mle Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Noen som vet om det er mulighet for synkronisering mot exchange-server med N95. Har lest rundt, men ikke funnet dette ut. Evt. how to do? Morgan Endret 21. april 2007 av mle Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Siden det er en N-serie tipper jeg den ikke støtter det "native". Det er vell bare E-serien som har det. Men det finnes et 3dje parts program som kan gjøre det for deg. Programmet heter roadsync og fungerer på alle 3rd edition telefonene (inkludert N95). Jeg har ikke testet det selv siden jeg ikke har behov for exchange sync, men det skal visstnok være et svært bra program. Ulempen er prisen. Koster ca 100$. Her får du mer info om programmet Lenke til kommentar
Rubenlo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har lastet ned en trial fra roadsync. Den fungerer utmerket mot exchange over wlan eller gsm. http://www.dataviz.com/solutions/enterpris...sync/index.html Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Rubenlo: Kan du komme med tilbakemelding på hvor mye datatrafikk den generer i standby. Og syns du den er verdt 100$. Da tenker jeg mest på om den er godt laget, intuetivt brukergrensesnitt, osv. Altså gjenspeiler programmet at det er så dyrt? Lenke til kommentar
gormnass Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Siden det er en N-serie tipper jeg den ikke støtter det "native". Det er vell bare E-serien som har det. Men det finnes et 3dje parts program som kan gjøre det for deg. Programmet heter roadsync og fungerer på alle 3rd edition telefonene (inkludert N95). Jeg har ikke testet det selv siden jeg ikke har behov for exchange sync, men det skal visstnok være et svært bra program. Ulempen er prisen. Koster ca 100$. Her får du mer info om programmet 8429219[/snapback] Har ikke N95, men har brukt Exchange-sync programmet til E60 på min N80, og det fungerer utmerket... Du kan laste det ned her : Exchange sync for Nokia E60 Registrer deg på Nokia sin side, og velg deretter område og modell i lista.... mvh Gorm Lenke til kommentar
mle Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Takker for tilbakemeldinger..! Prøver "gratisvarianten" først, den av for Nokia E-serie. Men what to do med *.SISX - filen jeg fikk lasta ned? -Morgan- Lenke til kommentar
Rubenlo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Rubenlo: Kan du komme med tilbakemelding på hvor mye datatrafikk den generer i standby. Og syns du den er verdt 100$. Da tenker jeg mest på om den er godt laget, intuetivt brukergrensesnitt, osv. Altså gjenspeiler programmet at det er så dyrt? 8429574[/snapback] Har ikke fulgt med på datatrafikken, da jeg bruker pakkedata til alt mulig rart i denne tidlige fase av "bli kjent med telefonen". Det vil jo uansett avhenge av hvor mye endringer det skal oppdateres i begge ender. Den fungerer forøvrig utmerket, og jeg mener det sto $49.99 for en lisens!? Synes det er en grei pris egentlig. Lenke til kommentar
Rubenlo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Takker for tilbakemeldinger..! Prøver "gratisvarianten" først, den av for Nokia E-serie. Men what to do med *.SISX - filen jeg fikk lasta ned? -Morgan- 8435122[/snapback] Du dobbeltklikker på den mens mobilen er koblet til pc-suite. Da får du spørsmålet om du vil installere. Trykk ja, og fortsett installasonen på telefonen. Lenke til kommentar
mle Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Fungerte altså særdeles dårlig å bruke E-serie progamvaren på MIN N95, hvertfall... Da får vi gå for 3. parts, ja... Men installasjonen gikk nå hvertfall greit. På en annen side... 49 $ er da ikke all verdens Lenke til kommentar
Myrdal Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Fungerte altså særdeles dårlig å bruke E-serie progamvaren på MIN N95, hvertfall... Da får vi gå for 3. parts, ja... Men installasjonen gikk nå hvertfall greit. På en annen side... 49 $ er da ikke all verdens 8436932[/snapback] Har også en N95, installerte Roadsync trial v3.002 Men det var kort glede, syncing fungerte bra inkl motta / sende mail Etter kort tid begynte telefonen og restarte gjentatte ganger (6-7 ganger i løpet av en time) da var det mer enn nok så nå har jeg avinstallert programvaren og telefonen oppfører seg normalt igjen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hørtes ikke bra ut Myrdal. Har du sendt inn bug rapport til firmaet bak? Lenke til kommentar
Myrdal Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hørtes ikke bra ut Myrdal. Har du sendt inn bug rapport til firmaet bak? 8468978[/snapback] Får se hva jeg får tid til senere idag Lenke til kommentar
Rubenlo Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hm Jeg har kjørt Roadsync trial v3.002 på N95 i snart en uke nå uten noe problemer. Prøv å avinstallere og installere på nytt kanskje? Lenke til kommentar
Myrdal Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hm Jeg har kjørt Roadsync trial v3.002 på N95 i snart en uke nå uten noe problemer. Prøv å avinstallere og installere på nytt kanskje? 8469049[/snapback] Ja jeg gjør et ny forsøk da, så får vi se Kommer med ny info når jeg har sett hvordan det fungerer etter avinstallasjon og ny installasjon igjen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Om du opplever samme problem igjen, så ville jeg kontaktet firmaet før du evt. avinstallerer igjen. Hør om programmet genererer noen logfiler de kunne ha interesse av å se, for å løse problemet. Nevn gjerne at du kjører prøveversjonen og er svært interessert i å kjøpe programmet, men ikke når du opplever slike feil. Lenke til kommentar
Myrdal Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Om du opplever samme problem igjen, så ville jeg kontaktet firmaet før du evt. avinstallerer igjen. Hør om programmet genererer noen logfiler de kunne ha interesse av å se, for å løse problemet. Nevn gjerne at du kjører prøveversjonen og er svært interessert i å kjøpe programmet, men ikke når du opplever slike feil. 8469283[/snapback] Nope kræsjer stadig Du vet ikke om det er noe logg for jeg blir snart nødt til å avinstallere.. jobb-tlf Lenke til kommentar
Myrdal Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Om du opplever samme problem igjen, så ville jeg kontaktet firmaet før du evt. avinstallerer igjen. Hør om programmet genererer noen logfiler de kunne ha interesse av å se, for å løse problemet. Nevn gjerne at du kjører prøveversjonen og er svært interessert i å kjøpe programmet, men ikke når du opplever slike feil. 8469283[/snapback] Ikke var det lett å finne mail adresse å sende tilbakemelding til dem. Og når jeg fant en adresse, ja så får jeg en autorespons om at de er plaget av Spam. Jeg gidder ikke kjøpe et produkt som kanskje fungerer. Tragisk for Nokia at dem ikke har ferdig løsning for kommunikasjon med Exchange. Så nå sjekker jeg med Idedata om de har erfaring/råd om produktet Ellers så jeg på et forum på it-avisen at det kommer noe i midten av mai ? Link til tråd Med teknologi så må man ha tålamod, men hvem har fått sånt utdelt. Lenke til kommentar
oivindbekkevold Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Siden det er en N-serie tipper jeg den ikke støtter det "native". Det er vell bare E-serien som har det. Men det finnes et 3dje parts program som kan gjøre det for deg. Programmet heter roadsync og fungerer på alle 3rd edition telefonene (inkludert N95). Jeg har ikke testet det selv siden jeg ikke har behov for exchange sync, men det skal visstnok være et svært bra program. Ulempen er prisen. Koster ca 100$. Her får du mer info om programmet 8429219[/snapback] Har ikke N95, men har brukt Exchange-sync programmet til E60 på min N80, og det fungerer utmerket... Du kan laste det ned her : Exchange sync for Nokia E60 Registrer deg på Nokia sin side, og velg deretter område og modell i lista.... mvh Gorm 8430844[/snapback] Lenke til kommentar
jorang Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Dette virker ikke på N95 desverre. Det finnes imidlertid en workaround for dette (opprinnelig fra Howardforums.com, men jeg har hentet tipset fra Allaboutsymbian.com) 1. Installer Nokia Mail for Exchange v1.3 (søk på nettet etter denne) 2. Sett opp programvaren på telefonen (server, passord etc...) 3. Synkroniser. Kalender, kontakter og Emails synkroniseres da til telefonen. Alt virker - untatt Email - man ser Emailene, men kan ikke åpne dem 4. Installer Mail for Exchange v1.5 OVER v1.3 5. Synkroniser på nytt 6. Åpne meldinger, og scroll nedover til du finner kontoen for Mail for Exchange. Nå kan du åpne epostene og også skrive nye eposter. Eneste problemet med denne workaround er at dersom du vil endre på settingene må du reinstallere v1.3, endre settingene og installere v1.5 på nytt. Dette kan være vanskelig for noen ettersom du ikke får opp noe valg om tilgangspunkt hver gang du synkroniserer. Dette er en del av settingene og må altså settes "en gang for alle". Alternativet er kanskje å benytte et tilgangspunkt som alltid er der - eks GPRS. Vil du ha en løsning som fungerer - vurder Roadsync fra datawiz.com Lenke til kommentar
oivindbekkevold Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Jeg får feilmelding når jeg prøver å installere exchange for E60 på min N80. Hvordan komme rundt den tro? Har roadsync på trial nå, den er veldig bra og fungerer nesten utmerket. ved ny epost kommer det kun varslingslyd, men intet ikon på telefonen som viser at det er kommet ny epost. Noe som er veldig dumt, om den f eks har stått på lydløs. Da må jeg inn å sjekke innboksen om det har kommet ny... Endret 25. mai 2007 av oivindbekkevold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå