Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor mye kan jeg få for originalt anlegg?


Anbefalte innlegg

så å si alle er godkjent ;)

8425081[/snapback]

Men de kan ikke brukes på vei uansett! :p

8425719[/snapback]

 

Du kan kjøre på vei, med det vist du drar på visning med sykkelen , og de får sett at det er plombert ned san at den bare går 45 . og da tror jeg du må få deg nye vognkort .

8426070[/snapback]

Du kan bruke det og kjøre med det ja, men ulovlig er det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så å si alle er godkjent ;)

8425081[/snapback]

Men de kan ikke brukes på vei uansett! :p

8425719[/snapback]

 

Du kan kjøre på vei, med det vist du drar på visning med sykkelen , og de får sett at det er plombert ned san at den bare går 45 . og da tror jeg du må få deg nye vognkort .

8426070[/snapback]

Du kan bruke det og kjøre med det ja, men ulovlig er det..

8426107[/snapback]

 

 

 

så å si alle er godkjent ;)

8425081[/snapback]

Men de kan ikke brukes på vei uansett! :p

8425719[/snapback]

 

Du kan kjøre på vei, med det vist du drar på visning med sykkelen , og de får sett at det er plombert ned san at den bare går 45 . og da tror jeg du må få deg nye vognkort .

8426070[/snapback]

Du kan bruke det og kjøre med det ja, men ulovlig er det..

8426107[/snapback]

 

Det er ikke ulovelig å kjøre med et Euro2 godkjent effektanlegg. Du ringer inn å raporterer at du har bytta anlegg og da vil de ha deg inn på visning og når det er gjort vil du få nye vognkort. dette gjelder selvsakt ikke vist en tar ut plombene , noe som ingen her på forumet kunne funnet på å gjort :whistle:

8426140[/snapback]

 

Korrekt dine onde and.

 

Uansett, orginalanleggene er fine å ha uansett, for å sette på når du selger, for å dra på visning eller bare kjøre rundt med. Uansett når du blir stoppa vil de stusse over at du ikke har noe synlig sted å ha plomberingen, som på orginalanleggene i begynnelsen i svana.

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovelig å kjøre med et Euro2 godkjent effektanlegg. Du ringer inn å raporterer at du har bytta anlegg og da vil de ha deg inn på visning og når det er gjort vil du få nye vognkort. dette gjelder selvsakt ikke vist en tar ut plombene , noe som ingen her på forumet kunne funnet på å gjort  :whistle:

8426140[/snapback]

Effektanlegg som ikke gir noe mer effekt? Det er jo forbudt å endre på motorytelsen og/eller mopedens konstruktive hastighet da. Det gjelder også dersom man ønsker bedre aks, uten å få høyere toppfart..

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovelig å kjøre med et Euro2 godkjent effektanlegg. Du ringer inn å raporterer at du har bytta anlegg og da vil de ha deg inn på visning og når det er gjort vil du få nye vognkort. dette gjelder selvsakt ikke vist en tar ut plombene , noe som ingen her på forumet kunne funnet på å gjort  :whistle:

8426140[/snapback]

Effektanlegg som ikke gir noe mer effekt? Det er jo forbudt å endre på motorytelsen og/eller mopedens konstruktive hastighet da. Det gjelder også dersom man ønsker bedre aks, uten å få høyere toppfart..

8426207[/snapback]

 

Ca alle effektanlegg som selgest i dag er Euro2 godkjente . Og om du får litt bedre aks av de (noe jeg tviler på) så bryr ikke vegvesenet seg om det. For når du viser sykkelen så går det vel mest ut på at sykkelen går i 45 . For når en bytter anlegg skal sykkelen på visning sjønner du. og da er det en helt annen sak :)

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovelig å kjøre med et Euro2 godkjent effektanlegg. Du ringer inn å raporterer at du har bytta anlegg og da vil de ha deg inn på visning og når det er gjort vil du få nye vognkort. dette gjelder selvsakt ikke vist en tar ut plombene , noe som ingen her på forumet kunne funnet på å gjort  :whistle:

8426140[/snapback]

Effektanlegg som ikke gir noe mer effekt? Det er jo forbudt å endre på motorytelsen og/eller mopedens konstruktive hastighet da. Det gjelder også dersom man ønsker bedre aks, uten å få høyere toppfart..

8426207[/snapback]

 

Ca alle effektanlegg som selgest i dag er Euro2 godkjente . Og om du får litt bedre aks av de (noe jeg tviler på) så bryr ikke vegvesenet seg om det. For når du viser sykkelen så går det vel mest ut på at sykkelen går i 45 . For når en bytter anlegg skal sykkelen på visning sjønner du. og da er det en helt annen sak :)

8426239[/snapback]

Det er for utslipp og sånt det samt at den må klare restriksjonene i EU/EØS, akkurat som Euro1.

 

Derbiene med 65-tenners drevet ble jo stoppet i starten, nettopp på grunn av at den gikk for fort opp til 45(!), helt til man innså at den var helt lovlig.

 

Det er vel ingen som bruker masse penger på å kjøpe effektanlegg som ikke er noe bedre enn orginalanlegget? Kan vel ikke akkurat kalles effektanlegg dersom det ikke gir noe mer effekt.. :p

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Det er ikke ulovelig å kjøre med et Euro2 godkjent effektanlegg. Du ringer inn å raporterer at du har bytta anlegg og da vil de ha deg inn på visning og når det er gjort vil du få nye vognkort. dette gjelder selvsakt ikke vist en tar ut plombene , noe som ingen her på forumet kunne funnet på å gjort  :whistle:

8426140[/snapback]

Effektanlegg som ikke gir noe mer effekt? Det er jo forbudt å endre på motorytelsen og/eller mopedens konstruktive hastighet da. Det gjelder også dersom man ønsker bedre aks, uten å få høyere toppfart..

8426207[/snapback]

 

Ca alle effektanlegg som selgest i dag er Euro2 godkjente . Og om du får litt bedre aks av de (noe jeg tviler på) så bryr ikke vegvesenet seg om det. For når du viser sykkelen så går det vel mest ut på at sykkelen går i 45 . For når en bytter anlegg skal sykkelen på visning sjønner du. og da er det en helt annen sak :)

8426239[/snapback]

Det er for utslipp og sånt det samt at den må klare restriksjonene i EU/EØS, akkurat som Euro1.

 

Derbiene med 65-tenners drevet ble jo stoppet i starten, nettopp på grunn av at den gikk for fort opp til 45(!), helt til man innså at den var helt lovlig.

 

Det er vel ingen som bruker masse penger på å kjøpe effektanlegg som ikke er noe bedre enn orginalanlegget? Kan vel ikke akkurat kalles effektanlegg dersom det ikke gir noe mer effekt.. :p

8426544[/snapback]

pointet er at om du kjøper godkjendt eff.annlegg så reiser du på visning og får skrivet inn at det nye annlegget er godkjendt. Om du gjør det, slik at du får det inn i vognkortet er mindre sjangs for at du blir tatt for trim enn om du ikke har fått det i vognkortet. Da er annlegget lovlig helt til du tar ut plomben. alså, DET ER LOV Å KJØRE MED EFF.ANNLEGG OM DET ER PLOMBERT OG EURO2 GODKJENDT, PLUSS AT DET ER SKRIVE INN I VOGNKORT. :)

Lenke til kommentar
hvorfor ikke? mindre sjangs til å bli tatt

8429649[/snapback]

Man blir jo tatt fordi mopeden yter for mye, ikke på det visuelle.. Og det å betale 1000-2000 kr for et effektanlegg, for så å si at sjansen for at man blir tatt blir mindre enn om man kjører med standardanlegget er vel å ta litt hardt i? :roll:

Lenke til kommentar

Ja, henger meg på dataProb.

 

Effektanlegg betyr mye, ikke bare på annen sylinder, men på orginal også. Annen effektregister betyr mye i lengden å man vil få høyere ytelse ( uten plombene i).

 

Nei, det er riktig at man blir tatt på ytelsen, men det betyr ikke at man ikke blir mistenklig når man ser det ikke er orginal potte, før man får bevist det da.

 

Å for å få potta "lovlig" i den forstand må man melde ifra til veivesenet og evnt få en visning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...