fredrija Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 hei, skal lage en startmeny til ett spill. denne menyen skal ha en knapp til en highscorliste(jeg skal ikke lage denne), en knapp til "start Spill", en til "instillinger" og en "Exit". skal også ha ett bakgrunnsbilde, men det skal jeg nok klare selv . hvordan gjør jeg dette? noen som kan viste til eksempler som eventuelt andre har gjort? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det definitivt letteste blir å bruke JMenuBar med sine JMenus og JMenuItems. JMenuBar jmb = new JMenuBar(); JMenu jb_start = new JMenu("Start"); JMenuItem jmi_spill = new JMenuItem("Start spillet"); JMenuItem jmi_hs = new JMenuItem("Highscore"); JMenuItem jmi_inst = new JMenuItem("Innstillinger"); JMenuItem jmi_exit = new JMenuItem("Avslutt"); jmb.add(jb_startmeny); jb_startMeny.add(jmi_spill); jb_startMeny.addSeperator(); jb_startMeny.add(jmi_hs); jb_startMeny.add(jmi_inst); jb_startMeny.addSeperator(); jb_startMeny.add(jmi_exit); Når du lager et spill fremfor en applikasjon(eller et program, alt ettersom), blir den grå menyen med standardskrift fort kjedelig, så da er det ikke noe problem å endre utseendet på menyen. Hvis du derimot skal ha en "Start-meny" á la Windows, blir det heller verre. Jeg husker at det var en som spurte om det samme for en stund tilbake her på java-forumet, så jeg vil anbefale deg å ta et søk (hvis det var sistnevnte du mente). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå