danielsn Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Bare lurte på hvordan jeg kunne logge inn som "danielsn" istede for "root" som den automatisk velger for meg når jeg prøver å koble til serveren hjemme med ssh. Bruker bare vanlig terminal i debian. ( ssh *ip* ) Hvilke måte skal jeg anngi at jeg vil logge inn som danielsn istede? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 ssh brukernavn@ipadresse/URL Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Tusen hjertelig takk for raskt svar! Lenke til kommentar
kommers Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 De fleste verktøy/programmer har i god, gammel UNIX-tradisjon en tilhørende manual-fil som beskriver hvilke opsjonsvalg som finnes og hvordan de brukes. Hentes fram med man <programnavn>. F.eks: man ssh Ikke at du ikke har lov til å spørre andre, men det kan være et nyttig hjelpemiddel for fremtiden. ;-) Lenke til kommentar
comicz Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Du kan også bruke -l-flagget: ssh -l danielsn eplekake.no Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Husk at det å tillate innlogging av "root" kan være risikabelt. Sleng inn dette i /etc/ssh/sshd_config: PermitRootLogin no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå