Gå til innhold

Fallskjerm vs strikkhopp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min søster hoppet fallskjerm i USA for 1100 kroner. (tandem naturligvis)

 

Latterlig billig, og ja det var med video.

 

Men 3500 er jo ikke så dårlig pris egentlig. (tenker på den på Voss)

 

Trodde det lå mer på en 6-7000 jeg da.

 

Muligheten er jo der hvis det blir en tur med klassen til ekstremsportveko.

Lenke til kommentar

testa strikkhopp fra ei bro i lillehammer.. det var heeelt sykt... aldri prøvd fallsjerm men jeg vurdere å gjøre det om jeg kommer over noe cash.. men det skal sies at det var dritskummelt den første gangen.. alle instinkter sier neeeiii! du skal ikke ned dit!!... andre gangen var mye morsommere..! :tease:

Lenke til kommentar

Tror ærlig at strikkhopp er mer adrenalinkick enn fallskjerm, du ser bakken komme mot deg mens du fremdeles faller fritt, må være en sinnsyk opplevelse. Fallskjerm varer litt lenger, men siden fallskjermen løser seg ut i 1500 meters høyde, blir det bare å seile rolig ned til bakken.

 

Det skal sies at Oslo fallskjermklubb har hoppområde på Østre Æra ved Rena, 2,5 t fra Oslo med bil (eller 10 min for oss som tjenestegjør på Rena :tease: )

Lenke til kommentar

Fallskermhopp er nok hakket heftigere enn strikkhopp. Strikkhopp er mye tryggere, i og med at du henger i en strikk og det er begrenset hvor mye du kan fucke det opp.

 

Med fallskjerm kan du gjøre mye feil, du kan pakke skjermen feil eller hoppe rett i et tre eller en bjørnefelle- eller piggtrådfabrikk.

 

Jeg skal selvfølgelig prøve begge deler. Satser på fallskjermjeger i Hæren, og hoppe i strikk i Zambesi. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...