Gå til innhold

MarihuanaMarsjen 2007 - Hvem Skal?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg blir nok deltager i Trondheim, jeg får skrible datoen ned på planen min slik at det ikke går meg hus forbi :)

8449196[/snapback]

Ja, gjør det. Og sjekk normal for mer informasjon :)

www.normal.no

www.norcan.org - for å se om du treffer andre som skal dit ;) er du registrert?

8449207[/snapback]

Norcan.org fungerer ikke, heller ikke modersiden scancan.org . Har noen glemt å betale webhotellet eller domene-eieren? :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva det der dreier seg om, Trynemjoel, men én av kameratene mine fra norcan mener at Telenor muligens har blokkert norcan. Et annet medlem var angivelig i kontakt med telenor og ble fortalt at de ikke blokkerte noen. Er du Telenor-kunde?

(Jeg er ikke).

Scancan tror jeg er ute av drift nå.

Jeg kommer fremdeles inn på norcan uten problemer. Flere medlemmer har også hatt dette problemet i det siste.

Jeg holder deg orientert her på diskusjon.no :)

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar

Ja, jeg har vel Telenor, vel Canal+ er det vel, same shit different name. Får prøve via NTNU sitt nett.

EDIT: Ja skulle en ha sett. Får med engang svar fra siden ved bruk av NTNU's VPN. Dette er nok teknisk feil eller i værste fall sensur fra telenor sin side.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

blir ikke marihuana marsj litt fremming i den stand at små gutter i by hjørner får se alt som kan krype og gå røyke hasj og taler med fine ord om hasj ?

synst det ikke fører noe bra med å marsjere for noe som er like dumt som å marsje for nazi synspunkt anna skygge sider av samfunnet!

og alle har vel hørt for og i mot argumentene par tusen gonger. i bunn og grunn går det på å flytte greneser for hva som er lovlig og ikke, hva blir neste grense bryting? opprinlig absint? litt opium på sukkerbit? trur historien taler resten.. :tease:

*har røykt selv, taler heller imot en for saken. ikke pga hasjen i seg selv, men på grunn av alle dritt ungene(uavhengig av alder) eg fekk se dei årene eg røykte, gjekk ned ein feil vei, av rus og holdning endring!

Lenke til kommentar
blir ikke marihuana marsj litt fremming i den stand at små gutter i by hjørner får se alt som kan krype og gå røyke hasj og taler med fine ord om hasj ?

synst det ikke fører noe bra med å marsjere for noe som er like dumt som å marsje for nazi synspunkt anna skygge sider av samfunnet!

og alle har vel hørt for og i mot argumentene par tusen gonger. i bunn og grunn går det på å flytte greneser for hva som er lovlig og ikke, hva blir neste grense bryting? opprinlig absint? litt opium på sukkerbit? trur historien taler resten..  :tease:

*har røykt selv, taler heller imot en for saken. ikke pga hasjen i seg selv, men på grunn av alle dritt ungene(uavhengig av alder) eg fekk se dei årene eg røykte, gjekk ned ein feil vei, av rus og holdning endring!

8457114[/snapback]

hadde du sett alt dette hvis cannabis hadde vert lovlig?

Og å sammenligne det med opium er bare tullete.

Lenke til kommentar

Sammenlignet ikke, var nok heller ett middel for å fremme ett utfall av rus politikken, /grensesetting.

Om cannabis hadde vert lovlig ville nok eg vert røykende den dag i dag.

Saken er så i grå sonen at det nesten ikke finnes noe rett eller gale, men slik eg ser på situasjonen i dag er følgende:

Eg røykte mye i min tid, det samme gjelder før eg begynte å røyke, drakk eg mye.

Dette var en periode av livet eg ikke reflektere at eg som person, og rollefigur skaper en ringvirking av det eg står for.. For ungdom no tildags er lettere og mer påvirket av sin "kompis og med ungdom" enn foreldre generasjon. Ungdom bruker også foreldre generasjonens "tabber" til å unnskylde sin egene feil.

Denne tanke gongen gjer at eg no heller vil ta avstand for hasj marsjen, ikke for eg ser verdien i hasj som lege middel osv. Men pågrunn en slik masj blir selve symbol bruken for å fremme hasj inn i samfunnet vi lever i. I ungdoms miljøer der noen ungdommer kan øddlegge mye for mange, i psykiske lidelser dei kan utvikle OSV. Er ingen grunn til å dra dette ut. Vi kan se på norsk i historie og det er nok av eksempler å hente fra hva alkoholen har gjort.. Og no vil heller samfunnet innføre ett nytt rus middel, istede for å jobbe mot den fylle kulturen vi har om helgene ? blir latterlig, og naivt og argumentere mot det.. fattige holdninger.. Sorry å rasere sinnet hasj sympatørene. Men noen må jo også tale mot dere.

edit: vil også legge til; om noen ikke helt ser sammenhengen mellom rus og situasjoner der folk blir dratt til det ekstreme, vold, voldtekt, osv..

av og til er det en klar sammenheng, og av og til holder for meg..

Endret av SirDonkey
Lenke til kommentar

Sammenlignet ikke, var nok heller ett middel for å fremme ett utfall av rus politikken, /grensesetting.

Om cannabis hadde vert lovlig ville nok eg vert røykende den dag i dag.

Saken er så i grå sonen at det nesten ikke finnes noe rett eller gale, men slik eg ser på situasjonen i dag er følgende:

Eg røykte mye i min tid, det samme gjelder før eg begynte å røyke, drakk eg mye.

Dette var en periode av livet eg ikke reflektere at eg som person, og rollefigur skaper en ringvirking av det eg står for.. For ungdom no tildags er lettere og mer påvirket av sin "kompis og med ungdom" enn foreldre generasjon. Ungdom bruker også foreldre generasjonens "tabber" til å unnskylde sin egene feil.

Denne tanke gongen gjer at eg no heller vil ta avstand for hasj marsjen, ikke for eg ser verdien i hasj som lege middel osv. Men pågrunn en slik masj blir selve symbol bruken for å fremme hasj inn i samfunnet vi lever i. I ungdoms miljøer der noen ungdommer kan øddlegge mye for mange, i psykiske lidelser dei kan utvikle OSV. Er ingen grunn til å dra dette ut. Vi kan se på norsk i historie og det er nok av eksempler å hente fra hva alkoholen har gjort.. Og no vil heller samfunnet innføre ett nytt rus middel, istede for å jobbe mot den fylle kulturen vi har om helgene ? blir latterlig, og naivt og argumentere mot det.. fattige holdninger.. Sorry å rasere sinnet hasj sympatørene. Men noen må jo også tale mot dere.

edit: vil også legge til; om noen ikke helt ser sammenhengen mellom rus og situasjoner der folk blir dratt til det ekstreme, vold, voldtekt, osv..

av og til er det en klar sammenheng, og av og til holder for meg..

8457338[/snapback]

Vi innfører ikke et nytt rusmiddel hvis cannabis blir lovlig, du sier selv at du selv har røyka en del, men det var fremdeles mulig å få tak i, og vanskelig å bli tatt(?)...

Cannabis er det mest brukte rusmidlet under de lovlige i norge.

Jeg er ganske sikker på at alle i norge kjenner minst en som røyker jevnlig, kanskje flere også...

Mange bruker unskyldningen til å ikke legalisere det, at det er en inngangsportal til andre dop... bla bla bla... det er forsåvidt sant, så lenge det er ulovlig.

I flere land har bruket gått ned etter an avkriminalisering, se england f. eks.

Og til editen din:

Cannabis rusen har ingenting til felles med vold. Du blir ikke aggresiv av cannabis, som du blir av div andre rusmidler. men salg kriting osv, i den regla kan gjøre at man kan få bråk i diverse sammenhenger...

Men dette kan da gjøres noe med om staten kontrollerer cannabisen, dyrker det selv, konnkurerer med gateselgerne, slik at de forsvinner, de vil ikke forsvinne av seg selv, slik det er nå.

Lenke til kommentar
Vi innfører ikke et nytt rusmiddel hvis cannabis blir lovlig, du sier selv at du selv har røyka en del, men det var fremdeles mulig å få tak i, og vanskelig å bli tatt(?)...

hehe, eg var vel litt mer opptatt av holdninger en bruken. Eg ser på det som to ulike sider av samma sak; holdinger og bruk

Holdninger: En lager (så "stor") sak, og smitter så mye holdning om hasj videre til den neste, når en i min meining heller skulle brukt energien på å løse dei problemene vi alt har; dårlig holdning om rus og avhengihet(helge fylla, og gambling problematikken).

hasjen i mitt tilfelle blir brukt som synonym på grensesetting enn nytelsemiddel. Klart å lovlig gjøre hasjen vil skape noe godt ut av seg, men gje de litt tid. Hva blir neste kjerne sak? skal vi innføre det og? påta oss fler problemer.. holdningene.. Blir nesten som selvdisiplin, uten det, blir du sofa gris. :tease:

Bruk: her er vel frihet å tenke selvstendig, og personer er vel ikke så a4 at dei aldri bryter en regel/lov. f.eks, en skryter vel aldri av at en har tatt en øl, og kjørt heim etter på.. noe som faktisk skjer. Eller at en kjører 120km i 80 sonen, noe som også skjer. Og som du seier, tilgongen er der, muligheten er der. Men skal vi lage en bølge som seier, alt er lovlig så lenge alle gjer det. :hmm:

Eg er ikke noe orakel. Tenker vel kansje litt mye på dei svake, og verste fall senario. Men vi er ett del av ett samfunn om vi vil det eller ei, og er vel litt ansvar i det og.

Cannabis er det mest brukte rusmidlet under de lovlige i norge.

Jeg er ganske sikker på at alle i norge kjenner minst en som røyker jevnlig, kanskje flere også...

Klart det, men som en del av ikke brukerne, ser eg også at noen av disse personene ikke har det så bra med seg selv. Og dei er veldig flink å bruke ord, var det selv. men mye blir så gjennomskuelig unnskyldninger/løgner. Og hvorvidt dette er utbreidt er vel ikke så dokumentert..?

Eg hadde depresjoner før eg begynte å røyke hasj, en periode hjalp det å "ruse" seg på hasj. Men det hadde også en skygge side, siden først og fremst cannabis går på syken. Og deperasjon er ett økende problem, og tiltakene så få i ung alder. så hvorfor akslerere problemet med hasj.

Mange bruker unskyldningen til å ikke legalisere det, at det er en inngangsportal til andre dop... bla bla bla... det er forsåvidt sant, så lenge det er ulovlig.

I flere land har bruket gått ned etter an avkriminalisering, se england f. eks.

hva blir neste inngonsportal da? uansett, om eg har klart å utdype meg blir det vel heller spørsmål om å sette grensen enn forskning som ikke har så mange generasjoner på seg.

Og til editen din:

Cannabis rusen har ingenting til felles med vold. Du blir ikke aggresiv av cannabis, som du blir av div andre rusmidler. men salg kriting osv, i den regla kan gjøre at man kan få bråk i diverse sammenhenger...

Men dette kan da gjøres noe med om staten kontrollerer cannabisen, dyrker det selv, konnkurerer med gateselgerne, slik at de forsvinner, de vil ikke forsvinne av seg selv, slik det er nå.

Og cannabis har vel ingen konsekvenser? f.eks fremmheve psykiske lidelser.

uansett, trur det eg har skrevet speiler litt på hva eg vil argumentere her og.

-Freddy.

Synest det flott at folk brenner for hasj saken, personlig var eg for bordell, som er en liten parallel til dette. Om eg har klart å uttale meg, er eg ute å endre litt på holdningene enn å faktisk lage en idiotisk debatt om hva som er lovlig eller ikke. Eg vil nevne til slutt, at hasj marsjen er mer klovneri enn saklighet. Pga folk rett og slett tar med seg det som i dag er ulovlig, ut på gaten og lager ett mindre anarki. ikke alle, men det vi ikke brukere legger merke til. og skammer oss over.. resten får vel bli historie ;)

Lenke til kommentar

Wtf? Det er ikke dumt i det hele tatt. De fremmer et godt standpunkt som må bli sett.

og alle har vel hørt for og i mot argumentene par tusen gonger. i bunn og grunn går det på å flytte greneser for hva som er lovlig og ikke, hva blir neste grense bryting? opprinlig absint? litt opium på sukkerbit? trur historien taler resten..  :tease:

Dette har aldri blitt brukt som grunn for legalisering, og nei, det går ikke på å flytte grenser. Du har tydeligvis ikke fulgt med.

Lenke til kommentar

Wtf? Det er ikke dumt i det hele tatt. De fremmer et godt standpunkt som må bli sett.

Dette har aldri blitt brukt som grunn for legalisering, og nei, det går ikke på å flytte grenser. Du har tydeligvis ikke fulgt med.

8458002[/snapback]

føler eg har svart på dette i forje post. Og lovlig gjøre hasj, flytter en i dag grensen som seier hasj er ulovlig til lovlig. Om det ikker flytting av grense vet ikke eg.

Absint historien brukte eg pga absint(opprinlig) er på mange måter lik cannabis(9x%,i kromoson oppbyggingen. om eg husker tallene riktig), og det i sin tid tok av som rus middel, og personer tilføyde opium for å få mer rus og førte til en veldig spesiell historie, den grønne demon.. som speiler på en mulig utfall av rus problematikken.

edit: Klart eg argumentere på den potensielle viderutvikling av problemstillingen, ellers blir eg vel litt fattig på mot argumenter. Men mener 99,9% sikkert at det ikke stopper med hasj saken.. Men ei, en kan alltid fortsette å ta ting litt ut av sammenheng og fortsette å argumentere mot meg i all evig. Ikke at eg går tom for mot argumenter, blir vel heller lei :p

Endret av SirDonkey
Lenke til kommentar
Okidokey, SirDonkey.

Vennligst forklar bedre om du vil at jeg skal forstå deg på en bedre måte.

8458057[/snapback]

har prøvd etter mine beste evner, har litt ord stokkeri i hode :cry:

kan summer litt: prøver og argumentere for at hasj i seg selv er helt like gyldig, er i min meining at personer som ikker så klar over hva hasj egentlig er som skaper debatten. Og vi som samfunn har en plikt å kunne lage en grense, uten å måtte flytte på denne. Og så er det opp til oss hva vi velger å gjøre ut av det, personlig synest eg oppe gående mennesker har ett valg, om di vil bryte loven for noe dei selv mener er rett, ja ok. dette er i mitt syn den egentlig frihet.

Men så skaper rus både hasj og alkohol ett problem, i det format at noen ikke tåler det, og her kjernen min i kampen for å heller gå andre veien. Men no argumentere eg som en person som har sett utfallet av dette, alkoholisert familie, jobbet på lukkete avdelinger innen narkotika lidelser. Og dette har vi som ett helt samfunn plikt over. Lukker vi øyene for dette, skaper vi bare fler slike tilfeller.

Lenke til kommentar
...

8457982[/snapback]

Jeg er enig i mye av det du sier.

Jeg er for en legalisering av cannabis, og en helt annen narkotikapolitikk en denn vi har nå.

Mange som har rusproblemer tør ikke søke hjelp, da de veit at de driver med noe straffbart, og tør ikke søke hjelp, dette burde forandres på.

Flere og flere personer ruser seg hvert år, fungerer den nåværende narkotikapolitikken?

Jeg tror ikke forbud er veien å gå noen steder, Men heller regulering.

La staten regulere cannabis, la de selge den til en konkurransedyktig pris, slik at de slår ut gateselgerne.

Jeg vil tro at veldig mange narkomane, ikke hadde vert det hvis det hadde finnest et slikt system, nå må man jo som kjent inn i et "kriminelt" miljø for å få tak i noe, derfra er det lett å få snusen på andre ting.

Men så lenge det finnes rusmidler, så er det aalltid noen som vil missbruke det, er det et rusmiddel som er ulovlig, så er det nesten alltid mulig å få tak i det. spørs litt hva slag...

Poenget mitt er at det nytter ikke å forby en ting for å få det bort. Et forbud vil i veldig mange tilfeller være negativt, og briinge med seg andre negative bivirkninger.

Lenke til kommentar

Dersom større folkemengder røyker hasj i offentlighet for å demonstrere på en eller annen måte, så er det kanskje ikke riktig i forhold til loven, men det er da en måte å få folk til å få øynene opp litt. Det er også etter min mening noe man ikke burde bli straffet for uansett. Det er på tide at denne saken kommer opp i media i større grad. Gjerne skulle jeg likt å se en debatt i program som Holmgang osv.

Lenke til kommentar

har prøvd etter mine beste evner, har litt ord stokkeri i hode  :cry:

kan summer litt: prøver og argumentere for at hasj i seg selv er helt like gyldig, er i min meining at personer som ikker så klar over hva hasj egentlig er som skaper debatten. Og vi som samfunn har en plikt å kunne lage en grense, uten å måtte flytte på denne. Og så er det opp til oss hva vi velger å gjøre ut av det, personlig synest eg oppe gående mennesker har ett valg, om di vil bryte loven for noe dei selv mener er rett, ja ok. dette er i mitt syn den egentlig frihet.

Det er ikke frihet å kunne velge å bryte loven. Det ligger i sakens natur; når noe er ulovlig, så kan vi ikke velge det. Frihet hadde vært hvis vi selv kunne velge hva vi ville ruse oss på.

Men så skaper rus både hasj og alkohol ett problem, i det format at noen ikke tåler det, og her kjernen min i kampen for å heller gå andre veien. Men no argumentere eg som en person som har sett utfallet av dette, alkoholisert familie, jobbet på lukkete avdelinger innen narkotika lidelser. Og dette har vi som ett helt samfunn plikt over. Lukker vi øyene for dette, skaper vi bare fler slike tilfeller.

Du har helt rett. Rusmidler er et problem for mange og vi kan ikke bare lukke øynene for dette og tro at det forsvinner. Ved å kriminalisere er det akkurat dette man gjør. Det man må fokusere på er skadereduksjon. Ved eventuelt legalisering og regulering av rusmidler hadde det blitt vanskeligere for mindreårige å få tak i rusmidler, stoffene hadde ikke hatt urenheter som f.eks gjør at mange heroinavhengige setter overdoser, man hadde fått brukerne vekk fra de kriminelle miljøene, vanlige mennesker hadde ikke trengt å være kriminelle og man kunne fått ut saklig informasjon om virkning og skadevirkning av stoffene til brukerne. Samtidig er narkotikahandelen verdens 3 største business etter olje og våpen og alle seriøse kriminelle miljøer (mafia, gjenger, mc-bander etc) får hovedinntektene sine fra narkotika som gjør at de kan bli så mektige som de blir. Fjerner du hovedinntekten dems vil du plutselig se at de fleste kriminelle nettverk kollapser.

Lenke til kommentar

:hmm:

joa, synest alle poengene er flott sånn i prinsippet. Tenker litt på reguleringen på alkohol, vi har jo alt for lite ressurser på området, i høve til salg til mindre årige (siden det folk flest nesten er en folke rett å kunne drikke seg full), og gate slagsmål. Men må innrømme å kunne fjerne ett stort kriminelt nettverket, kunne absolutt veid opp for f.eks akseptere ett stoff som hasj..

Men sitter forsatt med intrykket at det ikke er bare bare, og er forsatt i stuss angående tilgjengligheten. I hvilke grad skal vi kunne regulere dette?

Med det spørsmålet er eg liksom tilbake til holdningene eg meiner vi må kunne justere, er liksom ikke bare politikkere og fedre som ser hasj marsjen, er også dei kule 14 åringene..

Lenke til kommentar
:hmm:

joa, synest alle poengene er flott sånn i prinsippet. Tenker litt på reguleringen på alkohol, vi har jo alt for lite ressurser på området, i høve til salg til mindre årige (siden det folk flest nesten er en folke rett å kunne drikke seg full), og gate slagsmål. Men må innrømme å kunne fjerne ett stort kriminelt nettverket, kunne absolutt veid opp for f.eks akseptere ett stoff som hasj..

Men sitter forsatt med intrykket at det ikke er bare bare, og er forsatt i stuss angående tilgjengligheten. I hvilke grad skal vi kunne regulere dette?

Med det spørsmålet er eg liksom tilbake til holdningene eg meiner vi må kunne justere, er liksom ikke bare politikkere og fedre som ser hasj marsjen, er også dei kule 14 åringene..

8458574[/snapback]

Man kan tenke seg noe liknende vinmonopolet for å regulere det, eller?

Skjønner egentlig ikke det siste du sier, man kan som sagt ikke kontrollere alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...