Gå til innhold

gametrailers top 10 consoles of all time

boundishh

Anbefalte innlegg

Tja Capcom gjorde jo underverker med N64 når de faktisk klarte å presse heile RE2 innpå N64 cartridge(skarpere grafikk var det også). Så ka Fanboy fabler om skjønner ikkje eg ihvertfall :huh:

IGN om RE2 på N64;

Port of PlayStation game.

All FMV scenes included.

Improved game graphics.

High resolution screens.

MoSys FX Surround sound.

Faster game play.

New, hidden costumes.

Custom feature that allows players to adjust the intensity of the game.

Change the color of your enemies' blood and adjust the level graphic content.

New scrapbook. In previous versions of Resident Evil 2, players found clues in books and files to help them complete the game. Nintendo 64 players can access dozens of items and game information from stories published on the entire Resident Evil series, and save in the scrapbook to view at any time.

Randomizer -- After the game is played once, items will be relocated randomly, adding additional replay value.

Analog controls and alternate control scheme (allowing for quick turn).

Rumble Pak support.

4MB Expansion Pak Support for high-resolution mode.

EEPROM saving -- no need for a Controller Pak.

Kilde

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men ps1 hadde et mye større spill bibliotek enn 64 og pga "kassetene" n64 brukte ble noen spill litt rare Som. F.eks Resident evil 1(har prøvd det det er som og gå med en 3d figur på et bilde av landskapet)

8422568[/snapback]

Hvorfor tar du Resident evil 1 som et eksempel på at noen N64 spill ble litt "rare"? :dontgetit:

Du er vel klar over at Resident evil 1 var på PS1?

Kan hende det bare er jeg som missforstod, men synes det virket så merkelig :)

8424286[/snapback]

Han mente nok Resident Evil 2. RE 1 kom aldri på Nintendo 64... Er faktisk enig med han der, men PS1 versjonen var nok mye bedre pga Cut Screens.

Stort sett enig med listen men savner som sagt C64 (som fikk meg til å starte med gaming) og Xbox 360. Bortsett fra Super Nintedo har ingen konsoll gitt meg så mye nye muligheter og gode spill på så kort tid. Og jeg har hatt samtlige konsoller fra Sony, Microsoft og Nintendo på realease fram til denne generasjonen, med untak av nes.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å lage noen liste, da jeg er altfor gammel til diskutere the finer points ved spillindustrien, men jeg må bemerke at for å kunne ha grunnlag til å uttale seg om hvorvidt lista til gametrailers er korrekt eller ikke, så bør man ha spilt de forskjellige konsollene i deres respektive tidsepoke. Ellers så aner man ikke hvilken konsoll hadde hvilken innvirkning på spillindustrien i sin tid.

Lenke til kommentar
Han mente nok Resident Evil 2. RE 1 kom aldri på Nintendo 64... Er faktisk enig med han der, men PS1 versjonen var nok mye bedre pga Cut Screens.

8424465[/snapback]

Leser du posten over deg så står (med kilde) at alle FMV sekvensene er i RE2 på N64

8425226[/snapback]

Likevel er det verdt å trekke frem videre fra linken;

" The FMV sequences from the PlayStation title are all included on the cart -- an amazing feat in itself. Are the FMV cut-scenes as good as they are on CD? No. There is definitely some artifacting present, and everything looks a bit more blurry, but otherwise it all shows up -- and truth be told, we're very impressed."

Uansett veldig imponerende :)

Lenke til kommentar

Hvilke konsoller er det som har virkelig snudd spillmarkedet på hodet da?

Først kom NES og gjennopplivet det.

Så kom PlayStation og viste vei til den virkelige "next-gen".

Og nå ser det ut til at Wii blir neste konsoll som virkelig får til store endringer.

SNES og PS2 er utmerkede maskiner med fantastiske spill, men NES og PS var mer radikale for sin tid.

Eller? :)

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål:

I filmen av vinneren, PS1, er der en liten snurt av en film fra konsollen, den snurten med den kaninen i mitten (med det 3 tallet på magen). Noen som husker hva det spillet heter?

Anyway.

PS1 har definert litt på spillmarkedet, men jeg synes N64 gjorde det bedre, f.eks Super Mario 64 og Ocarina of Time er fremdeles ansett som spillene som "definerte" hva 3D plattform spill er. Greit at PS1 har had sitt å gjøre, men jeg synes det blir feil å "glorifisere" konsollen som den som har gjort mest for spill verden, for der synes jeg vi må takke en samled gruppe fremfor 1 aktør.

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål:

I filmen av vinneren, PS1, er der en liten snurt av en film fra konsollen, den snurten med den kaninen i mitten (med det 3 tallet på magen). Noen som husker hva det spillet heter?

Anyway.

8445704[/snapback]

Er det Jumping Flash du sikter til? :wee:

Lenke til kommentar

Enig med Bear^ her. N64 har gjort mye mer for spillverdenen enn PlayStation har gjort. N64 skapte ny 3D standard med Super Mario 64 på release og senere satte de også ny standard for FPS spill med Goldeneye og Perfect Dark. Å ikke glem hva Zelda har gjort ikke bare for spillindustrien men for alle menneskene som har spilt det. Er nok få Zelda fans på forumet her som ikke får en tåre i øyekroken her når de tenker tilbake på de gode gamle Ocarina of Time dagene :!: Zelda startet ikke med N64 men Ocarina of Time er nok en av de største, om ikke den største, spillsuksessen som finnes.

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål:

Anyway.

8445704[/snapback]

Er det Jumping Flash du sikter til? :wee:

8446115[/snapback]

Var nok det ja. Husker jeg og en kompis lånte dette spillet på Narvesen, i sin tid da de fremdeles leide ut spill.

Lenke til kommentar

Jepp! N64 som definerte 3d platform med Super mario 64! Kan ikke komme på noen like spill til PS1.. selv om PS1 har noen veldig revoulsjonerende titler de også.. Som f.eks FFVII.. :) Det er mulig jeg tar feil, siden jeg kun hadde N64 da.. :) Men, for meg betydde N64 mest, siden det var den første konsollen min.. :p

Lenke til kommentar

Det er vel et ubestridt faktum at Sony sin PSX endret spillverdenen. Dette er dog lite takket være Sony. Det eneste de selv skal ha kudos for er å lansere en CD-basert konsoll, som virkelig åpnet mange nye dører. Men ikke engang dette er virkelig imponerende, da CD-teknologien hadde vært brukt mange ganger før, både i Mega CD, Saturn samt at PSX egentlig skulle være en CD-addon til SNES. Men grunnet den enorme promoteringen og hypen maskinen fikk, gjorde at både publikum og utviklere fikk interesse for den. Når den så begynte å selle ekstremt godt, hadde den virkelig potensiale. Sammenlignet med forgjengerne Mega Drive og SNES, var dette virkelig en revolusjonerende maskin. Man hadde nå spill i full 3D med grafikk ingen hadde sett maken til. Dette førte til at spillene plutselig var mange ganger dyrere å utvikle. Noe som mange følte var et ankepunkt hos konsollen, og mente at den derfor ikke ville være en suksess. Men da det viste seg hvor utrolig lønnsomt hvert av disse dyre spillene var, ble trenden snudd. Utviklere så et nytt potensiale i spill. De følte for første gang at produksjonsverdier var viktig. Mange bestemte seg for nå å bruke penger på elementer i spill som tidligere virket unødvendige. For eksempelvis filmsnutter for å drive historien. Før var dette kraftig underprioritert i spill, da det var alt for dyrt, samtidig som et par setninger med tekst kunne gjøre samme nytten. Det er her PSX var revolusjonerende. Uten den hadde det gått langt lengre tid før vi hadde fått sett spill med produksjonsverdier ala dem i Resident Evil, Metal Gear Solid, Final Fantasy 7 og ikke minst Shenmue (som kostet 70 millioner dollar å produsere).

Som sagt, jeg føler ikke at Sony bør ha kreditt for denne revolusjonen, da det bare var omstendigheter som lot akkurat deres konsoll bli den "utvalgte". Det kunne likesågodt ha blitt Sega sin Saturn, som faktisk ble sluppet to uker tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg fikk noen skikkelig flashbacks da jeg så dette klippet.

post-10128-1177265643_thumb.jpg

Noen som husker hva det heter?

Jeg kan huske at "items" gjorde at du gikk inn i forskjellige roller.

Jeg får ikke fred før jeg finner ut navnet på spillet :lol:

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Det er vel et ubestridt faktum at Sony sin PSX endret spillverdenen. Dette er dog lite takket være Sony.

Som sagt, jeg føler ikke at Sony bør ha kreditt for denne revolusjonen, da det bare var omstendigheter som lot akkurat deres konsoll bli den "utvalgte".

8446285[/snapback]

Fixed :whistle:

Lenke til kommentar

Helt enig med bear, jeg synes at nintendo 64 burde stå mye lengre fram og at ps2 var bedre enn psone og jeg jeg drar frem noen punkter...

1. på gamerangkings er nintendo 64 spill på topp over alt. F. eks Ocarina of time og mario 64 ble sagt å være de spillene som satte en standard for hvordan 3d spill skulle være

2. Selv om psone hadde bedre oppløsning betydde det ikke at spillene alltid hadde bedre grafikk og 64 spill kunne ofte "flyte bedre enn ps spill". Jeg synes at f.eks mario 64 gikk mye bedre enn syphon filter

3. Etter min mening har ps2 mange flere gode spill en psone, det virker som den eneste grunnen til at psone kom først var at den hadde spill som passe for ungdom som ville kutte hoder av folk og gjorde det kulere å spille tv-spill, ikke fordi at den hadde best spill.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Det er vel et ubestridt faktum at Sony sin PSX endret spillverdenen. Dette er dog lite takket være Sony.

Som sagt, jeg føler ikke at Sony bør ha kreditt for denne revolusjonen, da det bare var omstendigheter som lot akkurat deres konsoll bli den "utvalgte".

8446285[/snapback]

8446369[/snapback]

I don't get it?

Lenke til kommentar

8446285[/snapback]

8446369[/snapback]

I don't get it?

8446493[/snapback]

neither do i? kan forklare hva du "fixet" fhj? Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...