Gå til innhold

Nokia N95 GPS tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker min N95 som modem for å få internett på min laptop. Leser her at den nyeste oppdateringen gjør GPS aktiveringen raskere, noe jeg har slitt med.

 

Mitt spørsmål er: hvordan kan jeg få denne oppdateringen når telefonen samtidig er koblet til for å få internett? Eller går ikke dette da så jeg må bruke et verksted (f.eks. zodiak)?

9099901[/snapback]

 

Litt usikker på dette. En skulle jo tro at Nokia Software Updater laster ned oppdateringen før den begynner å kødde med telefonen. I teorien skulle det gå, men om det funker i praksis er en annen sak. Kan du ikke bare prøve da? ;)

9101619[/snapback]

 

Ja, FW'en blir lastet ned før oppdateringa begynner. Du sier du bruker den som modem...FW'en er på godt over 100 meg, så kanskje det er lurt å bruke en pc som har fast tilkobling? ;)

Lenke til kommentar
For å få oppdatert til ny versjon kan folk gå til " http://nokia.no/support/software/softwareupdate.php. Velge modell og koble telefonen til pcen med usb. Resten går nesten av seg selv.

9068566[/snapback]

 

Når jeg prøver dette får jeg bare oppgitt at jeg allerede har siste versjon installert, selv om jeg vitterligen har v11.0.026

 

Er det noe hokuspokus rundt dette eller er det bare meg som har misforstått noe?

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Jaha? Og hvordan gjør jeg det da?

 

Mvh Dan

9114298[/snapback]

Har akkurat samme case. I NSU får jeg bare opp samme oppdatering som jeg allerede har. og det er lite interessant. Og jeg har også Telenor operatørlås.

 

EDIT

 

Tenkte jeg skulle utdype meg litt mer.

Jeg har allerede V.11.0.026.

Og i NSU er det den eneste oppdateringen som er tilgjengelig for meg.

Hvordan får jeg da fatt i den?

Endret av Moldskred
Lenke til kommentar

For de som ikke vet det kan GPS'en fint brukes i bilen til å planlegge ruter, finne veier osv..

 

Det du trenger er:

 

En veldig enkel å grei magnet-dott til å holde mobilen din. Som f.eks. kan kjøpes fra Amazon

 

.. og en sattelittmottaker med bluetooth som f.eks. denne Speedpilot Mouse (ett norsk produkt laget for å varsle fotobokser 100% lovlig som du da kan legge fremst ved frontruta for å få maksimalt med signaler til en hver tid)

 

Vips! så har du en GPS i bilen hver gang du skal ut å kjøre (mobilen har du antaglivis alltid med) :cool:

Endret av eml21
Lenke til kommentar
Er det ellers mulig å fjerne Telenor sin programvare eller blir det bare problemer?

 

Mvh Dan

9115092[/snapback]

 

Det du må gjøre Dan er når det står at den allerede er oppdatert så må du bare merke av godkjennelsen å be den installere det samme på nytt, etter dette får du en oppdatering på rundt 150MB som også vil slette all informasjon på mobilen din. Mobilen restartes når instalasjonen er fullført og du har de nyeste oppdateringene av alle nokiaprogrammer på din mobil.

Lenke til kommentar
Er det ellers mulig å fjerne Telenor sin programvare eller blir det bare problemer?

 

Mvh Dan

9115092[/snapback]

 

Det du må gjøre Dan er når det står at den allerede er oppdatert så må du bare merke av godkjennelsen å be den installere det samme på nytt, etter dette får du en oppdatering på rundt 150MB som også vil slette all informasjon på mobilen din. Mobilen restartes når instalasjonen er fullført og du har de nyeste oppdateringene av alle nokiaprogrammer på din mobil.

9115130[/snapback]

 

Er du sikker på dette, at man får nyeste oppdatering da? bare lurer siden jeg har samme problemet selv og andre hær mener man må forandre produktkoden for å kunne få nyeste oppdatering?

:thumbup:

Lenke til kommentar
Er det ellers mulig å fjerne Telenor sin programvare eller blir det bare problemer?

 

Mvh Dan

9115092[/snapback]

 

Det du må gjøre Dan er når det står at den allerede er oppdatert så må du bare merke av godkjennelsen å be den installere det samme på nytt, etter dette får du en oppdatering på rundt 150MB som også vil slette all informasjon på mobilen din. Mobilen restartes når instalasjonen er fullført og du har de nyeste oppdateringene av alle nokiaprogrammer på din mobil.

9115130[/snapback]

Har nå prøvd dette 2 ganger. Uten hell. Kommer bare opp samme greiene hver gang. Ingenting om en oppdatering på 150 mb. :( Kan ikke noen komme med et varekode nr til en telefon som ikke er låst? Sånn jeg evt. får prøvd det? å oppdatere på den måten? Eller har noen en annen god idè? Sliter virkelig med å få til dette nå..
Lenke til kommentar
Er det ellers mulig å fjerne Telenor sin programvare eller blir det bare problemer?

 

Mvh Dan

9115092[/snapback]

 

Det du må gjøre Dan er når det står at den allerede er oppdatert så må du bare merke av godkjennelsen å be den installere det samme på nytt, etter dette får du en oppdatering på rundt 150MB som også vil slette all informasjon på mobilen din. Mobilen restartes når instalasjonen er fullført og du har de nyeste oppdateringene av alle nokiaprogrammer på din mobil.

9115130[/snapback]

 

Er du sikker på dette, at man får nyeste oppdatering da? bare lurer siden jeg har samme problemet selv og andre hær mener man må forandre produktkoden for å kunne få nyeste oppdatering?

:thumbup:

9115179[/snapback]

 

Ok, hvordan forandrer man produktkoden? Formatere?

Lenke til kommentar
Er det ellers mulig å fjerne Telenor sin programvare eller blir det bare problemer?

 

Mvh Dan

9115092[/snapback]

 

Det du må gjøre Dan er når det står at den allerede er oppdatert så må du bare merke av godkjennelsen å be den installere det samme på nytt, etter dette får du en oppdatering på rundt 150MB som også vil slette all informasjon på mobilen din. Mobilen restartes når instalasjonen er fullført og du har de nyeste oppdateringene av alle nokiaprogrammer på din mobil.

9115130[/snapback]

 

Er du sikker på dette, at man får nyeste oppdatering da? bare lurer siden jeg har samme problemet selv og andre hær mener man må forandre produktkoden for å kunne få nyeste oppdatering?

:thumbup:

9115179[/snapback]

 

Ok, hvordan forandrer man produktkoden? Formatere?

9115273[/snapback]

Man skulle tro at om vi hadde hatt "produktkoden" til en telefon som ikke er telenorlåst så burde vi ha fått lastet ned den oppdateringen som vi trenger. Og jeg ser ingen grunn til at telefonen skulle streike om vi la inn en "clean" versjon. Håper noen har en god løsning til oss;) Jeg sitter bare å venter:D

Lenke til kommentar
Er det ellers mulig å fjerne Telenor sin programvare eller blir det bare problemer?

 

Mvh Dan

9115092[/snapback]

 

Det du må gjøre Dan er når det står at den allerede er oppdatert så må du bare merke av godkjennelsen å be den installere det samme på nytt, etter dette får du en oppdatering på rundt 150MB som også vil slette all informasjon på mobilen din. Mobilen restartes når instalasjonen er fullført og du har de nyeste oppdateringene av alle nokiaprogrammer på din mobil.

9115130[/snapback]

 

Nei dessverre. det funket ikke her.

 

Er det noen som kan forklare i detalj hvordan man går frem eller må jeg gå den tunge vegen om Telenor i morgen?

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Beklager om det er spurt om dette tidligere, men jeg hadde ikke tid til å lese gjennom alle sidene i posten.

 

Da jeg kjøpte min N95 i vår valgte jeg også å kjøpe navigasjon via bestillingsmuligheten i telefonen. Etter dette har jeg oppgradert SW i telefonen et par ganger (senest til 12.0.013), og etter dette har telefonen naturlig nok blitt resatt.

Det jeg lurer på er derfor hvordan jeg kan få tilbake navigasjonen, som jeg har betalt for, uten å kjøpe denne på nytt. Noen som har en ide?

 

For øvrig lurer jeg på om det er noe som helst jeg kan gjøre for at GPS'en skal bli mer sensitiv. Jeg har flere ganger opplevd at jeg kan gå rundt i Oslo en hel dag uten at telefonen får lock med satelittene. Dersom jeg sitter dønn stille på en åpen slette, så får jeg av og til lock etter 5-10 minutter, men det hjelper dårlig når telefonen ikke får lock igjen etter en kjapp tur inn i en butikk e.l.

Lenke til kommentar

Etter jeg oppdaterte min N95 til den nyeste versionen 12.0.013 fungerer Gps'en utmerket.

Nå får jeg lock etter ca 40 sec eller noe, takket være A-GPS. Man må bare Aktivere den først. (Lokaliseringsmetoder)

Gå inn på Verktøy>Innstillinger>Generell>Lokalisering>

Lokaliseringsserver>Tilgangspunkt.

Det skal nok Hjelpe :thumbup:

Lenke til kommentar
Beklager om det er spurt om dette tidligere, men jeg hadde ikke tid til å lese gjennom alle sidene i posten.

 

Da jeg kjøpte min N95 i vår valgte jeg også å kjøpe navigasjon via bestillingsmuligheten i telefonen. Etter dette har jeg oppgradert SW i telefonen et par ganger (senest til 12.0.013), og etter dette har telefonen naturlig nok blitt resatt.

Det jeg lurer på er derfor hvordan jeg kan få tilbake navigasjonen, som jeg har betalt for, uten å kjøpe denne på nytt. Noen som har en ide?

 

For øvrig lurer jeg på om det er noe som helst jeg kan gjøre for at GPS'en skal bli mer sensitiv. Jeg har flere ganger opplevd at jeg kan gå rundt i Oslo en hel dag uten at telefonen får lock med satelittene. Dersom jeg sitter dønn stille på en åpen slette, så får jeg av og til lock etter 5-10 minutter, men det hjelper dårlig når telefonen ikke får lock igjen etter en kjapp tur inn i en butikk e.l.

9118498[/snapback]

 

Prøv å ta en ny formatering på telefonen.

Sikkerhetskopier telefonminnet over på minnekortet, ligger under: verktøy - minne - valg - kopier telefonminne.

Så går du ut til ventemodus og trykker *#7370# og tar en formatering på telefonen.

Vet det har hjulpet for en del. Selv med a-gps har det vært noe krøll som har gjort at ting har tatt lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...