Uknuselig Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hei! Jeg har en Audi 80 1983 mod. Jeg trenger da anlegg siden kasettspiller suuuuucks Her er listen hva jeg må ha i første omgang: Cdspiller med mp3 wmv osv maks 1300,- 2 x 6 x9 høytalere til å ha bak i hattehyllen gjerne 3 veis høytalere maks 700 ,- En 4 kanals forsterker eller en 2 kanals maks 1000,- Og ledninger jeg må ha for å koble dette sammen. Noen som har forslag til hva jeg skal kjøpe ? Har ikke så mye peiling. Noen som kan komme med et bra tilbud ? Hadde vært kjempe fint Jeg takler ikke kasettspilleren lengere Jeg fant denne siden, men vet ikke om det er toll der, men billig var d i hvertfall der http://www.pixmania.com/no/no/s_action/qui/index.html?itag= Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Cd spiller ville jeg vurdert og kjøpt pioneer eller alpine;) Forsterker til 1000, da tror jeg du må se på biltema, mekonomen, chloss ohlson. Hvor bra lydkvalitet det blir vet jeg ikke men lyd blir det;)hehe (OT) Så er det bare å se hvor lente det er før noen sier spar penga å kjøp bedre etterhvert Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg har en forsterker du kan få for 600kr... Ikke det råeste du får tak i, men mye bedre en feks boschman og uscarvor... Det er en 4 kanals forsterker, på 4x100 wrms, med viftekjøling... Send meg en pm hvis du er int Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har en forsterker du kan få for 600kr... Ikke det råeste du får tak i, men mye bedre en feks boschman og uscarvor... Det er en 4 kanals forsterker, på 4x100 wrms, med viftekjøling... Send meg en pm hvis du er int 8425631[/snapback] hvordan merke er dette da? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Vet ikke, men det ser ut som en kopi av phoenix gold... Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 jeg har en GAS Alpha fem kanaler til salgs. 4x100 + 1x300w for ca en 1000lapp.. da har du forsterker til å drive frontsett, bak høytalere og en subb.. sjekk ut jbl.se den koster 2000 ny og fungerer som gull ti den prisen strømkabel har jeg og bilstereospesialisten, torshov osv har billige og ganske bra spillere som tar både mp3 og wma skal du beholde de orginale høytalerene forran eller? og gå for 6x9 bak? da får jeg si som MasterOf Disaster spådde: spar pengene og kjøp bedre senere. du sitter forran og du trenger god lyd forran.. kjøp heller ett komp.sett til 1000-1500 kroner og drit i 6x9. du kommer ikke til å angre. Lenke til kommentar
randknu Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 En kamerat av meg som driver å reparerer forsterkere sa at da han åpnet en av de hvite biltema forsterkerne så var innmaten så å si identisk til et av de mye dyrere merkene (om det var phoenix gold eller et annet husket han ikke men han var iallefall imponert over byggekvaliteten i bilema sine forsterkere. men så var ikke den gamle hvite serien særlig billig heller da... Jeg har prøvd et dyrt merke og billig merke. I den forrige bilen hadde jeg en rockford fosgate forsterker husker ikke hvor stor men 2 kanals brokoblet mot en RF 10" punch bass, dette var en pickup så en 10" bass er plenty i denne lille hytta. Jeg var ikke imponert over lyden, ikke kraftfull bass, ikke skikkelig punch heller. Det var iallefall ikke verd prisen. Så har jeg prøvd noe av det de har hos clas ohlson, det var stort sett boss(mann) alt sammen, med unntak av en forsterker jeg hadde, 2kanals tipper ca 100w stemplet 360watt. Denne spilte helt rått så lenge du ikke tok den for mer enn den var. enkel 12" MTX 3000serie sub i en volvo personbil var rått. Dette er helt klart det beste anlegget jeg har hatt i noen bil før eller senere. Nå har jeg prøvd mye fra biltema og det aller meste er av veldig god kvalitet, alle subene de selger er enkle å lage effektive kasser til. Har en 12" high power sub i hjemmekinoanlegget og en blå biltema forsterker. i hjemmesnekret kasse. Nøye utregnet kassevolum og ikke minst refleksrørdiam og lengde. dette kjøpte jeg også på biltema, Den spiller mye bedre enn kameraten min sin Cerwin vega sub og den kosta mye mer. Hjemmelaget powersupply med en 1F kondensator, gir forsterkeren ca 16Volt inn, den går på lystgass!! Høyere spenning inn gjør at en forsterker yter mer watt og biltema forsterkeren har jeg hatt i ca 6 år nå og den har stått på størsteparten av den tiden. Så biltema har mye flott med høy kvalitet og lav pris, clas ohlson er styr unna hva høyttalerelementer anngår, de egner seg best under bilen. (roadkill) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå