leifeinar Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 kjøpte en celeron som jeg skal leke med til Quadcore blir litt billigere, så lurer litt på noe hvar er typisk celeron volt? når blir det varmt og være celeron? og typisk celeron OC er en 2,8 ghz. dro den rett opp i 3,8 ghz. står og primer der nå på 1,39V Asus p5b, corsair 667. schyte ninja Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 *mine innlegg* pga at jeg har samme cpu hva slaks kjøling bruker du? hvis fasekjøler så kan du klokek den til max uten og tenke på temp men max temp vil jeg si er +45-50 grader, er kanskje litt skeptisk men... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) kjøler med schyte ninja.....45-50 er nok overgådd for lengst. må vel tåle 60-70?? ble prime krasj @3,8 @ 1,41 V boota nå akkurat opp på 4,0 @ 1.44 prøve litt prime her... oj, holdt i 4 sekund den. må vel mere volt til her Endret 19. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Har klokka mang en Celeron. Regner med at dette er en Prescott (90nm)? Disse lar seg ikke klokke på langt nær så bra som Cedar Mill utgavene som koster det samme. Men "spist er spist" (den er jo kjøpt allerede). Celeron'en (Prescott/Cedar Mill) blir like varme og drar like mye strøm som P4-utgavene (fra samme familie). De klokker som regel (pga. mindre L2-cache bl.a.) en del bedre enn "storebrødrene", på luft (eller vann). Min 347 D (Cedar Mill) klarer 4.6Ghz på stock), må ha 1.4875 for å klare 5Ghz, men er ikke helt stabil der (dog Prime-stabil.. det finnes "verre" tester man kan kjøre). Selv med "middels god" vannkjøl er loadtemp på ca. 60 grader når man setter VCore opp mot 1.5 (både Prescott og Cedar Mill). Det som belaster CPU'en hardest er flyttalls-operasjoner. Dersom du har EverestUltimate (stabilitets-test) vil du se at loadtemp ved integer-tester ligger på ca. 45 mot ca. 75 (i mitt tilfelle, dvs. [email protected]). Og det er denne belastningen man har mest av i "spill", og som begrenser klokken man kan ha for 24/7. Endret 19. april 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
TordO Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 ojojoj.. 5ghz.. på vann? Jeg må vel kjøpe meg en Cedar Mill for morro skyld og klokke den under tørris.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) hadde håpa du ville svare her "TL1000s" du har som du sier klokka det som klokkes kan. er vel en prescott ja LINK vill ikke være stabil på fsb 191 men på 185 (multi x21) går det fint som det har senket volt mye også. blir litt skuffet hvis cpu stopper på 3,88 ghz. hadde forventa endel mere. kan ikke skjønne at det skal stoppe hverken på ram eller HK noen tips? hvis dere trenger noen bilder så si i fra så skal jeg laste opp noen Endret 19. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 mener at på Clockgen kan man endre multi, sjekk etter og se om det vil hjelpe deg noe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) @Leifeinar: Det er nok dessverre en "normal" overklokk for en Prescott Celeron D. Hadde selv ett par 325'ere som begge klarte noe over 4Ghz, men stabil 24/7 var det samme som du har oppnådd, dvs. ca. 3.8. Hovedkortet setter begrensinger,dvs de billigere utgavene av en hk/chipset-serie vil gi lavere (24/7) klokk enn de dyrere utgavene pga. VDrop. Da må man sette VCOre for høyt i BIos som igjen gir for høy temperatur ved stress-testing = "tak" for 24/7-klokk med "normal" kjøling. (Vel, ved ekstrem-kjøling er det uansett kun snakk om minutters "bruk") @Skylinepower: Du som har Celeron D selv bør vel ha funnet ut at Celeron D uansett utgave har låst MP? Endret 19. april 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 jeg har bare denne pc en så har ike rød til og miste den sjønner du så derfor er jeg nokså skeptisk Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 ja ja, da var vel leken over kjørte 1M superPI på 39,6 sec ned fra 51 sek. så det er jo litt forbedring. 4,0 ghz @ 1,5V gikk ikke men 3,88 ghz @ 1,4V går bare fint.... loader på 63 grader, fin temp. har slørva med pasta, men det får så være. hatt et par monteringer uten rengjøringer og skift så det er vel litt luft. fant ikke den testen i everest..... ligger den under ytelses test? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå