Gå til innhold

Hvordan få mer ut av PC'en min

Anbefalte innlegg

Jeg har, som dere kan se i signaturen min, en ganske dårlig pc, men lurer på om eg kan få noe mer ut av både skjermkort, cpu og minne ved å overklokke, men er dessverre ganske blank når der gjelder emnet. Viss noen har noen tips/erfaringer etc. om overklokking av min maskinvare så ville det vært veldig fint. Men eg vil helst holde meg innen trygg overklokking, for faren min dreper meg viss eg gjør noe med PC'en som skader den(den er min, men faren min har litt stor kontroll på den uannsett >_>).

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har, som dere kan se i signaturen min, en ganske dårlig pc, men lurer på om eg kan få noe mer ut av både skjermkort, cpu og minne ved å overklokke, men er dessverre ganske blank når der gjelder emnet. Viss noen har noen tips/erfaringer etc. om overklokking av min maskinvare så ville det vært veldig fint. Men eg vil helst holde meg innen trygg overklokking, for faren min dreper meg viss eg gjør noe med PC'en som skader den(den er min, men faren min har litt stor kontroll på den uannsett >_>).

8422484[/snapback]

Hei.Har samme HK/cpu som deg på konas maskin.

Har aldri oppnådd noe OC på denna maskinen.Fikk til litt for noen år siden, men det varte bare noen dager, så ble den ustabil og krasja.

Var et jæ... liv å få den opp å gå igjen på den tiden(uerfaren da:-)

Lenke til kommentar

Enig i at du bør kjøpe ny PC. Har hatt tilsvarende oppsett selv, og det er utrolig lite å hente på å overklokke dette hvis man sammenligner med et nyere oppsett, som du faktisk kan få ganske billig nå om dagen hvis du er edruelig i valg av komponenter og ikke satser på det aller siste og råeste.

Så har du et par-tre tusen til rådighet, anbefaler jeg å kjøpe nytt HK, CPU og GPU som faktisk vil yte 3-5 ganger så bra som det du har nå.

Lenke til kommentar

Om du trenger ny pc eller ikke, kommer jo an på hva du bruker/ønsker å bruke den til. Om du ønsker å ha den maskinen videre, kan du se på å skaffe mer og kjappere ram: 1 GB med pc pc3200. Skjermkortet ditt er jo bare sorgen, men du kan kansje få tak i 6600GT billig på bruktmarkedet om du holder øye med det. På cpu fronten kan du se etter en AMD2500+ mobile (som ofte lar seg klokke til en 3200+) eller en "ekte" AMD3200+. Alle disse tingene kan muligens skaffes rimelig via bruktmarkedet om man har litt flaks og følger med. Noen racer vil den maskinen dog aldri bli, men noe ytelsesøkning vil den få (en hel del i prosent i forhold til dagens hardware)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...