Chivas Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Er det slik at den nye kart-versjonen ikke inneholder gatenavn? Ergo, man bør fortsatt bruke den gamle versjonen? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Er det noen vet hvor på telefonen GPS-antenna sitter? På toppen? Under skjermen? Under tastaturet? Fant forresten ut at franske biler (og kanskje noen flere) har et slags filter i frontruta. Det skal først og fremst virke varmedempende, men det filtrerer også ut GPS-signaler, signaler for bombrikker - og signaler for laser- og radarvarslere. 9512964[/snapback] Antennen ligger under tastaturet. Derfor kan du opplever raskere og bedre dekning om du holder mobilen opp ned og skrått opp mot himmelen med tastaturet ute. AKIRA Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Dette er også en av grunnene til mobilen er i plast, under tastaturet ligger gps sender, i hjørnene lå det visst blåtann og de tingene der, som ikke får god kontakt om det er dekket med noe annet.. I følge ene designeren til Nokia ifølge Svenske bladet mobil Lenke til kommentar
tmoen3 Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 hei. prøver og kjøpe navigasjons opplegget til nokia via telefonen men får bare opp permiumrate-msm mislyktet, og feil 72172 noen som vet hva som er galt?? Lenke til kommentar
gormnass Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) ..... Da blir kartene over Norge uten detaljer. Bare hovedveier synes. Programmet laster resten ned over GPRS så det blir dyrt i lengden så jeg måtte slå av nettverk. Har prøvd å laste ned kartet flere ganger uten at det hjelper. Tips? 9399100[/snapback] Det er ikke riktig, det kommer med detaljer med den nye versjonen også.... mvh Gorm (edit skrivefeil) Endret 18. september 2007 av gormnass Lenke til kommentar
gormnass Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Jeg prøver å få kart og gps til å funke, men når jeg trykker på kartet, så får jeg bare beskjeden "Kart - Bruk av nettverk avslått. Du kan slå det på i programinnstillinger".. men jeg finner ikke noe sted å slå det på.. Noen som kan hjelpe meg? 9457735[/snapback] Det er mulig at det den mener er at du må gå i Meny\Verktøy\Innstillinger\Generelt\Lokalisering Her må du i "Lokaliseringsmetoder" krysse av for "Assistert GPS". Under "Lokaliseringsserver" skal det stå ditt foretrukne tilgangspunk, feks Netcom Internett (hos meg), og "Serveradresse" skal være supl.nokia.com 9458798[/snapback] Hmm...Under "lokaliseringsmetoder" så kan jeg bare velge mellom Bluetooth GPS, Integrert GPS og Nettverksbasert..og de to sistnevnte er huket av.. Finner ikke serveradresse noe sted.. har fått gps sånn delvis til å funke..eller, det er ikke alltid den får kontakt..men får opp kartet..innimellom.. 9481810[/snapback] - Start kartprogrammet, rykk "Valg" - "Innstillinger" - "Nettverk" , Velg "Bruk nettverk" - og kryss av for "Når det er nødvendig" (det vil stå "Aldri" hvis du ikke har valgt dette før, eller slått av tidligere...) mvh Gorm Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 ..... Da blir kartene over Norge uten detaljer. Bare hovedveier synes. Programmet laster resten ned over GPRS så det blir dyrt i lengden så jeg måtte slå av nettverk. Har prøvd å laste ned kartet flere ganger uten at det hjelper. Tips? 9399100[/snapback] Det er ikke riktig, det kommer med detaljer med den nye versjonen også.... mvh Gorm (edit skrivefeil) 9524560[/snapback] Ja kartene har samme dataljer som før. Må ha vært problemer med nedlastingen. Etter å ha lastet ned flere ganger ble kartene riktige. Lenke til kommentar
molna Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) jeg har nettopp oppgradert GPS-programmet og driver å sletter de gamle kartene med Nokia Map Loader nå (ca 300MB). Den har stått på 'Deleting Data. Please Wait' i over en halv time nå, er dette normalt? edit: det virker som den sletter 1MB ca hvert andre minutt... Så da skulle det vel ta 10 timer da. Ingen 'cancel' knapp heller, så eneste mulighet er å drepe programmet eller dra ut USB-kabelen. Finnes det noen raskere metode? edit 2: den har speeda opp litt nå. En liten time til så tenker jeg den er ferdig. Endret 20. september 2007 av molna Lenke til kommentar
molna Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Nå er alt bare tras her... Fikk sletta de gamle kartene (etter oppgraderinga klarte ikke programmet å finne dem). Nå får jeg IKKE overført kart til N95'en. Det kommer opp melding om at tilkoblingen er 'interupted' hver gang, arg og dobbelt arg. Jeg skal på bilferie i Portugal neste uke og trenger GPS Lenke til kommentar
Rubenlo Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Har du den nyeste Nokia Map Loader? Lenke til kommentar
goodygoody Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Bruker du kortleser? Lenke til kommentar
Roooney Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Hei, har nettopp fått min N95, og her _helt_ ny på dette med GPS. Har kjøpt meg Route66, og lurer på om det er gratis å bruke dette? Vil jeg måtte betale teleskritt? Lurer også på om det finnes andre programmer som støtter den innebygde gps'en til N95? Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
molna Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Har MapLoader 1.2.1. Har prøvd både med mobilen og kortleser. Formaterte kortet også. Idag skal jeg ikke gi meg før jeg har fått det til Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Har MapLoader 1.2.1.Har prøvd både med mobilen og kortleser. Formaterte kortet også. Idag skal jeg ikke gi meg før jeg har fått det til 9540540[/snapback] Kan hende du må forsøke å ta en format av hele mobilen også. Så du er sikker på at du jobber med blanke ark. Google "soft format nokia" eller bare "format nokia". AKIRA Endret 21. september 2007 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
molna Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Takk, men nå er problemet løst Denne metoden jeg fant på Forum Nokia funker: 1. Start the maploader 2. Delete previous map data 3. Select the map file a need (only select one) 4. While the program downloads the type this into your windows run box (Windows key + R): %temp%\download_temp. 5. Inside this folder there should be a zip file (random names depending on which map you’re downloading). 6. Mark this file as read-only (right click -> check read-only -> ok) BEFORE the maploader finishes with the download. 7. Let the maploader finish. 8. Now you’ll see an error, but this time the maploader won’t delete the file after the error. 9. Close maploader 10. Unzip the zip file on your pc, this should give you a whole bunch of folders, or if it’s a voice you downloaded, just one folder with the name of the language. 11. Copy all of these folders to you phones memory card: a. Maps goes into: \cities\20001f63\diskcache (this is normally a hidden folder) b. Voices goes into: H:\cities\20001f63\ You can repeat this with as many maps you need. Lenke til kommentar
Roooney Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 ...Ingen som kan hjelpe meg med mitt spørsmål? (se lenger opp) Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Har kjøpt meg Route66, og lurer på om det er gratis å bruke dette? Vil jeg måtte betale teleskritt? Lurer også på om det finnes andre programmer som støtter den innebygde gps'en til N95? Tusen takk for all hjelp! 9540113[/snapback] Kanksje dumt spørsmål, men har du prøvd det programmet som følger med telefonen, Maps/Kart? Det har for ikke så lenge siden kommet i ny og bedre versjon også. Dette kan fint være gratis å bruke, hvis du er opptatt av det. Ellers har det vært mye snakk om at en versjon av TomTom skal funke, men kan ikke huske å ha sett det bekreftet. Ellers kan du jo lese denne. Endret 23. september 2007 av deeweef Lenke til kommentar
Roooney Skrevet 24. september 2007 Rapporter Del Skrevet 24. september 2007 Utdrag fra artikkelen: Begge programmene laster ned kjøreruter og kart fra internett. Det vil i praksis si at selv om programmet er gratis å installere, så er det ikke gratis i bruk. Jeg sitter jo selv med kartene, så de vil je ikke måtte laste ned. Jeg må derfor bare betale navigasjons-trafikken, er det slik å forstå? Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 24. september 2007 Rapporter Del Skrevet 24. september 2007 Utdrag fra artikkelen: Begge programmene laster ned kjøreruter og kart fra internett. Det vil i praksis si at selv om programmet er gratis å installere, så er det ikke gratis i bruk. Jeg sitter jo selv med kartene, så de vil je ikke måtte laste ned. Jeg må derfor bare betale navigasjons-trafikken, er det slik å forstå? 9561422[/snapback] Jeg tviler på at kartene til Route66 kan brukes til disse programmene (aMaze og nav4all). Men, fikk inntrykket at det ikke er viktig å laste ned kartene for å bruke navigasjonen. Lenke til kommentar
tmoen3 Skrevet 27. september 2007 Rapporter Del Skrevet 27. september 2007 Hei, har ennå ikke fått noe svar åp mitt problem - sender det igjen. Prøver og kjøpe navigasjons opplegget til nokia via telefonen men får bare opp premiumrate-msn mislyktet, og feil 72172 noen som vet hva som er galt?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå