Nimrad Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) From a Financial Times report (sadly, subscribers-only) comes word that Sony are looking long and hard at their pricing strategy for the PS3. As in, they're looking for ways to change how much the thing costs, and how they can fix "sluggish sales in Japan and the crucial US market". Sony President Ryoji Chubachi: We are re-examining our [PS3] budgeting process in terms of pricing and volume. Sales assumptions change and the market is competitive. We are in the midst of revisiting our strategy for the PS3. So it costs too much, you shipped too many, not enough people are buying them and a lot of people are buying your competitor's consoles? I'd revisit my strategy if I were you too, Mr. Chubachi, because you're not painting a rosy picture there. Were I a betting man (and I have been known to take a punt or three), I'd say a PS3 price cut isn't too far away at all. Any takers? Kilde Håper og tror dette kan være tilfelle Tror sony skjønner at folk ikke vil bruke så mye penger på en konsoll, selv om du i teorien får mye for pengene. Endret 19. april 2007 av Nimrad Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja, det kommer nok en prisnedgang til høsten. Tipper på november. Sammen med mange av stor spille som kommer til høsten Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hmm.. er dette smart av Sony da? Nå er det vel mange inkludert meg selv som vil utsette ett kjøp av PS3. Kan ikke skjønne at de går ut offentlig med dette. Prisen må jo ned det er det liten tvil om men dette virket merkelig for meg. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 jau, før julesalet kjem nok eit prisfall. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hmm.. er dette smart av Sony da? Nå er det vel mange inkludert meg selv som vil utsette ett kjøp av PS3. Kan ikke skjønne at de går ut offentlig med dette. Prisen må jo ned det er det liten tvil om men dette virket merkelig for meg. 8420713[/snapback] Så du vil ikke kjøpe ps3 nå fordi du vet at den kommer til å gå ned i pris? Hva med når den har gått ned i pris? Skal du kjøpe da? Eller vente til neste gang den går ned i pris? Evig sirkel det der.. Samme som når jeg skal kjøpe skjermkort til pc'en.. Kjøpe 8800 gts nå? Vente på at 8800 gtx blir billigere.. vente på gtx8800 ultra. den nye ati kortet.. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Kanskje ikke veldig smart, men mulig vi ser det tidligere enn vi trodde nå. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hmm.. er dette smart av Sony da? Nå er det vel mange inkludert meg selv som vil utsette ett kjøp av PS3. Kan ikke skjønne at de går ut offentlig med dette. Prisen må jo ned det er det liten tvil om men dette virket merkelig for meg. 8420713[/snapback] Så du vil ikke kjøpe ps3 nå fordi du vet at den kommer til å gå ned i pris? Hva med når den har gått ned i pris? Skal du kjøpe da? Eller vente til neste gang den går ned i pris? Evig sirkel det der.. Samme som når jeg skal kjøpe skjermkort til pc'en.. Kjøpe 8800 gts nå? Vente på at 8800 gtx blir billigere.. vente på gtx8800 ultra. den nye ati kortet.. 8420756[/snapback] Misforstå meg rett.. Jeg sitter allerede på gjerdet og venter fordi det ikke er noen spill jeg har lyst på akkurat nå. Derfor gjør ikke Sony det vanskeligere for meg å utsette innkjøp hvis de sier at jeg vil spare penger på å vente noen måneder. Og sammenlikningen med grafikk-kortene er litt feil siden det også innebærer en forbedring i ytelse å vente der. Her er det kun pris-forskjeller. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det kommer ikke noe priskutt før Høsten 2009 Kilde Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Hadde det vært tilfelle kunne vi heller snakka om en evt. PS3-flopp Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Tror nok det er det smarteste Sony kan gjøre nå. De kommer til å tape denne "krigen" hvis de ikke innser at folk generelt utenom spesielt intereserte og PS tilhengere ikke er villige til å betale opp til 6000 for en konsoll. Hvis Sony klarer å kutte ned prisen så skal man se at det kommer til å gangne alle mann. Med et priskutt fra Sonys side så vil kanskje til og med MS kutte prisen på X360, noe de ikke har trengt å gjøre siden lansering. Dette vil nok også på sikt tvinge Nintendo til å sette ned prisen på sin Wii, som jeg personlig synes også er kraftig overpriset. [FLAMESHIELD ON] Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hvorfor kan ikke alt være gratis? JA!1! Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hvorfor kan ikke alt være gratis? JA!1! 8421478[/snapback] I'll bump that ! Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Fant de ut at folk ikke gidder å ta noen ekstra overtidstimer for å kjøpe PS3 altså? Les: Ken Kutaragi Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg håper den dropper i Canada og Usa snart, skal hvertfall ikke ha meg en europeisk blu-ray spiller. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Sony kommer garantert til å sette ned prisen litt til høsten. De må nesten gjøre det for å klare å konkurrere med MS og Nintendo til julesalget. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg trodde folk vil kjøpe PS3 UANSETT pris. Ser ikke akkurat ut som det nei. Håper det kommer priskutt dog, driter i hvem som tjener på det, bare jeg får kjøpe til en "billig" penge så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Så du vil ikke kjøpe ps3 nå fordi du vet at den kommer til å gå ned i pris? Hva med når den har gått ned i pris? Skal du kjøpe da? Eller vente til neste gang den går ned i pris? Evig sirkel det der.. Samme som når jeg skal kjøpe skjermkort til pc'en.. Kjøpe 8800 gts nå? Vente på at 8800 gtx blir billigere.. vente på gtx8800 ultra. den nye ati kortet.. 8420756[/snapback] Synst ikkje du kan samanlikne Playstation 3 med eit skjermkort. Kor ofte kjem det ut nye skjermkort? Og kor ofte kjem det ut ein ny spelkonsoll? Å vente på prisfall på ein konsoll kan ofte ha noko for seg etter mi erfaring. Lenke til kommentar
Sunndal1 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Synst ikkje du kan samanlikne Playstation 3 med eit skjermkort. Kor ofte kjem det ut nye skjermkort? Og kor ofte kjem det ut ein ny spelkonsoll? Å vente på prisfall på ein konsoll kan ofte ha noko for seg etter mi erfaring. 8422810[/snapback] Jeg ser totalt motsatt på det. Greit å vente med å kjøpe et skjermkort, for om en stund får man noe som er kraftigere til samme pris. Med PS3, så får du samme produktet bare til lavere pris. Jeg betaler gjerne 10 kroner om dagen for å få bruke min PS3 nå. Om PS3 blir 2.000,- kroner billigere om 6 mnd, så utgjør det ca. 10 kroner om dagen. Sa da er valget enkelt. Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hehe.. Veldig godt poeng, kom på at eg brukte den argumentasjonen sjølv for ei stund sida. You win! Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Synst ikkje du kan samanlikne Playstation 3 med eit skjermkort. Kor ofte kjem det ut nye skjermkort? Og kor ofte kjem det ut ein ny spelkonsoll? Å vente på prisfall på ein konsoll kan ofte ha noko for seg etter mi erfaring. 8422810[/snapback] Jeg ser totalt motsatt på det. Greit å vente med å kjøpe et skjermkort, for om en stund får man noe som er kraftigere til samme pris. Med PS3, så får du samme produktet bare til lavere pris. Jeg betaler gjerne 10 kroner om dagen for å få bruke min PS3 nå. Om PS3 blir 2.000,- kroner billigere om 6 mnd, så utgjør det ca. 10 kroner om dagen. Sa da er valget enkelt. 8423067[/snapback] Jeg ser motsatt på det, med ett nytt skjermkort får man bedre spill opplevelse fra dag en! Med PS3 får man bedre spillopplevelse... en gang i fremtiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå