Heilage Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du har et bilde av Bob Marley i avataren din. Man tilbyr ikke nye rusmidler på noen slags måte, rusmidlene eksisterer allerede. 8444101[/snapback] Hvorfor skulle jeg ikke ha en avatar av Bob Marley? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Du som er så anti-narkotika...Hvorfor skal du ha en avatar med et bilde av en som røyket Cannabis så og si 24/7? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Viss du ser på første side svarte Marley på det spørsmålet Minner om at vi ikke må gå OT folkens, ta heller urelevante ting i Cannabis-tråden Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Du som er så anti-narkotika...Hvorfor skal du ha en avatar med et bilde av en som røyket Cannabis så og si 24/7? 8444139[/snapback] Du vet at han også lagde musikk? Han er et større musikkikon enn et politisk ikon. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Og hvor fikk han sannsynligvis den største inspirasjonen fra? Jo, Cannabis. Uten Cannabis hadde musikken hans sannsynligvis vært x ganger dårligere. Hører du ikke på tekstene hans i det hele tatt, eller bare ignorerer du det han sier og hører på noe som du syns "høres bra ut" uten å virkelig skjønne hva det betyr. Endret 22. april 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvis du absolutt vil krangle om dette, gjør det på PM. Jeg har allerede forsøplet denne tråden en gang før. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Du som er så anti-narkotika...Hvorfor skal du ha en avatar med et bilde av en som røyket Cannabis så og si 24/7? 8444139[/snapback] Du vet at han også lagde musikk? Han er et større musikkikon enn et politisk ikon. 8444195[/snapback] Akkuratt den må jeg si meg uenig i, i og med at han er regnet som profet i rastafaribevegelsen og for 200 millioner marihuanarøykere er Marley synonymt med "toking" Men NOK OT goddamnit. Ytterligere offtopic vil bli rapportert. Endret 22. april 2007 av tørrfisk Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ork u know what I'm sayin. Skal sannsynligvis ikke på marsjen, men det kan jo hende at jeg tar med en tur til Bergen i så fall. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Du som er så anti-narkotika...Hvorfor skal du ha en avatar med et bilde av en som røyket Cannabis så og si 24/7? 8444139[/snapback] Du vet at han også lagde musikk? Han er et større musikkikon enn et politisk ikon. 8444195[/snapback] Men hadde det vært opp til deg hadde det vel vært bedre om han ble puttet i fengsel, store stygge hasjrøykeren han var, enn at han fikk lov til å lage musikk. Man må jo opprettholde loven, vet du. Og ja, det er ulovlig på Jamaica. EDIT: Skrev posten før OTadvarselen kom. On-topic: Vurderer å gå i marsjen i Bergen, selvom jeg synes det finnes en del viktigere ting å gå i marsj for. Personlig er jeg for full avkriminalisering av alle rusmidler. Så lenge folk vet hva de begir seg inn på så finnes det ingen grunn til å nekte dem det. Å straffe brukere er absurd og et brudd på menneskerettighetene. Mennesker må ha retten til å bestemme over sine egne liv. Endret 22. april 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Og hvor fikk han sannsynligvis den største inspirasjonen fra? Jo, Cannabis. Uten Cannabis hadde musikken hans sannsynligvis vært x ganger dårligere. Hører du ikke på tekstene hans i det hele tatt, eller bare ignorerer du det han sier og hører på noe som du syns "høres bra ut" uten å virkelig skjønne hva det betyr. 8444217[/snapback] Litt off-topic. Tror mange hører på musikk uten å litt peiling om hva sangen handler om. Vet om mange som elsker artister og sanger som handler eller står for det de hater mest. Tror ikke mange vet hvor stor påvirkning ''narkotika'' har hatt på musikken. Nei, kommer nokk ikke til å gå på marsjen. Føler ikke det er en korrekt måte å få frem sin sak. Men det er svært lite som fungerer og skaper oppmerksomhet, så dette er en av de få tinga som får oppmerksomhet og muligens kan sette igang en debatt om narkotikalovgivningen. Selv om det er tvilsomt... Er og til dels enig med det Niskivara, selv om det er mange som synes det er absurd.. Som sagt, man har forbud for å begrense skadene av stoffene, og hindre at folk prøver det. Men til en enorm pris uten at det er spesielt vellykket, og man rettferdiggjør ikke noe ved å straffe noen pga rus. Snarere tvert imot... Endret 22. april 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
wetass_ohyes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Marihuanamarsjen ser mer ut som en "get together" greie enn en politisk marsj. Men er det så ille? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg hadde forsåvidt vært mye mer positiv til å gå i marsj hvis det hadde vært en ren avkriminaliseringsmarsj, for alle rusmidler. Som regelmessig hasjrøyker ser jeg svært få store problemer med at cannabis er ulovlig. De fleste røykere jeg kjenner er oppegåande aktive folk med jobb og helt vanlig liv. At vi risikerer bot, eventuelt en kortere fengselstraff hvis vi nekter å betale boten, er egentlig et luksusproblem. Dessuten skjer slikt svært sjeldent. Politiet er tross alt ikke teite nok til å ønske seg all jobben og papirarbeidet som kommer med en arrestasjon over noe så ubetydelig som cannabisbruk. Det store problemet er at heroin er kriminalisert, noe som skaper en kunstig underklasse av mennesker som ikke får hjelp for sin lidelse og tvinges til å ty til kriminalitet for forsørge seg selv. Dessuten gjør det at heroinkvaliteten blir dårligere og fler overdoser skjer som følge. For ikke å snakke om den ekstra belastningen på alle venner og famillie. Det å straffe folk som er avhengige av heroin for sin avhengighet er enkelt og greit ren sadisme. Endret 22. april 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Tror ikke alle menneskene som går marsjen står for nøyaktig de samme meningene. Noen står kanskje for full avkriminialisering og ikke en regulering, mens andre står for en legalisering og regulering av bare Cannabis. Det å legalisere cannabis er uansett felles for alle vil jeg anta. Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 http://www.vedvannkanten.com/Razzia/Marihu...rsjen_2000.html Men ikke alle var like glade. Tilstedeværende spanere likte ikke at vi var så mange, og helt fra begynnelsen gjorde de forsøk på å få antallet ned ved å hale av gårde med folk de mistenkte for å røyke annet enn tobakk. (...) Vi demonstrerte for en rimelig og rettferdig sak, politiet demonstrerte sin makt! (min utheving, kkt1986)Etter at demonstrasjonen (...) tok strake veien opp i Slottsparken (...), lurte to spanere seg inn på en ungdom som (...) satt og "mekka ei bønne" som det gjerne kalles. (...) I stedet for å gjøre som skikkelige politifolk skal gjøre - når de altså har gjort noe dumt og unødvendig - å gi kameraten et "forenkla forelegg" og slippe ham fri, ville politiet på død og liv kjøre av gårde med ham. ...det gikk ikke lang tid før de modigste satte seg ned for å hindre kjøretøyets bevegelse. Deretter ballet det på seg, køllene kom fram og sivilspanerne fløy rundt med aggressive blikk som på dette tidspunkt knapt skremte noen.Det endte ikke så veldig bra. Da blodet begynte å flyte, rant det over for en del, og etter at politiet sendte en brutal "terrorutstyrt" skjoldborg inn i mengden kom det etterhvert til steinkasting og ukoseligheter som kanskje ikke var helt i dagens ånd. Dette var altså marsjen i 2000. Etter dette har det, såvidt meg bekjent, gått fredelig og rolig for seg. *** Det fremste og viktigste budskapet som jeg tror alle deltakere kan stille seg bak, er at det ikke skal være kriminelt og straffbart å bruke cannabis. Utover det tror jeg meningene kan variere over det meste. In any civilized society, it is every citizen's responsibility to obey just laws. But at the same time, it is every citizen's responsibility to disobey unjust laws. -- Martin Luther King Jr Dette syns jeg er et fint sitat å trekke opp for anledningen Jeg kommer tilbake med kommentarer på enkeltinnlegg i det følgende: Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Røyk så mye dere vil for min del . Jeg er ikke en druggie så jeg vil holde meg hjemme Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Så en hver lov er forsvarlig uansett? Men nå har det seg sånn at det per dags dato er ulovlig, så da har man og rette seg deretter. Selve marsjen ser jeg ingenting galt i, men å røyke der på trass blir bare for dumt. Ikke misforstå meg, jeg har røyket selv, men mener det ikke er på denne måten man skal "fremme" det, hvis det er riktig ordvalg. 8421347[/snapback] "Fremme" er et greit ord, men "det" går jeg ikke nødvendigvis med på. Jeg tror ikke folk røyker for å fremme bruk, men å fremme aksepten for at en selv bruker det Det er uunngåelig at noen røyker i marsjen, og det er også forbudet som først og fremst er skyldig i dét. Størrelsen på marsjen (som naturligvis fører til at mange bruker stoffet for eksempel fordi de ser det som en "fridag" fra forbudet) reflekterer bare at "cannabiskulturen" ("hvis det er riktig ordvalg") er svært stor i norge. Det er vel ingen (eller de færreste) som vil få sjokk av å se folk fyre ved en slik anledning... Og du tror at for og lage "opprør" som du kaller det (jeg kaller det demonstrasjoner) så må du bare bryte loven for å få fram poenget ditt som er at det burde bli lovlig? Rosa Parks trosset også et lovforbud i full offentlighet (på en buss) og ble husket som en helt. Når man tyr til aggressiv adferd mot politiet, fordi man selv har valgt å bryte loven og politiet gjør jobben sin, da undergraver man sin egen seriøsitet. JBlack! Jeg vil gjerne henvise deg til starten på det forrige innlegget mitt. Gjorde politiet "jobben sin" i den situasjonen? Det var de som startet med truende adferd mot i utgangspunktet ikke-voldelige demonstranter, og de misbrukte makta si ved å plukke ut folk fra marsjen fordi de "mistenkte" dem for å fare med cannabis. Videre vil jeg gjerne invitere både deg og Marley til videre diskusjon her og her. niskivara: Som regelmessig hasjrøyker ser jeg svært få store problemer med at cannabis er ulovlig. De fleste røykere jeg kjenner er oppegåande aktive folk med jobb og helt vanlig liv. At vi risikerer bot, eventuelt en kortere fengselstraff hvis vi nekter å betale boten, er egentlig et luksusproblem. Ja, for noen. Ikke for alle. Dessuten skjer slikt svært sjeldent. Politiet er tross alt ikke teite nok til å ønske seg all jobben og papirarbeidet som kommer med en arrestasjon over noe så ubetydelig som cannabisbruk. Det stemmer. Det skjer relativt sjelden. Men så er det av og til at politiet ser behov for å rettferdiggjøre bevilgningene sine, og da arrangerer de en razzia. Forbudet rammer tilfeldige uheldige. Men like ille er det at forbudet mot rekreasjonelt bruk brukes som en unnskyldning for ikke å legalisere cannabis til medisinsk og industrielt bruk. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 In any civilized society, it is every citizen's responsibility to obey just laws. But at the same time, it is every citizen's responsibility to disobey unjust laws. -- Martin Luther King Jr Den sitaten sier jo sitt Som med alle andre demonstrasjoner , bør også Maja marsjen få lov til å være ifred. Så lenge det ikke blir opptøyer osv. Er hvertfall siste folkegruppa som blir aggressiv Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Alt som omfatter marsjen kan diskuteres, som de politiske innslagene, appellene, årets slagord, hva man ønsker å oppnå/hva som er reelt osv. Jeg vet faktisk ingenting om de politiske innslagene og appellene. Vet du? når det gjelder "hva man ønsker å oppnå/hva som er reelt" er jeg selv kompromissløs tilhenger av full legalisering. Jeg vet ikke hva som er rimelig å forvente av en nyere reform. For meg dreier kampen seg om folkeopplysning og ganske enkelt spre aksept for standpunktet vårt. Det var noen i denne tråden som betegnet marsjen som en formodentlig "gathering" og det syns jeg var treffende. Vi må benytte denne samlingen til å stifte bekjentskaper og få flere med i aktiv kamp mot forbudet! Viss du skal/ikke skal i marsjen, begrunn gjerne hvorfor/hvorfor ikke du drar. I fjor deltok jeg i Stavanger. Jeg vurderer å delta i Oslo i år, og det ser ut for at jeg kommer til å gjøre det. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å delta i Trondheim, i og med at det sikkert er litt større behov for flere folk der. Men det ville avhenge av at jeg fant benk å sove på og at jeg fikk med meg noen kamerater. Det ser dårlig ut nå. Derfor blir det altså kanskje Oslo. Jeg skal delta fordi jeg bare MÅ se det i Oslo på nært hold (evt. Trondheim da..), og selvsagt fordi jeg er en stor tilhenger av legalisering - ikke bare av cannabis, men av narkotika. Jeg har et par andre gode grunner også Endret 23. april 2007 av kkt1986 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg blir nok deltager i Trondheim, jeg får skrible datoen ned på planen min slik at det ikke går meg hus forbi Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg blir nok deltager i Trondheim, jeg får skrible datoen ned på planen min slik at det ikke går meg hus forbi 8449196[/snapback] Ja, gjør det. Og sjekk normal for mer informasjon www.normal.no www.norcan.org - for å se om du treffer andre som skal dit er du registrert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå