Gå til innhold

Fonts i Photoshop ---> Publisher

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at det ikke går an å importere inn nye fonter i publisher enda det er en funksjon til det, veit ikke hvorfor, men det funker bare ikke...

Det har resultert i at jeg da har laget overskriftene mine i Photoshop, men når jeg skal til å legge inn bildet med fonten i Publisher plages jeg av at bakgrunnen på bildet kommer opp. Jeg er bare interessert i skriften, ikke bakgrunnen.

Hvordan kan jeg lage en gjennomsiktig bakgrunn for skrifta mi? Skriften er hvit, og når jeg da stiller ned opacity og fill vil skriften også forsvinne når jeg bruker "angi gjennomsiktig farge" knappen.

Ikke veldig forståelig, men er desperat her :p Innleveringen er på søndag! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å lagre som PNG eller GIF.

Redigert: Desse har nemleg mogelegheit for å lagre informasjon om gjennomsiktigheit i fila. PNG er best av dei to.

Redigert igjen: Bakgrunnen i PS må sjølvsagt vere usynleg, altso slik at det er kun skrifta (og eventuell anna grafikk) som er synleg.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Det har seg slik at det ikke går an å importere inn nye fonter i publisher enda det er en funksjon til det, veit ikke hvorfor, men det funker bare ikke...

Det har resultert i at jeg da har laget overskriftene mine i Photoshop, men når jeg skal til å legge inn bildet med fonten i Publisher plages jeg av at bakgrunnen på bildet kommer opp. Jeg er bare interessert i skriften, ikke bakgrunnen.

Hvordan kan jeg lage en gjennomsiktig bakgrunn for skrifta mi? Skriften er hvit, og når jeg da stiller ned opacity og fill vil skriften også forsvinne når jeg bruker "angi gjennomsiktig farge" knappen.

Ikke veldig forståelig, men er desperat her :p Innleveringen er på søndag! :(

8421233[/snapback]

Vet ikke om jeg helt forstår hva du mener. Publisher har vel ikke egen import for fonter? Men derimot så har Photoshop egne fonter under "C:\Program Files\Common Files\Adobe\Fonts". Hvis det er disse fontene du mener, så kan jo disse gjøres tilgjengelig for alle Windowsprogrammer ved å gå i kontrollpanel og legge til fonter, og bare hente fontfilene fra mappen jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...