deaktivert443556 Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Nå har jeg brukt 2 timer på å laste ned kart til mobilen via usbNå som jeg er ferdig finner jeg ikke kartene noen plass, verken i mob eller minnekort Innstalasjonen sa at alt var som det skulle... Hva er galt? 8450617[/snapback] Kartene lagres under X:\Private\20001f63\ Det er ikke akkurat noen logisk katalogstruktur under der, men om du ser på størrelsen, så skulle du kunne se om den matcher det du har lastet ned (ca 34 mb for Sør-Norge). Hvis du bor i Oslo-området*, da kan du jo sjekke om du har samme problem som meg. Zoom først langt ut, så flytter du deg til en annen del av landet (f.eks nær Bergen), så zoomer du inn igjen. Fungerer det? *) Eller innenfor rektangelet på dette kartet http://skroting.net/images/N95/kart-mangler.jpg Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Nå har jeg brukt 2 timer på å laste ned kart til mobilen via usbNå som jeg er ferdig finner jeg ikke kartene noen plass, verken i mob eller minnekort Innstalasjonen sa at alt var som det skulle... Hva er galt? 8450617[/snapback] Kartene lagres under X:\Private\20001f63\ Det er ikke akkurat noen logisk katalogstruktur under der, men om du ser på størrelsen, så skulle du kunne se om den matcher det du har lastet ned (ca 34 mb for Sør-Norge). quote Vel da kjørte jeg på en fjellknaus og klarte faktiskt å få adressen hjem med stemmestyring til å fungere... men jeg ble kopplet opp mot nettet....skal jeg egentlig det? Må jeg faktsik betale for å bruke tjenesten selv om jeg har betalt på forhånd...Jeg har nemlig betalt 40 kr for en uke(med visning og stemme tror jeg) bare for å sjekke det ut Når du sier X;/Private osv......er du da i telefonen eller på minnekortet? Foruten dette har jeg ikke satt meg så mye inn i systemet. Jeg får ikke inn signal her jeg bor og er avhengig av å kjøre vekk for å teste Endret 23. april 2007 av Andynator Lenke til kommentar
taulen Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Du blir koblet opp mot nettet ja, men jeg har testet det, og har prøvd 12 ganger, ingen av gangene ble det overført en eneste kb hverken opp eller ned. Så tror ikke det blir så dyrt. Lenke til kommentar
mdigg Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Et lite spørsmål. Nå har jeg GPS'en oppe å går, men når jeg går inn å søker på adresse fiiner den ingenting. Har kontakt med med satelitter og alt annet virker, men finner ingenting når jeg søker på navn eller adresse. Hva kan det være??? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Et lite spørsmål. Nå har jeg GPS'en oppe å går, men når jeg går inn å søker på adresse fiiner den ingenting. Har kontakt med med satelitter og alt annet virker, men finner ingenting når jeg søker på navn eller adresse. Hva kan det være? 8451396[/snapback] Adresse søk har ikke noe med satelitt kommunikasjon å gjøre. Det går den via nettverket eller søker i det du har lastet ned. Så enten har du skrudd av bruk av nettverk, eller så har du ikke lastet ned kart for det område du søker på. Jeg har lastet ned hele norge og kan søke meg over hele Norge. AKIRA Lenke til kommentar
mdigg Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Jeg kan soome meg inn på gater og navn kommer opp. Alt virker untatt søkingen. Har satt telenor internett som oppkobling, er dette rett. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Finner ikke kartet verken i tlf eller minnekort....men men kart over feltet jeg bor på dukker nå opp så en eller annen plass må det være MEN Hva har jeg egentlig betalt for(ser ikke det spørsmålet i denne tråden) betalte 40kr for en uke Er det for gatenavn? stemmestyring? annet? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Når du sier X;/Private osv......er du da i telefonen eller på minnekortet? 8450975[/snapback] På minnekortet. Hvis du høyreklikker og velger Egenskaper/Properties på mappen som heter 20001f63, som ligger under Private, da får du sett størrelsen på mappen. Dersom denne størrelsen er svært liten, da er det ikke noe kart der. P.s., ikke forvent å kunne bla deg frem til en mappe hvor det står f.eks "Sør-Norge". Det er veldig rotete og uforståelig i den kartmappen. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Når du sier X;/Private osv......er du da i telefonen eller på minnekortet? 8450975[/snapback] På minnekortet. Hvis du høyreklikker og velger Egenskaper/Properties på mappen som heter 20001f63, som ligger under Private, da får du sett størrelsen på mappen. Dersom denne størrelsen er svært liten, da er det ikke noe kart der. P.s., ikke forvent å kunne bla deg frem til en mappe hvor det står f.eks "Sør-Norge". Det er veldig rotete og uforståelig i den kartmappen. 8451783[/snapback] Takker så meget. Fant den Legger like godt til "nord"norge mens jeg er i gang også Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 og forøvrig kan jeg opplyse om at min erfaring er at gps fungerer overraskende godt/mer enn tilfredsstillende (og forventet) både i bil (i holder ved rattet), når jeg går med den og jogger med den (med Sports Tracker) 8448270[/snapback] Jeg tok selv nettopp en fin gåtur med Sports Tracker, og det funket fint. Nå hadde jeg med ungen min, så jeg la telefonen i nettet bakpå barnevogna. Men hvor praktisk er det egentlig å jogge eller sykle når man bruker dette programmet? Det blir jo slitsomt å holde den i hånden hele tiden, og signalet forsvinner vel om man putter den i lommen, eller? Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Kan nevne at stemmestyringen på N95 går ut på høytalerne om du har bluetooth handsfree i bilen :-) Jeg bruker bare en vanlig supertooth 2 handsfree som festes i solskjermen På den måten får du bedre lyd på den delen Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Dere som leiter etter kartkammpen o.l., er ikke dette mulig å finne under Verktøy -> Filbehandling? Lenke til kommentar
Vegardsin Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Jeg får ikke installert google earth på noe annet språk enn tysk. Selve programmet fungerer utmerket men jeg er ikke så stødig i tysk lengre så om noen har tips, hadde jeg satt stor pris på det. Lenke til kommentar
holysmoke Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 og forøvrig kan jeg opplyse om at min erfaring er at gps fungerer overraskende godt/mer enn tilfredsstillende (og forventet) både i bil (i holder ved rattet), når jeg går med den og jogger med den (med Sports Tracker) 8448270[/snapback] Jeg tok selv nettopp en fin gåtur med Sports Tracker, og det funket fint. Nå hadde jeg med ungen min, så jeg la telefonen i nettet bakpå barnevogna. Men hvor praktisk er det egentlig å jogge eller sykle når man bruker dette programmet? Det blir jo slitsomt å holde den i hånden hele tiden, og signalet forsvinner vel om man putter den i lommen, eller? 8451932[/snapback] Jeg forsøkte med lukket telefon i hylster spent fast rundt overarmen (slik jeg bærer mp3-spiller) på joggetur i går og det fungerer helt fint. Mistet ikke satelittkontakt i det hele tatt. Kunne se runden på Google Earth etterpå. Er imponert over gps'en jeg. Amobil kan ta seg et godt tak i........ De vet ikke hva de snakker om Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Har testet litt med GPS/kart funksjonen i N95. Fungerer fint når den har fri sikt til "himmelen". Men i bil, hvor der oftest er mye som demper for signalene både i frontrute og tak, blir der lett plasseringsproblemer. Både TomTom og Garmin blir like dårlige som N95s GPS mottaker når de blir holdt mitt i bilen uten fri sikt til "himmelen". Prøvde med en ekstern GPS/Blåtann mottaker (Haicom HI-406BT) og N95s GPS mottaker avskrudd, dette var løsningen. Tapper ikke telefonen for så mye strøm (testet i 4 timer uten lading), og kan plassere mottakeren helt fremme i ruta eller i feltet som er beregnet for "Autopass". Nokia har også egen GPS/Blåtann mottaker, LD-3W. Endret 23. april 2007 av Jamm Lenke til kommentar
-Guardian- Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Jeg forsøkte med lukket telefon i hylster spent fast rundt overarmen (slik jeg bærer mp3-spiller) på joggetur i går og det fungerer helt fint. Mistet ikke satelittkontakt i det hele tatt. Kunne se runden på Google Earth etterpå. Er imponert over gps'en jeg. Amobil kan ta seg et godt tak i........ De vet ikke hva de snakker om 8455412[/snapback] Har vært på jakt etter noe sånt. Er det et hylster spesielt laget for N95, eller bruker du et til iPod eller noe sånt? Lenke til kommentar
holysmoke Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Jeg forsøkte med lukket telefon i hylster spent fast rundt overarmen (slik jeg bærer mp3-spiller) på joggetur i går og det fungerer helt fint. Mistet ikke satelittkontakt i det hele tatt. Kunne se runden på Google Earth etterpå. Er imponert over gps'en jeg. Amobil kan ta seg et godt tak i........ De vet ikke hva de snakker om 8455412[/snapback] Har vært på jakt etter noe sånt. Er det et hylster spesielt laget for N95, eller bruker du et til iPod eller noe sånt? 8455850[/snapback] Gå i sportsforretning. Mange steder har de produktserien "8åtte" som funker fint til trening Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Med det samme dere er inn på det, har Nokia laget en væske tilegnet N95 enda? Ikke en universell, men til N95? En slik hadde vært spesielt praktisk ved bruk av GPS. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Sikkert ikke så lett å lage en slik veske ettersom at hele fronten på telefonen skal kunne bevege på seg. Også i begge retninger! En ingeniørs mareritt! :!: Edit: Jeg har forresten vurdert å lage noen primitive endringer på iPod-holderen på sykkelstyret mitt. Hadde vært gøy å brukt Sports Tracker når jeg sykler. Endret 23. april 2007 av Bradbury Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Nei, men bare en veske til å oppbevare den i da. Slik at du slipper universelle som ofte er for romslige eller for trange. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå