kimmy1505 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hei! Jeg har litt problemer med mitt trådløse nettverk.. Min trådløse router står i stuen (enden av huset i midt etasjen) koblet via telefonlinjen pga ip telefon. Min stasjonære pc står nede i kjelleren (i andre enden av huset). Har en D-link router og en D-link airplus G 108Mbps, men ligger på veldig lav signalstyrke. Finnes det noe som kan forlenge rekkevidden til routeren eller om jeg kan kjøpe noen form for trådløs forlenger som jeg kan plassere nermere min stasjonære pc? Takker for svar!! Lenke til kommentar
.H.K.O. Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Du kan kjøpe et accespoint. Tror alle accespont kan settes som repeeter. Finn deg et accespoint og sjekk på nett at folk er fornøyd med den. Er nok enkleste og biligste måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 En bedre antenne til aksesspunktet eller et akesspunkt til som står midt mellom pc'n og det første punktet som forsterker signalet, en såkalt Repeater. Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Gidder ikke lage nytt tråd for dette spørsmålet, men hva er en trådløs nettverksbro og hvordan fungerer det? Endret 19. april 2007 av Jannis800 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Løsning = 2 stk homeplug via strømnettet: https://prisguiden.no/fritekst_sok....ug&search=S%F8k Endret 19. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Takker for alle Svarene.. Får vel gå till innkjøp av et accesspoint eller en slik som la7dfa-com kom med Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det er ikke noe poeng i å kjøpe et aksesspunkt til (et aksesspunkt har du alt i routeren din). Skal du sette opp en repeater så må den være 100% tilpasset det andre utstyret. Slik jeg ser det er den sikreste løsningen internett via strømnettet siden man ikke kan garantere en stabil og god trådløsforbindelse gjennom et bolighus. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det er ofte at en trådløs base ikke dekker hele huset. Det er bare på grunn av signalene og den høyre frekvensen/lave effekten. Som oftest må du flere accesspunkt for å dekke et helt hus. Et alternativ er å sette opp en repeater som noen her nevner. Et annet alternativ er å kjøpe et billig accesspunkt å strekke kabel til dette. Eller du kan kombinere trådløst og power line, ved å koble et trådløst accesspunkt til en power line adapter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 I nettverks FAQ'n står det om noen forskjellige "nettverks-forlengede-hjemmelagde-saker". Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Løsning = 2 stk homeplug via strømnettet:https://prisguiden.no/fritekst_sok....ug&search=S%F8k 8421461[/snapback] Jeg anbefaler denne løsningen. Grunnen til at det signalet er dårlig kan være flere. -Babymonitor -Bruk av mikrobølgeovn (akkurat når den brukes) -Alle andre ting som bruker 2,4 GHz-området - som det begynner å bli en del av nå -Typen vegger i huset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå