AtotheK Skrevet 26. april 2007 Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Hvordan i svarte får jeg dama til å begynne å prate?? Har kjøpt 3 års navigasjon, kan velge mellom 2D/3D visning osv. Har valgt Norwegian som språk på stemmenavigasjonsdelen, men kommer ikke et pip når jeg begynner å kjøre...Hva gjør jeg ? Edit: Glem det, fikk tilbud om å laste ned voice commands når jeg kom hjem og var innenfor trådløstnettet. Funket som fy, sexy stemme Forresten, fins det noen plasser i gps programmet der jeg kan legge inn en adresse og så viser telefonen meg plassen og så setter jeg opp en rute dit? Altså hvis en person ber meg komme til en gitt adresse f.eks heipådeigata 2. Kan jeg da legge inn heipådeigata2 en plass og så vises plassen på karet? 8479819[/snapback] Trykk velg, søk, etter adresse; fyll inn gatenavn og nr, kommune/by/postnr og land. mulig du får opp flere alternativer da. velg det korrekte. og vis på kart. adressen vil vise på kartet. trykk valg igjen, velg funnet posisjon og velg naviger til. That's it. Har aldri vært borti GPS-er før, men denne fungerer utmerket for meg. Skulle ønsket at det fantes en måte å få lastet inn POI(iallfall fotobokser). Mulig det finnes også. 8480045[/snapback] Skal prøve på det neste gang, takk Lenke til kommentar
AtotheK Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Hmm er kartene vi laster ned fra det mapprogrammet litt utdaterte? Det er endel steder her i byen (Bodø) som ikke dukker opp på kartet, blandt annet gata jeg bor i som er relativt ny (ca 2-år). Noen som vet hvor man finner litt mer oppdaterte kart som kan brukes på telefonen ? Lenke til kommentar
Twofish Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Er det forskjell på gpsen når strøm er koplet til eller ikke? Det hadde vært fint om noen med bil og billader kunne teste ut dette Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 hva er får man vis man betaler? må du kjøpe ny vis du er i et annet land? f.eks: står at jeg kan velge melom norden og vest europa, funker den du betaler for bare i norden/vest europa? Lenke til kommentar
kristjaan Skrevet 27. april 2007 Rapporter Del Skrevet 27. april 2007 Noen som vet hvordan jeg får lastet ned kart til min Nokia N95 via wlan da jeg har en Mac? For Map Loader funker vel kun til PC.. Lenke til kommentar
Darth_Vader Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Problemer med talekommandoer. Hei, Når jeg først får lock på satelittene, fungerer GPS greit, også navigering. Utfordringen min er at jeg ikke får lastet ned talekommandoer. Den forsøker, men jeg får en feilmelding om at den ikke får "koblet til". Dette har skjedd alle stedene jeg har forsøkt. Jeg får fortsatt navigert, men da uten talestyring, og det er jo litt "irriterende". Standard tilkoblingspunkt er "Telenor". Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
stue Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Problemer med talekommandoer. Hei, Når jeg først får lock på satelittene, fungerer GPS greit, også navigering. Utfordringen min er at jeg ikke får lastet ned talekommandoer. Den forsøker, men jeg får en feilmelding om at den ikke får "koblet til". Dette har skjedd alle stedene jeg har forsøkt. Jeg får fortsatt navigert, men da uten talestyring, og det er jo litt "irriterende". Standard tilkoblingspunkt er "Telenor". Noen som har noen tips? 8490785[/snapback] Koble deg til via wlan. Jeg fikk heller ikke lastet med telenor, men måtte bruke wlan. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. april 2007 Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 Jeg leste et sted (husker ikke hvor) at det var mulig å få stemmeveiledning uten å betale? Ved å bruke annen software eller en slags plugin var det visst en grei måte å gjøre det på. Noen som kan fortelle meg om de kjenner til denne fremgangsmåten? Lenke til kommentar
dordar Skrevet 29. april 2007 Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 Folkens. Jeg adda stemmestyring. kom sånn last ned og så gjorde jeg det. kosta meg ingenting.. er det bare en demo på hvordan det er med stemme?? eller hadde jeg flaks ? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 29. april 2007 Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 Folkens. Jeg adda stemmestyring. kom sånn last ned og så gjorde jeg det. kosta meg ingenting.. er det bare en demo på hvordan det er med stemme?? eller hadde jeg flaks ? 8496034[/snapback] Fungerer den under virkelig navigering, eller bare under simulasjon? Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 29. april 2007 Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 Folkens. Jeg adda stemmestyring. kom sånn last ned og så gjorde jeg det. kosta meg ingenting.. er det bare en demo på hvordan det er med stemme?? eller hadde jeg flaks ? 8496034[/snapback] Fungerer den under virkelig navigering, eller bare under simulasjon? 8496156[/snapback] jeg lasta ned utn å betale noe, men det funker kun under simulasjon Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 29. april 2007 Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 Hvor mange satelitter er max N95 kan få fix på? Det har jo endel å si for hvor nøyaktig den viser... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 3 Holder for å få nøyaktig fix. Det er slik systemet er bygget opp. Men den viser 5 når den søker. Så da tipper jeg max 5 satelitter. AKIRA Lenke til kommentar
dordar Skrevet 29. april 2007 Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 virker bare under simulasjon.... Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 3 Holder for å få nøyaktig fix. Det er slik systemet er bygget opp. Men den viser 5 når den søker. Så da tipper jeg max 5 satelitter. AKIRA 8499167[/snapback] Syntes det hørtes veldig lite ut. Nå husker jeg ikke helt, men mener mange eksterne mottakere kan få fix på opptil 18 satelitter. På den jeg hadde sammen med en PDA, hadde jeg ofte fix på mellom 8-10 satelitter, hvorpå den da også viste temmelig nøyaktig hvor jeg var (også midt i byen blant høye hus). Eller husker jeg litt feil nå? Noen som er guru på dette? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 3 Holder for å få nøyaktig fix. Det er slik systemet er bygget opp. Men den viser 5 når den søker. Så da tipper jeg max 5 satelitter. AKIRA 8499167[/snapback] Syntes det hørtes veldig lite ut. Nå husker jeg ikke helt, men mener mange eksterne mottakere kan få fix på opptil 18 satelitter. 8502534[/snapback] Jeg tror det kun er 24 aktive satellitter pluss noen reserver rundt jorda. Dermed skulle det være noe alvorlig galt med posisjonen på disse satellittene dersom hele 18 av dem kunne se det samme punktet på jorda. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 3 Holder for å få nøyaktig fix. Det er slik systemet er bygget opp. Men den viser 5 når den søker. Så da tipper jeg max 5 satelitter. AKIRA 8499167[/snapback] Syntes det hørtes veldig lite ut. Nå husker jeg ikke helt, men mener mange eksterne mottakere kan få fix på opptil 18 satelitter. På den jeg hadde sammen med en PDA, hadde jeg ofte fix på mellom 8-10 satelitter, hvorpå den da også viste temmelig nøyaktig hvor jeg var (også midt i byen blant høye hus). Eller husker jeg litt feil nå? Noen som er guru på dette? 8502534[/snapback] Systemet er bygget opp rundt det mattematiske prinsippet at kjenner du 3 punkter, så vet du nøyaktig hvor du er. Flere satelitter hjelper deg ikke med det. Fordelen med å ha flere låst inn er at skulle en falle ut så har du fortsatt minst 3 som gir det posisjonen. Så flere satelitter øker ikke nøyaktigheten, den bare gir deg backup. AKIRA Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Systemet er bygget opp rundt det mattematiske prinsippet at kjenner du 3 punkter, så vet du nøyaktig hvor du er. Flere satelitter hjelper deg ikke med det. Fordelen med å ha flere låst inn er at skulle en falle ut så har du fortsatt minst 3 som gir det posisjonen. Så flere satelitter øker ikke nøyaktigheten, den bare gir deg backup. AKIRA 8503058[/snapback] En trenger minimum 3 for å få posisjon, 4 for å kunne få med høyde også. Problemet med kun 3 stk er at hvis de ikke er i gunstige vinkler så får en stor unøyaktighet. Skal en ha god nøyaktighet så må en i praksis ha kontakt med flere, gjerne 6-8 stk (GPS mottakerne har algoritmer for å utnytte signalet fra flere satellitter for å minske unøyaktighetene). Jeg har også en Garmin håndholdt enhet (gpsmap 76CS) med 12 kanalers mottaker. Tror ikke det er ofte jeg har opplevd mottak av mer enn 9 satellitter på den (i tillegg har en også EGNOS/WAAS signalene som gir korrigeringsdata). Lenke til kommentar
Darth_Vader Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Problemer med talekommandoer. Hei, Når jeg først får lock på satelittene, fungerer GPS greit, også navigering. Utfordringen min er at jeg ikke får lastet ned talekommandoer. Den forsøker, men jeg får en feilmelding om at den ikke får "koblet til". Dette har skjedd alle stedene jeg har forsøkt. Jeg får fortsatt navigert, men da uten talestyring, og det er jo litt "irriterende". Standard tilkoblingspunkt er "Telenor". Noen som har noen tips? 8490785[/snapback] Koble deg til via wlan. Jeg fikk heller ikke lastet med telenor, men måtte bruke wlan. 8490961[/snapback] Forsøkte dette, men fikk samme problem. Endret så tilgangspunkt til "Telenor Internett", og da fikk jeg lastet ned Banalt enkelt Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 3 Holder for å få nøyaktig fix. Det er slik systemet er bygget opp. Men den viser 5 når den søker. Så da tipper jeg max 5 satelitter. AKIRA 8499167[/snapback] Syntes det hørtes veldig lite ut. Nå husker jeg ikke helt, men mener mange eksterne mottakere kan få fix på opptil 18 satelitter. 8502534[/snapback] Jeg tror det kun er 24 aktive satellitter pluss noen reserver rundt jorda. Dermed skulle det være noe alvorlig galt med posisjonen på disse satellittene dersom hele 18 av dem kunne se det samme punktet på jorda. 8502955[/snapback] Holux GPSlim236 kan følge 20 satellitter. Nå er det ikke dermed sagt at den følger 20 hele tiden, men det er kapasiteten. Hvem vet, kanskje vi om noen år har f.eks 50 aktive satelitter. Ergo er Holux'en forberedt for fremtiden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå