Vonbo Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ved å bruke WHERE kolonne = '%søkeord%' får man match dersom kolonne og søkeordet er eksakt like, men hvordan matcher man dersom man skal finne kolonner som har ord som starter med søkeordet? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Nå veit jeg ikke om jeg skjønte deg helt, men kanskje noe sånt som match vil fungere? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 fjerner det første % tegnet tipper eg Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Ved å bruke WHERE kolonne = '%søkeord%' får man match dersom kolonne og søkeordet er eksakt like, men hvordan matcher man dersom man skal finne kolonner som har ord som starter med søkeordet? 8421261[/snapback] Prøv å bytt ut = med LIKE f.eks. WHERE kolonne LIKE '%søkeord%' % tegnene kan såvidt jeg vet ikke brukes i kombinasjon med =, men må brukes med LIKE, eller er jeg på bærtur.... Endret 19. april 2007 av magicgunnar Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Herlig. Det var selvfølgelig LIKE. Var så opphengt i operatorene at jeg ikke tenkte på det. % virker fint med = også, dvs. jeg får ingen error, men det kan virke som om søket tar % som en del av string'en. Takk uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå