Gå til innhold

Kameraveske til SLR

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en kameraveske til mitt 400D, ettersom vesken jeg brukte til mitt forrige kamera var et hakk for liten.

Jeg leter etter en veske som ikke skriker "KAMERA!", slik som mange kameravesker gjør i dag. Samtidig må jeg jo ha en veske som er relativt vanntett, med brukbare rom for kamera, lader og kanskje et ekstra objektiv.

Jeg kunne gjerne tenkt meg noe i skinn, eller noe litt mer "bohem-aktig" enn de vanlige kameraveskene som selges rundt omkring, for å følge min egen stil litt.

Kom gjerne med forslag. Helst noe som kan kjøpes i eller rundt Trondheim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en Kata C-58 hos Elite -foto som jeg er veldig fornøyd med. I den har jeg min 350d, 3 objektiver, lader og minnekort + noen kabler. Eneste ulempe er at den ser noe kameraktig ut :(

Crumpler har et par versker som burde passe, og som overhodet ikke ser ut som kamerabag.

Lenke til kommentar

Takker, jeg skal sjekke ut tipsene fra dere begge!

Jeg mener ikke at vesken skal være helt vanntett da, bare like tett som en hvilken som helst annen kameraveske.

Edit: Likte de beige bagene fra National Geographic!

Endret av mrbard
Lenke til kommentar

Hva legger du i Bohem-aktig?

Min helt klare favoritt bag produsent er Crumpler. De ser i alle fall ikke ut som kjedelige grå/sorte kamera bager. Men du må være glad i farger, veit ikke hva Hans Jæger mener om det...

Sjekk ut Crumpler i alle fall, jeg digger dem.

Lenke til kommentar

Legger egentlig ikke så mye i bohem-aktig. Bare at vesken kan være av litt grovt tøy (slik som noen av National Geographic-veskene), eller noe lignende. Kanskje ikke bohem var det rette ordet...

Jeg sjekket ut crumpler. Det så meget bra ut også. Må bare finne en butikk som fører dem (vil helst kjøpe i butikk og ikke på nett).

Lenke til kommentar

Driver nå og lurer på en bag som står at den "passer til 300/350D og Nikon D70". Da kan jeg vel være rimelig sikker på at den passer til 400D også, vel..?

Mulig jeg kjøper en billig bag på Clas Ohlson til å begynne med (så jeg får den med en gang), og så bestiller en National Geographic-bag.

Lenke til kommentar
Driver nå og lurer på en bag som står at den "passer til 300/350D og Nikon D70". Da kan jeg vel være rimelig sikker på at den passer til 400D også, vel..?

8424746[/snapback]

D70 er i hvert fall merkbart større enn 400D, så hvis den går oppi så gjør 400Den det også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...