galdurah Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Etter at komplett sendte meg en replacementbrikke av slaget 3200cl2pro, så har jeg problem å kjøre minnet over 400mhz. Klokking er heller ikke av det største... må ned i 2600mhz for tiden.. Må kjøre /15 divider når prosessoren sviver på 2600mhz. Går ikke med 5/6 divider. Det nekter meg å boote... kva er best ytelse: kjøre minnet synkront på 440 og cpu på 2200mhz Eller kjøre minnet med /15 divider og 346 mhz samt cpu på 2600 mhz Da er det kun spilling det er snakk om... har en fullrigget gamerrigg. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kjør 3D mark og se selv vel Gå for høyest CPU-hastighet. Ytelsen øker tilnærmet linjært med CPU-hastighet, mens en dobling i minnehastighet bare gir en bagatellmessig ytelsesforbedring på noen få prosent. Den lave frekvensen på minnet ditt burde gi deg mulighet til å stramme inn timings, og det er vel så bra som høy hastighet på Athlon 64. Men har du prøvd å bytte om på rambrikkene i hovedkortet og sett om det hjelper? Har du prøvd å gi minnebrikkene litt høyere spenning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå