iend er en av de feteste metallsangene som finnes, og det trekker STYE opp en del.

Derimot så slår ingenting av "Nu"-In Flames det gode gamle for min del heller. Whoracle og Jester Race er favorittalbumene, jeg elsker de atmosfæriske, eventyrlige, melodiøse sangene som er i de albumene. Lunar Strain er også et fantastisk album, og om det noen gang vil forekomme en reproduksjon av mesterverket er kjangsen stor for at det hadde havnet blandt favorittene.

Edit: Fra F®Iend til F( R )Iend.

Endret av xantir
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer! =D

*langt, bra, fyldig innlegg*

Ah, ok :)

Men, hva synd du om Crawl Through Knifes, Take This Life og Only For The Weak da?

Lenke til kommentar

Only For The Weak er en av favorittsangene mine, veldig badass. Også en av de beste sangene jeg har fått gleden av å oppleve live.

Crawl Through Knives, Take This Life og Pacing Death's Trail er vel favorittsangene fra Come Clarity, der Pacing Death's Trail er solid nummer en.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer! =D

Sangen er ganske whiny, noe som sjelden er bra. ellers er det vanskelig å påpeke hvorfor en ikke liker en sang, så har ikke noen spesiell forklaring. Med In Flames mener jeg jeg pre-RtR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...