Gå til innhold

MarihuanaMarsjen 2007 - Hvem Skal?

Anbefalte innlegg

Marihuana Marsjen 2007

5. Mai er det duket for politisk appell på høyt nivå.

Vis deg på Youngstorget og krev forandring!

Denne tråden skal brukes til å diskutere MarihuanaMarsjen 2007, enten man deltar, vil delta eller er helt i mot marsjen.

Alt som omfatter marsjen kan diskuteres, som de politiske innslagene, appellene, årets slagord, hva man ønsker å oppnå/hva som er reelt osv.

Viss du skal/ikke skal i marsjen, begrunn gjerne hvorfor/hvorfor ikke du drar.

Se normal.no eller norcan.org for mer info

Sees 5. mai!

Moderator edit: Førsteposten er redigert av moderator i samråd med trådstarter. Merk: Dette er ikke en generell tråd for diskusjon om cannabis og legalisering, prøv å holde dere til temaet.

Liste over forumbrukere som skal gå:

Araziel - Trondheim

Kkt1986 - Oslo ?

tørrfisk - Oslo

Lakus - Oslo

tu30r6 - Oslo ?

Trynemjoel - Trondheim

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I og med at det er en seriøs politisk demonstrasjon/aksjon passer det utmerket inn her.

8421107[/snapback]

Jeg håper politiet kommer. :)

8421228[/snapback]

Hvorfor? For å undertrykke ytringsfriheten? For at man ikke skal kunne sende signaler om at man krever personlig frihet?

Finner det uhyre ironisk/hyklerisk i og med at du har "marley" som nick.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Hvorfor? For å undertrykke ytringsfriheten? For at man ikke skal kunne sende signaler om at man krever personlig frihet?

Finner det uhyre ironisk/hyklerisk i og med at du har "marley" som nick.

8421241[/snapback]

Dobbeltmoral er dobbelt så bra som vanlig moral vet du. :)

Det har ikke slått deg at nicket er valgt på noe annet enn politisk grunnlag? Nei, sikkert ikke.

Forøvrig, ytringsfrihet skal dere få ha, uten tvil. Men røyker dere disse greiene offentlig, da håper jeg dere får en god tur gjennom påtalemyndighetenes myke kjøttkvern.

Lenke til kommentar
Så en hver lov er forsvarlig uansett?

Men nå har det seg sånn at det per dags dato er ulovlig, så da har man og rette seg deretter.

Selve marsjen ser jeg ingenting galt i, men å røyke der på trass blir bare for dumt.

Ikke misforstå meg, jeg har røyket selv, men mener det ikke er på denne måten man skal "fremme" det, hvis det er riktig ordvalg.

Lenke til kommentar
Så en hver lov er forsvarlig uansett? Det er ikke lenge siden alkohol var ulovlig f.eks.

8421331[/snapback]

Enhver lov er ikke forsvarlig. Men enhver som bryter loven for å demonstrere må tåle å ta konsekvensene.

Når man tyr til aggressiv adferd mot politiet, fordi man selv har valgt å bryte loven og politiet gjør jobben sin, da undergraver man sin egen seriøsitet.

Lenke til kommentar
I og med at det er en seriøs politisk demonstrasjon/aksjon passer det utmerket inn her.

8421107[/snapback]

Jeg håper politiet kommer. :)

8421228[/snapback]

I fjord kom visst politioet også... to stykker i en bil, som bare sjekket i fem min, også stakk de vistnok :p

Men jeg skal nok dit en tur ja, hørt rykter om noe gratis godis etter masjen :wee:

Lenke til kommentar
Så en hver lov er forsvarlig uansett? Det er ikke lenge siden alkohol var ulovlig f.eks.

8421331[/snapback]

Enhver lov er forsvarlig for påtalemyndigheten å håndheve. Hvorvidt den er logisk eller etisk blir en annen diskusjon.

For meg er det logisk å straffe bruk av narkotika (som under dagens definisjon innebefatter marihuana og hasj).

Lenke til kommentar
Hvor jeg vil hen er å få frem at det er noe som kalles "opprør", og det innebærer ikke nødvendigvis å stikke av med halen mellom beina.

Og du tror at for og lage "opprør" som du kaller det (jeg kaller det demonstrasjoner) så må du bare bryte loven for å få fram poenget ditt som er at det burde bli lovlig?

Logisk... :ermm:

Må innrømme at jeg skjønner at de vil legalisere pot.

+ Det er ikke noe mer avhengighetsskapende enn røyk.

+ Det er ikke mer skadelig enn røyk.

+ Du blir ikke mer voldelig, farlig for andre enn hvis du for eksempel drikker alkohol.

(Stort)- Det har en tendens til å føre til bruk av andre stoffer som kan føre til mer alvorlige kosekvenser.

Skjønner det selv, men måten han snakker for det her er jo helt ... feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...