mrhw Skrevet 20. april 2007 Rapporter Del Skrevet 20. april 2007 Kjørte fra skedsmokorset til oslo idag. Gps-navigasjone begynte ikke guidingen før jeg kom til alnabru, selv om jeg hadde sattelittfix hele veien. Hvis jeg zoomet ut så kunne jeg se E6 og hvor jeg var på kartet, men når jeg zoomet inn så stod det at jeg ikke var på en veg. Skulle videre til fredrikstad, og midt mellom oslo og tusenfryd mistet jeg navigasjonen igjen. Jeg har fix, for jeg ser hvor jeg er på kartet, men navigasjonen stoppet. Det er vel ikke bare oslo som har støtte for stemmenavigasjon? Noen ideer? Lenke til kommentar
Brodos Skrevet 20. april 2007 Rapporter Del Skrevet 20. april 2007 noen som vet hva som er forskjellen på NØYAKTIGHET og PRESISJON i gps programmet? (ikke kart programmet) Lenke til kommentar
ElTaco Skrevet 20. april 2007 Rapporter Del Skrevet 20. april 2007 Er det noen andre enn meg som har STORE problemer med å laste ned kart via MapLoader i kveld? Får ikke noe hastighet i hele tatt. Lenke til kommentar
Rossifan46 Skrevet 20. april 2007 Rapporter Del Skrevet 20. april 2007 Leste et sted at N95 GPS'n lagrer og kan vise maks hastighet man har kjørt på turen. Kan dette stemme, eller viser den bare "live" hastighet man har der og da? Lenke til kommentar
ElTaco Skrevet 20. april 2007 Rapporter Del Skrevet 20. april 2007 Stemmer det Du går inn på Verktøy-GPS data og starter tripptelling når du har kontakt med satelitt. Da måler den ba. maks hastighet, gjennomsnitts hastiget, og hvor langt ein kjører. Lenke til kommentar
mrhw Skrevet 20. april 2007 Rapporter Del Skrevet 20. april 2007 jeg skrev tidligere at jeg slet med navigering fra skedsmokorset til fredrikstad via oslo. det funket bare i oslo. Jeg skjønner nå at det var fordi default tilgangspungt var mitt wlan og det hadde jeg ikke tilgang til i bilen selvfølgelig. Men hvorfor må den koples opp for å beregne rute når jeg allerede har lastet ned kartene og betalt for navigasjon. Hva er det den henter da. Det er ikke noe problem, men vil bare vite hvordan ting funker.. og koster dette mye? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 Du kan navigere selv om du velger at den ikke skal koble seg opp i det hele tatt. Men jeg aner ikke hvorfor den er så sinnsykt treg til å finne satelitter. Lenke til kommentar
ElTaco Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 Går det ann å finne igjenn kart fil/filene på minnekortet etter det er laste ned? Lurte på om noen kunne ha lagt opp kartet til Sør Norge, eller sende på mail? Får ikke lasta ned via MapLoader. Tiden det tar å laste ned går oppover og oppover hele tiden.. oppe i over 6000 timer nå. Lenke til kommentar
mdigg Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 Nå er kartene lastet ned, men jeg får ikke noen kontakt med satelittene. Er det noe jeg må gjøre første gangen?? Lenke til kommentar
ElTaco Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 mdigg: Du har den utendørs? Må ha fri sikt til "the skyes" for å få sat kontakt. Derfor den må vere nerme frontruta i bil for å få kontakt også. Lenke til kommentar
oesse Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 - Lastet ned og installerte Map Loader fra www.nokia.no Er det jeg som er dum? Finner nemlig ikke map loader på nokias nettsider... Lenke til kommentar
ElTaco Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 oesse: Prøv her inne. http://europe.nokia.com/A4323681 Lenke til kommentar
mle Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 noen som vet hva som er forskjellen på NØYAKTIGHET og PRESISJON i gps programmet? (ikke kart programmet) 8432861[/snapback] DET lurer jeg også på... Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 noen som vet hva som er forskjellen på NØYAKTIGHET og PRESISJON i gps programmet? (ikke kart programmet) 8432861[/snapback] DET lurer jeg også på... 8435328[/snapback] Jeg vet ikke nødvendigvis hva det betyr i kontekst av gps, men innen statistikk og resultatanalyse er det omtrent sånn: -Presisjon: At resultatene er nærme hverandre. F.eks. god samling når man skyter på blink. -Nøyaktighet: At resultatene er nærme den virkelige verdien. F.eks at man er nærme midten av blinken. Jeg er notorisk til å ta feil hvis det er en av to ting, men jeg tror dette er riktig. Lenke til kommentar
arbab1984 Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 Hei Folkens! Hvor går man inn og laster ned stemmestyring og at GPS skal fungere etterhvert som du kjører? Såvidt jeg har forstått, er det 2 nivåer. Nivå 1=nesten det samme som kart på gulesider.no.Nivå 2=som en vanlig GPS? Har jeg forstått det riktig da? Hvordan kommer jeg meg til nivå 2? Lenke til kommentar
akvario2 Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 Hei Folkens! Hvor går man inn og laster ned stemmestyring og at GPS skal fungere etterhvert som du kjører? Såvidt jeg har forstått, er det 2 nivåer. Nivå 1=nesten det samme som kart på gulesider.no.Nivå 2=som en vanlig GPS? Har jeg forstått det riktig da? Hvordan kommer jeg meg til nivå 2? 8435540[/snapback] Søk opp en adresse, om du velger "å navigere" til denne adressen kommer du til nivå2. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Link til hvor man får lastet ned Map Loader. AKIRA, kunne du lagt den ut under punkt 1, så kanskje folk sparer seg for litt "arbeid"? Edit: Og hva menes med: "- Start Kartprogrammet og knytt det opp mot minnekortet."? Endret 21. april 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 Det betyr bare at du starter GPS programmet på mobilen og så sier at den skal bruke minnekortet. Den spør om det første gang. AKIRA Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 Skal til Kypros snart....(Agia Napa, hehe) ...-men fant ikke kart over Kypros... Ligger det innunder Hellas eller Tyrkia kanskje? noen som vet? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Jeg misforstod MapLoader...så svaret mitt her gjelder ikke mer. AKIRA Endret 21. april 2007 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå