Gjest Gjest_Kjetil88_* Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hei. Jeg er 19 år gammel og har som mange andre slitt med en del akne- og hudproblemer på ungdomsskolen og videregående, men merker at huden er på bedringens vei. Jeg har ingen synlige kviser i ansiktet og bare noen veldig få på ryggen. Det jeg sliter med nå er arr og sår og ganske tørr hud. Jeg har fortsatt 2-3 sår i ansiktet på størrelse med vanlige kviser, noe som er veldig kjedelig. På ryggen og nedover armene har jeg MANGE stygge sår fordi jeg av en eller annen grunn ikke greier la være plukke av skorpene på de. Er klar over at det er en enorm uvane og jeg prøver så godt jeg kan å slutte. Hva skal jeg gjøre for å få en perfekt, glatt hud over hele kroppen? Jeg kommer til å være masse ute i sommer i sola og være i mye aktivitet. Når jeg har fått masse sol innbiller jeg meg at arr er borte og at få kviser oppstår gjennom sommeren. Jeg vil også tippe at sårene mine har grodd til så godt som vanlig hud uten arr igjen på 2-3 mnd. Jeg innbiller meg at jeg må ha hjelp med dette: 1) Etter sommeren kommer kvisene til å komme tilbake. Ikke like sterkt som de 3-4 siste årene, men problemene forsvinner ikke HELT selv om de blir bedre måned for måned. Jeg trenger tips til ting jeg kan gjøre eller produkter jeg kan bruke for å minske talgproduksjonen. Altså et produkt som hindrer kvisene i å oppstå i det hele tatt, ikke et produkt for å "drepe" eksisterende kviser. 2) Er det noe jeg kan gjøre, annet enn å være i sola så mye som mulig, for å bli kvitt alt av arr i ansiktet spesielt, men også på rygg/armer? 3) Er det noen produkter som hjelper på fuktighetsbalansen i kroppen over lengre sikt? I dag bruker jeg fuktighetskrem i ansiktet etter hver dusj, men dropper jeg det blir det like ille. Jeg har lyst til å kunne dusje, så bare tørke meg og ikke ha problemer med flassing i ansiktet og tørr hud generelt? Hvordan skal jeg klare å få til dette? 4) Tips generelt? Jeg kommer til å sole meg så mye som jeg kan, jeg bruker fuktighetskrem i ansiktet etter hver dusj. Jeg dusjer så lite som jeg klarer, prøver å hoppe over å dusje de dagene det kan skippes, hvis jeg har fri fra skolen etc. VIKTIG ANG FUKTIGHETSKREMEN: Hvis jeg ikke bruker fuktighetskrem flasser det og blir litt tørt i ansiktet, men det ser ikke så ille ut. Etter en time i sola eller ute ser alt helt bra ut, og jeg trenger egentlig ikke kremen hvis jeg går rett ut fra dusjen til sola. Burde jeg da la være å bruke denne kremen i sommer for å venne huden til det? Kan det da være at det blir mer naturlig for huden at den ikke får tilsatt så mye fuktighet etter hver dusj til høsten? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Drikk masse vann, spis sunt (unngå masse salt og sukker), bruk hudprodukter som er tilpasset din hud (hør på apotek f.eks). Og husk å ikke rense huden overdrevent. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_kjetil88_* Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg lurer på om noen har et produkt å anbefale som forebygger kviser og rett og slett gjør huden renere? Har noen erfaringer med www.Elicina.no? Burde dette prøves? Er det noen andre produkter jeg bør prøve? Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Frodo_* Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Elicina fungerer veldig bra til forebygging og behandling av kviser. Men vær oppmerksom på at noen personer får et lite kviseutbrudd de første gangene de bruker kremen. Men det forsvinner raskt og er fordi kremne samler urenheter i huden og trekker dem ut ved hjelp eksfoliantene i kremen. Den minsker og arr betraktelig, også arr etter kviser. prøv den. Jeg lurer på om noen har et produkt å anbefale som forebygger kviser og rett og slett gjør huden renere? Har noen erfaringer med www.Elicina.no? Burde dette prøves? Er det noen andre produkter jeg bør prøve? 8499226[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå