FJERNET111 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) En grei guide, men kan som TLZ skriver trenge litt mer innhold. Karakterene er jeg ganske uenig med, så jeg kan jo som et par andre har gjort slenge inn mine meninger (er vel mer tall enn meninger... men dog). Lunar Strain: 8/10 Fantastiske låter, dårlig produksjon trekker ned en karakter Subterranean: 7/10 For kort og dårlig produksjon The Jester Race: 10/10 Godlåter på rekke og rad, klart det albumet som gjør det best med In Flames sin crossover stil mellom folkemusikk og metal Whoracle:7/10 Mest pga sangen whoracle, som er horribel. ellers et veldig bra album Colony: 9/10 Veldig bra album med mange gode sanger. Helhetlig preg og her er ikke "skillet" mellom folkemusikk og metal like klart som tidligere Clayman: 8/10 I samme gate stilmessig som Colony, men hakket svakere låter etter min mening Reroute to Remain: 5/10 Aldri vært noen fan av dette albumet. For mange sanger jeg ikke liker og det bærer preg av at stilendringen er uferdig Soundtrack to Your Escape: 7/10 Her begynner det å ligne på noe, den nye stilen sitter mye bedre enn på RtR, men har fremdeles et par svake sanger Come Clarity: 7/10 Gode sanger, men dårlig lydbilde. Alt for mye lyd etter min mening. Hvis de hadde forenklet produksjonen et par hakk så kunne dette blitt en klassiker Endret 20. april 2007 av SBS Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Bra initiativ, men selve guiden stinker litt. Å gi Come Clarity 10/10 er forresten et hån mot bandet. In Flames er mitt definitive favoritt band, det er det ingen tvil om, men Come Clarity er det jeg vil kalle den største skuffelsen i bandets historie. Folk ble skuffa over Reroute og Soundtrack (noe jeg selv ikke fatter), men lovpriser CC?! Jeg likte det veldig godt i starten, men problemet med albumet er at det blir gammelt så forferdelig fort! Etter 10 - 11 gjennomlyttinger var jeg dritt lei hele plata, fordi jeg visste nøyaktig hvordan hver låt hørtes ut. Clayman feks. er ei plate jeg har hørt på siden 2001, og enda den dag i dag kan jeg oppdage nye ting i ei låt som jeg ikke har lagt merke til før. Det irriterer meg også grenseløst at såkalte "fans" av bandet, da gjerne 14 årige "gother" jenter hyler når de hører refregnet på Take This Life, mens de står der og tenker "hva faen skjer nå'a lizm?" når de spiller Moonshield. Jeg mener ikke at hvis man skal kalle seg fan av bandet, så må man vite hvordan line-up'en deres så ut i '93 og hvilken frisyre vokalisten hadde på den tiden, men man burde hvertfall vite av gamlere materiale enn kun den nyeste skiva. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hørte gjennom "Subterranean" nå. "Stand Ablaze" er en så utrolig bra sang. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 fin album guide. måtte vekke tråden til liv. den lå jo på siste side. :O flott guide Lenke til kommentar
Olum Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Lunar Strain 5/10 Subterranean 6/10 Jester Race 6/10 Black-Ash Inheritance 7/10 Whoracle 8/10 Colony 8/10 Clayman 10/10 The Tokyo Showdown (denna har jeg ikke hørt) ?/10 Reroute To Remain 10/10 Soundtrack To Your Escape 7/10 Come Clarity 9/10 Veit at mange mener Come Clarity er veldig kommersielt. Kanskje det er det, men da er det i hvertfall det beste kommersielle albumet jeg har hørt. Edit: Så nå etterpå at jeg har gitt karakterene slik at de har blitt jevnt over bedre med åra. Har ikke tenkt over detta før, men om det fortsetter slik er det bare å glede seg til neste utgivelse. Endret 24. mai 2007 av Olumvolum Lenke til kommentar
gard. Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hør på gitarsoloen i midten av Zombie Inc. Fy søren, det er så forbannet digg. In Flames <3 Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Fortsatt ingen som slår soloen i "The Hive". Lenke til kommentar
Sondrey Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Min favorittplate av dette bandet er Reroute To Remain og Clayman. Finsynginga til Friden syntes jeg er en bra del av bandet, selv om det er litt sutrete og homsete for et bra death metal band. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Selv synes jeg The Jester Race er den beste plata. Ellers kan Colony anbefales. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ser du har oppdatert guiden, bra. Skaffet meg The Jester Race(endelig!) for noen dager siden, tror dette virkelig er den beste In Flames plata. Hærlig melodiøst og stemmningsfullt. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Finfin guide. Har fått veldig sansen for In Flames i det siste, så må nok skaffe meg noen album snart! Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Takk, guiden er nå ferdig oppdatert. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Fin guide. Vi har forskjellige meninger om hva som er best ser jeg, jeg rangerer Lunar Strain, The Jester Race og Clayman høyest. Mange mener Come Clarity suger, men det er bare fordi fjortissene digger det mest . Uansett, de sparker hardt live! HU6ODRWTntA Endret 19. juni 2007 av Veitafan Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Ulike meninger.. Only for the weak eier hardt live! Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ulike meninger.. Only for the weak eier hardt live! 8900870[/snapback] Jepp! Var så heldig at jeg fikk sett dem i Trondheim i vinter. "Top 3" av konserter jeg har opplevd. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Ulike meninger.. Only for the weak eier hardt live! 8900870[/snapback] Jepp! Var så heldig at jeg fikk sett dem i Trondheim i vinter. "Top 3" av konserter jeg har opplevd. 8900916[/snapback] Tenkte meg egentlig på Studentersamfundet i Trondheim å se dem jeg også, men så fant jeg ut at det va 18-års aldersgrense. Det var surt. Endret 4. juli 2007 av Wollan Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Selv elsker jeg det gamle In Flames! Lunar Strain, Clayman, Whoracle og The Jester Race altså. Det nye er også bra, men i min mening noe helst annet enn den orginale In Flames "sounden". Det finnes ikke noe bedre enn de nydelige akustiske partiene i den gamle In Flames-sounden. Lenke til kommentar
Freddemor Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg liker best Clayman og Jesteer race, men jeg elsker stort sett det eldre in flames. Men det mener jeg alt før Clayman. Det nyeste albumet er godt likt av noen, men jeg kan ikke fordra det. De har skiftet retning totalt, de har etter min mening bare EN sang som jeg kan forbinde skikkelig med in flames slik jeg liker det. Jeg er ikke fan av emo-musikk, og når de går over mot tekster som kan minne om litt heavy MCR takker jeg for meg! Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg deler nok mening med de fleste her; det gamle er best. Det er nok vanskeligere for de som har fulgt bandet siden starten å "godkjenne" de nyere albumene. Det er store forskjeller, men likevel er det en definitiv "In Flames-sound" å finne gjennom hele diskografien deres. Personlig liker jeg Colony best, og misliker Come Clarity mest. Ps: Enig med deg, Blade-Bunny: soloen på Zombie Inc. er genial. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå