Gå til innhold

MarihuanaMarsjen 2007 - Hvem Skal?

Anbefalte innlegg

Virkelig et fantastisk eksempel på frepper-ignoranse i toppsjiktet.

8544265[/snapback]

Jeg antar du med "frepper" mener FrP'er? Isåfall er du på jordet. Hva JBlacks personlige meninger er er irrelevant i forhold til FrP. Det er i tillegg en rekke FrP'ere som er tilhengere av en liberalisering av dagens lovgivning. Så vennligst unngå slike usakligheter.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man lurer ingen ved å påstå at dette er en mars for 'sivile rettigheter'. Det er en mars for å få lov til å dope seg sløv i fred uten å bli plaga.

8544253[/snapback]

Seriøst, du har deltatt lenge nok i "cannabis-diskusjoner" for å skjønne at det finnes flere grunner enn det.

Lenke til kommentar

8544265[/snapback]

Jeg antar du med "frepper" mener FrP'er? Isåfall er du på jordet. Hva JBlacks personlige meninger er er irrelevant i forhold til FrP. Det er i tillegg en rekke FrP'ere som er tilhengere av en liberalisering av dagens lovgivning. Så vennligst unngå slike usakligheter.

8544361[/snapback]

JBlacks eneste bidrag i enhver diskusjon som omhandler liberalistiske holdninger overhodet er å fyre av med sin hånlige frp-kanon, så unnskyld meg viss jeg svarer tilbake med usakligheter. "frepper" er forsåvidt en løs definisjon på de mest ekstremistiske konservative eksemplarene i våre knallblå partier og ikke en generell beskrivelse av tilhengere av et parti.

Lenke til kommentar
Man lurer ingen ved å påstå at dette er en mars for 'sivile rettigheter'. Det er en mars for å få lov til å dope seg sløv i fred uten å bli plaga.

8544253[/snapback]

Seriøst, du har deltatt lenge nok i "cannabis-diskusjoner" for å skjønne at det finnes flere grunner enn det.

8544786[/snapback]

Seriøst, hvor har jeg påstått noe annet?

Det jeg svarte på er sprøytet om at marsjen er for sivile rettigheter, og det er den åpenbart ikke. Det er kun en rettighet det er snakk om her. Og selv om det finnes en rekke mer eller mindre gode grunner for å støtte den, så betyr ikke det at jeg trenger å tro at flertallet av de som er med i marsjen er opptatt av spesielt mye mer enn egen frihet til å bruke dop.

Lenke til kommentar

8544265[/snapback]

8544361[/snapback]

JBlacks eneste bidrag i enhver diskusjon som omhandler liberalistiske holdninger overhodet er å fyre av med sin hånlige frp-kanon, så unnskyld meg viss jeg svarer tilbake med usakligheter. "frepper" er forsåvidt en løs definisjon på de mest ekstremistiske konservative eksemplarene i våre knallblå partier og ikke en generell beskrivelse av tilhengere av et parti.

8544875[/snapback]

Du er bare sur fordi noen har pirka borti den selvhøytedelige bobla di. Hold deg til sak, den eneste du rammer med angrepene dine er deg selv.

Lenke til kommentar

8544253[/snapback]

8544786[/snapback]

Seriøst, hvor har jeg påstått noe annet?

Det jeg svarte på er sprøytet om at marsjen er for sivile rettigheter, og det er den åpenbart ikke. Det er kun en rettighet det er snakk om her. Og selv om det finnes en rekke mer eller mindre gode grunner for å støtte den, så betyr ikke det at jeg trenger å tro at flertallet av de som er med i marsjen er opptatt av spesielt mye mer enn egen frihet til å bruke dop.

8545330[/snapback]

Tja, en god del er nok mest opptatt av det, men det finnes de også som ikke engang bruker cannabis selv og likevel støtter saken. Og om de så bare vil ha friheten til å bruke cannabis, skal de ikke få lov til det?

Lenke til kommentar

Er det noen grunn til at det ikke vil være en sivil rettighet?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Tja, en god del er nok mest opptatt av det, men det finnes de også som ikke engang bruker cannabis selv og likevel støtter saken. Og om de så bare vil ha friheten til å bruke cannabis, skal de ikke få lov til det?

8546000[/snapback]

De skal få lov til å demonstrere for den friheten, ja. Jeg har ikke sagt noe annet heller.

Eneste jeg har gjort er å le av påstanden om 'sivile rettigheter' og påpekt at marsjen ikke handler om det, men retten til å dope seg i fred. At det finnes mange grunner for den retten utover rein egoisme har jeg heller ikke benektet.

Dette gjelder ikke spesielt deg, men generelt. Folk må lære seg å lese hva som står og forholde seg til hva folk faktisk sier, og ikke fantasere opp så mye rart som ikke er sagt.

Og spesielt i debatter om hasj og cannabis er det veldig mye agressivitet. Dersom noen sier noe som ikke er vedtatte sannheter innad i miljøet som så hagler det med drittslenging. Mye mer enn for de fleste andre tema. Selv ikke religiøse pleier å utvise samma fanatismen.

Er det noen grunn til at det ikke vil være en sivil rettighet?

8546103[/snapback]

Samma hva man demonstrerer for retten til å gjøre, så kan man kalle det en sivil rettighet. Men det betyr ikke at man demonstrerer for sivile rettigheter generelt.

Lenke til kommentar
Eneste jeg har gjort er å le av påstanden om 'sivile rettigheter' og påpekt at marsjen ikke handler om det, men retten til å dope seg i fred.

Jeg kan forstå at du har dine meninger angående dette viss du er for trangsynt til å finne andre årsaker for å avkriminalisere div stoffer for at man skal få lov å dope seg i fred... ;)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Hvorfor denne trangen til å slenge dritt hele tiden?

Hvis jeg skulle deltatt i diskusjonen på samme nivå så ville svaret blitt noe ala dette (jeg skriver dette bare for å illustrere, og oppfordre til å prøve å holde et nogen lunde saklig nivå):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg kan forstå at du er for sløva til å klare å tenke klart, men selv en dopskalle burde klare å forstå forskjellen på hva man demonstrer for og begrunnelsene for dette.

Jeg har allerede påpekt at jeg vet det finnes flere grunner. «det finnes mange grunner for den retten utover rein egoisme har jeg heller ikke benektet.»

Så du har åpenbart ikke lest innlegget mitt skikkelig.

Lenke til kommentar

8546000[/snapback]

De skal få lov til å demonstrere for den friheten, ja. Jeg har ikke sagt noe annet heller.

Eneste jeg har gjort er å le av påstanden om 'sivile rettigheter' og påpekt at marsjen ikke handler om det, men retten til å dope seg i fred.

...Og "retten" til å "dope" seg på marihuana som ikke inneholder glasspartikler eller annet dritt. Og for å slippe å kjøpe cannabis av tvilsomme personer eller ta del i tvilsomme miljøer for å kunne bruke stoffet.

Og spesielt i debatter om hasj og cannabis er det veldig mye agressivitet. Dersom noen sier noe som ikke er vedtatte sannheter innad i miljøet som så hagler det med drittslenging. Mye mer enn for de fleste andre tema. Selv ikke religiøse pleier å utvise samma fanatismen.

Jeg er helt enig, men vil gjerne legge til at aggressiviteten finnes på begge sider. Det er ikke sjelden i cannabisdebatter at man blir utsatt for generaliserende og stigmatiserende holdninger, kalt "narkoman" eller "misbruker" og skjelt ut fordi vi liksom fremmer "fri dop." Argumentene blir framstilt av motstanderne våre som om de skulle være resultater av "dop-psykoser" og ikke rasjonell tenkning - i stedet for faktisk å vise hva som eventuelt ikke er rasjonelt eller fornuftig med argumentasjonen eller standpunktet. Begge sider burde skjerpe seg kraftig i denne debatten, men det har blitt bedre med årene.

«det finnes mange grunner for den retten utover rein egoisme har jeg heller ikke benektet.»

Jeg er ikke fornøyd med dette utsagnet. Du får det til å virke som om den "reine egoismen" er en del av alles begrunnelse for å gå i marsjen. Det er ikke tilfellet. Det finnes mange grunner UTENOM rein egoisme (ikke "utover").

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar

For å ikke snakke om motstanderne... :roll:

Lenke til kommentar

Ved nærmere ettertanke vil jeg faktisk si det at debattanter som er for legalisering ikke er like ille på usaklig og aggressiv debatt som forbudstilhengerne, jevnt over.

Diskusjoner på internettforum er imidlertid helt forferdelige på dette området, så det er rom for forbedring på alle fronter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...