b-real Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Morn. Hadde tenkt å legge et forum på domene mitt, men det var ikke lett når man ikke vet hvor sql-databasen ligger på domenet i det hele tatt. http://www.b-real.net/pix/phpbb2.install.prob.jpg Der er setup'en til phpBB2. Noen som har erfaring og vet hva jeg skal taste? På hjemmesidene til bkmedia som er min domenehoster så står det at: Quote: Tekniske detaljer for mySQL database Database server: Localhost Database navn: dittdomene_com Ditt database brukernavn er identisk med brukernavnet knyttet til din konto. Så jeg taster inn navnet, men uansett hva jeg skriver så får jeg feilmeldinga Code: phpBB : Critical Error Could not connect to the database Noen her med derfaringer som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 prøv Server Hostname : localhost Lenke til kommentar
Booth Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 En grei regel er som regel å alltid bytte ut localhost med 127.0.0.1 når du skal sette opp mysql tilkoblinger. Det ser ut som din database heter b-real_net , brukernavn og pass er som det står identisk med din eksisterende login på burken. Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Database host name: localhost your database name: b-real_net database username: <brukernavnet til domenet> Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 La database name stå åpen og skriv inn brukernavn og passordet ditt. localhost osv på det andre... På lycos funket hvertfall det bra. Har du opprettet mySQL database? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå