d'espresso Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 ja men men dan ble mye større etter sony kom på banen 8422412[/snapback] Det samme ble den da MS kom på banen. Selvsagt spillte ikke MS en like stor rolle som da Sony kom, men uansett hva som kommer blir det større. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Sony gjorde med ps1 spill tilgjengelig for alle grupper. Før de kom på banen var spill mest for barn og nerder. Dette er bare min mening. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 ja men men dan ble mye større etter sony kom på banen 8422412[/snapback] Det samme ble den da MS kom på banen. Selvsagt spillte ikke MS en like stor rolle som da Sony kom, men uansett hva som kommer blir det større. 8422422[/snapback] Veksten i spillbransjen har blitt mindre i mange år. MS har på ingen måte forandret det. Veksten i spillbransjen ble midlertidig større da Playstation 1 tok av. Sony 1 Microsoft 0 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Sony gjorde med ps1 spill tilgjengelig for alle grupper. Før de kom på banen var spill mest for barn og nerder. Dette er bare min mening. 8422463[/snapback] Så du mener at Nintendo bare var/er for barn? Eller mener du at Sony lagde en veldig voksen spillkonsoll, som voksne digga? Hvordan gjorde de det? Var det noe med konsollen, eller spillene som kom til den? Er forresten veldig lei av at folk er så fordomsfulle mot Nintendo angående "den barne-greia".. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) det urgeLOL skal frem til her er at ps1 kom med spill som passet allle aldre du hadde barn tenåringer og voksne(tror det er det han vil frem til ) Endret 19. april 2007 av fanboy Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Var spill som passet alle aldre til Nintendo 64 også, bare at folk ikke er klar over det siden de automatisk tenker "Nintendo? Barnslig.".. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Men ps1 hadde et mye større spill bibliotek enn 64 og pga "kassetene" n64 brukte ble noen spill litt rare Som. F.eks Resident evil 1(har prøvd det det er som og gå med en 3d figur på et bilde av landskapet) Endret 19. april 2007 av fanboy Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja, selvsagt fikk de et større bibliotek etterhvert, det er fordi konsollen ble mer populær og solgte mer enn N64.. Vil du ha et eksempel på hvor mye en N64-kassett egentlig kan romme (vet det er 32/64 mb, men rent innholdsmessig)? The Legend of Zelda, Ocarina of Time.. Et av verdens desidert beste, og største spill.. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Kan vel si det var ei grei liste, men jeg er ikke enig i så ekstremt mye når det kommer til toppen av lista. Personlig syns jeg ps2 endte opp som en bedre maskin til slutt enn hva PS1 var, så jeg mener PS1 og PS2 skal bytte plass, samt at jeg syns både SNES og NES var bedre konsoller enn PS1 og 2 1. SNES 2. NES 3. PS2 4. PS1 Dette er jo sånn totalt sett ovenfor hvor mange AAA spill som kom ut til konsollen og hvor bredt spekter den hadde. Favoritt spillene mine ligger stort sett på andre konsoller, bortsett fra SNES som ingen kan konkurrere med når det gjelder AAA titler. Endret 19. april 2007 av SteveVice Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Var spill som passet alle aldre til Nintendo 64 også, bare at folk ikke er klar over det siden de automatisk tenker "Nintendo? Barnslig.".. 8422544[/snapback] vel, rundt 80/90% av Nintendos spill er jo barnslig. Da sier det vel seg selv at Nintendo er en "barnekonsoll"..dvs hovedfokuset er barn. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Var spill som passet alle aldre til Nintendo 64 også, bare at folk ikke er klar over det siden de automatisk tenker "Nintendo? Barnslig.".. 8422544[/snapback] vel, rundt 80/90% av Nintendos spill er jo barnslig. Da sier det vel seg selv at Nintendo er en "barnekonsoll"..dvs hovedfokuset er barn. 8422619[/snapback] 80/90 % av Nintendos spill er barnslige? Omfg, så tragisk.. Jeg er så lei av folk som tror at alt det står Nintendo på er noe barnslig dritt.. Spill litt av Nintendo/andre utviklere til en av Nintendos konsoller, før dere uttaler dere.. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Syntes det er litt feil tittel på filmklippet, siden det handler mer om hva konsollen har gjort for spillindustrien enn hvor BRA konsollen er. Uansett, var forsåvidt ei grei liste, men jeg er enig i det han på Kotaku skriver: "I'm sad my old friend the Sega Master system failed to make the cut. We had some good times." Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Var spill som passet alle aldre til Nintendo 64 også, bare at folk ikke er klar over det siden de automatisk tenker "Nintendo? Barnslig.".. 8422544[/snapback] vel, rundt 80/90% av Nintendos spill er jo barnslig. Da sier det vel seg selv at Nintendo er en "barnekonsoll"..dvs hovedfokuset er barn. 8422619[/snapback] 80/90 % av Nintendos spill er barnslige? Omfg, så tragisk.. Jeg er så lei av folk som tror at alt det står Nintendo på er noe barnslig dritt.. Spill litt av Nintendo/andre utviklere til en av Nintendos konsoller, før dere uttaler dere.. 8422638[/snapback] javel, nevn 5 kjente spill som Nintendo lager/gir ut selv og som er beregnet på de litt eldre. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Var spill som passet alle aldre til Nintendo 64 også, bare at folk ikke er klar over det siden de automatisk tenker "Nintendo? Barnslig.".. 8422544[/snapback] vel, rundt 80/90% av Nintendos spill er jo barnslig. Da sier det vel seg selv at Nintendo er en "barnekonsoll"..dvs hovedfokuset er barn. 8422619[/snapback] Vel, hovedfokusen for konsoll var nå barn uansett, er nå i det siste at kvisete fjortisser har funnet ut at det er "uber leet" å eie et MS eller Sony system, og barnslig å eie et Nintendo system. Personelig driter jeg i det, du er ikke voksen før du tør å være barnslig. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Var spill som passet alle aldre til Nintendo 64 også, bare at folk ikke er klar over det siden de automatisk tenker "Nintendo? Barnslig.".. 8422544[/snapback] vel, rundt 80/90% av Nintendos spill er jo barnslig. Da sier det vel seg selv at Nintendo er en "barnekonsoll"..dvs hovedfokuset er barn. 8422619[/snapback] 80/90 % av Nintendos spill er barnslige? Omfg, så tragisk.. Jeg er så lei av folk som tror at alt det står Nintendo på er noe barnslig dritt.. Spill litt av Nintendo/andre utviklere til en av Nintendos konsoller, før dere uttaler dere.. 8422638[/snapback] Jeg skjønner ikke at folk skiller ut spill mellom hva som er barnslig og hva som er voksent. Når en har drevet med spill i over 20 år så oppdager man til slutt at blod gørr og diverse andre ting har ingenting å si for spillet sin del utenom aldersgrensen. For min del handler spill om at det skal være gøy å spille ikke visuelt voksent eller barnslig. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 vel, rundt 80/90% av Nintendos spill er jo barnslig. Da sier det vel seg selv at Nintendo er en "barnekonsoll"..dvs hovedfokuset er barn. 8422619[/snapback] Hvis du mener at 80–90 % av Nintendos spill er barnslige, så tror jeg du spiller spill av feil grunn. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Var spill som passet alle aldre til Nintendo 64 også, bare at folk ikke er klar over det siden de automatisk tenker "Nintendo? Barnslig.".. 8422544[/snapback] vel, rundt 80/90% av Nintendos spill er jo barnslig. Da sier det vel seg selv at Nintendo er en "barnekonsoll"..dvs hovedfokuset er barn. 8422619[/snapback] 80/90 % av Nintendos spill er barnslige? Omfg, så tragisk.. Jeg er så lei av folk som tror at alt det står Nintendo på er noe barnslig dritt.. Spill litt av Nintendo/andre utviklere til en av Nintendos konsoller, før dere uttaler dere.. 8422638[/snapback] Jeg skjønner ikke at folk skiller ut spill mellom hva som er barnslig og hva som er voksent. Når en har drevet med spill i over 20 år så oppdager man til slutt at blod gørr og diverse andre ting har ingenting å si for spillet sin del utenom aldersgrensen. For min del handler spill om at det skal være gøy å spille ikke visuelt voksent eller barnslig. 8422689[/snapback] Er veldig enig med deg der. Poenget mitt er hovedfokuset til Nintendo er stortsett barn, i motsetning til MS og Sony. Så klart er spill beregnet for alle mellom 1 og 100 år. Grunnen til at jeg tok det opp er fordi Haakon nekter for det. La meg gjøre en ting klart: Med barnslig mener jeg barnevennlig. Endret 19. april 2007 av Enigma123 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Er ikke helt enig med vinneren. Hadde det ikke vært for NES kan man begynne å lure på hva som egentlig hadde skjed i spilleverden. Hadde vel vært nogenlunde det samme, men NES satte spilling litt mer i fokus. N64 fikk og en litt ufortjent plassering, ettersom jeg føler den har had mer betydning for spill verden enn PS2. PS2 har en range av gode spill ja, men jeg synes N64 har gjort mer for å definere 3D spillene enn PS2 har gjort. PS1 er en god konsoll, men jeg synes ikke spillutvalget er av det aller beste, selv om den har gode titler. For meg stiller jeg N64 først, tett etterfulgt av PS1, SNES, NES og PS2. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Er jo ikke vits i å ta den top 10 lista seriøst. Er jo bare 1 persons mening. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 NEs reddet konsollene i usa ihvertfall etter at atari besja på leggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå