Gå til innhold

Plutselig er det ikke noe på min 500 GB WD My Book

Anbefalte innlegg

For 2 min siden gikk jeg gjennom min eksterne HD for å sjekke hva jeg hadde. Er, eller var en stapp full 500GB diksk, som jeg liker å gå igjennom iblant for å friske opp hva jeg faktisk har. Det gikk problem fritt, også gikk jeg for å ta meg en te-kopp. Da jeg kom tilbake kom jeg ikke inn på HD'en, så jeg skrudde den av og på igjen. Da plutselig fikk jeg beskjed om jeg ville formatere den eller ikke da jeg trykket på den. Da jeg sjekket disken under datamaskinbehandling, og diskbehandling står det bare; Kapasitet: 465,76 GB, ledig plass: 465,76 GB. Restartet PC'n og dratt ut strømmen på HD'en, men ser fortsatt ut som det plutselig ikke er noe på den!

Hva i all verden?

Håper noen kan hjelpe :)

mvh

Lars

Endret av beverpower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilen er at bootsektor er slettet (all zero).

Backup sektor ser OK ut, bortsett fra at det mangler en del i den tekstfilen.

Dette bør kunne fikses med TestDisk. Du finner bruksanvisning vedlagt MBRlister i en pdf fil.

8422147[/snapback]

TestDisk ser ut til å gjøre susen!! Ser alt innholdet igjen nå :) Takk skal du ha :)

mvh

Lars

Lenke til kommentar

Fikk en PM, men svarer her da det også kan ha interesse for andre.

Lurer bare på hva TestDisk gjør så jeg kan se innholdet igjen?! er det fortsatt feil på disken, eller har TestDisk rettet på det?

Lars

Bootsektor var blitt slettet. Det finnes en backup av denne, og det TestDisk har gjort var å kopiere backup tilbake til bootsektor. Hvis alt ser OK ut så er det antagelig OK.

Men spørsmålet er jo hvorfor den sektoren ble slettet. Det skal normalt ikke skje, men jeg har sett samme symptom hos mange andre. Jeg kan bare gjette på virus eller annen malware, eller bruk av dårlige programmer. Jeg vet ikke, slikt skjer aldri hos meg.

Men det er jo ingen garanti for at ikke andre sektorer også er overskrevet, det har skjedd for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...