Overdrive Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Og 40kr for en uke... Husker ikke hvor mye det var for en måned, men det var ikke reint så gæli Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Syntes det er sleipt av Nokia at vi må betale for å bruke GPS'en fullt ut. Venter i spenning på custom software til GPS'en i N95, hvis dette kommer! Lenke til kommentar
Raste Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 For å starte GPS-en? Har du ikke leket litt med telefonen din eller? I så fall burde du fort finne ut av hvordan du finner gps-programmet Stemme osv. koster vel 500~ for 3 år sånn ca. 8758398[/snapback] Har funnet ut det før og fant det nå, hadde bare glemt helt hvordan Er ikke inne så mye på pcen Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Nei, men om du skal ha stemme, og ikke bare piler må du betale. 8756188[/snapback] Er det dyrt med stemme og ekstra ting? Noen som kan si ca hvor mye det koster? Denne burde svare på det. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Noen som har testet ut Route66 v7.3.468 da? Leste at akkurat denne versjonen av programmet skal fungere med den interne GPS-mottakeren... Endret 3. juni 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Syntes det er sleipt av Nokia at vi må betale for å bruke GPS'en fullt ut.Venter i spenning på custom software til GPS'en i N95, hvis dette kommer! 8760947[/snapback] Nei... Skal de utvikle tjenesten og kunne leverer en god tjeneste over hele verden må de ha ett inntekstgrunnlag utenom prisen av selve mobilen. Nokia er ikke som teleopperatørene som tjener sine penger på abo priser og forbruk. 500kr for 3 år er nesten gratis. AKIRA Lenke til kommentar
jorang Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Vel.... ....tatt i betraktning at den innebygde løsningen er "next to" ubrukbar - så synes jeg det er svindyrt med 500 for 3år :| Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Vel........tatt i betraktning at den innebygde løsningen er "next to" ubrukbar - så synes jeg det er svindyrt med 500 for 3år :| 8775623[/snapback] Tåpelig vurdering når det finnes de som mener begge deler. Annerkjen ihvertfall at noen liker den og dermed er kostnaden fortsatt svinnende liten. Og selv om den ikke er like perfekt som en rendyrket GPS så er 500 kr fordelt på 3 år fortsatt en veldig lav pris. For meg som ikke eier en bil og har ikke behov for navigerinng er dealen enda bedre. Jeg har en GPS med waypoints, rettning og points of interest. Helt gratis! Store bedre deal får man ikke. AKIRA Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Pleier det å koste for å bruke GPS i bil? Pleier det å koste generelt for å bruke GPS? Den vi har i vår bil har ihvertfall ingen avgift på dette... Nokia klarer helt fint å utvikle dette uten de pengene... Det er vel egentlig bare en bonus de får..? Min mening er ihvertfall at det er sleipt, og de kunne ha latt det være gratis... N95 koster faktisk utrolig mye penger den også, så jeg føler det er litt dumt å måtte betale enda mer for å kunne utnytte GPS tjenesten maksimalt.. Endret 3. juni 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Pleier det å koste for GPS i bil? Pleier det å koste generelt for GPS?Den vi har i vår bil har ihvertfall ingen avgift på dette... Nokia klarer helt fint å utvikle dette uten de pengene... Det er vel egentlig bare en bonus de får..? Min mening er ihvertfall at det er sleipt, og de kunne ha latt det være gratis... N95 koster faktisk utrolig mye penger den også, så jeg føler det er litt dumt å måtte betale enda mer for å kunne utnytte GPS tjenesten maksimalt.. 8776076[/snapback] I motsettning til vanlig GPSer så drifter Nokia en serverpark med software som mobilen kobler seg opp på for å til enehverttid har oppdatert informasjon om ruter, kart og points of interest. Denne må funke over hele verden. I motsettning til vanlig GPSer hvor du må satse på at dataen du har er riktig og skal du oppdatere den må du koble deg opp via en PC....antakelig når du ikke kjører. Den fleksibiliteten har en verdi. Å drifte serverparken og innhente oppdatert data fra HELE verden er en stor oppgave. Ikke at Nokia gjør det, de kjøper det fra andre...men prisen det koster å gjøre det er der uansett. Hva det koster å ha en GPS i bilen er irrelevant. N95 er ikke en vanlig GPS. Det er en GPS med direkte tilkobling til internett. Vil du ha tjenesten, så må den opprettholdes. Og med den imponerende hardwaren N95 og de mulighetene den har utenom GPS er prisen av selve mobilen 100% forsvarbar. Å si at de klarer å utvikle GPS tjeneten uten den abo tjenesten kan jeg verken si er riktig eller galt, men jeg annerkjenner at det kan være fryktelig galt å påstå. Vi har ingen data til å anntyde den ene eller andre veien. Jeg bare sier at 500 kr over 3 år for tjenesten beskrivet over er penger du aldri vil savne på noe vis. Hvis 500 kr er noe du må finregne på over 3 års aspekt så har du ikke råd til mobilen i utgangspunktet. AKIRA Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Koster det seriøst bare 500 kr for tre år ? Hvor mye koster det for et år da`? Lenke til kommentar
jorang Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) --slettet-- Endret 4. juni 2007 av jorang Lenke til kommentar
jorang Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Vel........tatt i betraktning at den innebygde løsningen er "next to" ubrukbar - så synes jeg det er svindyrt med 500 for 3år :| 8775623[/snapback] Tåpelig vurdering når det finnes de som mener begge deler. Annerkjen ihvertfall at noen liker den og dermed er kostnaden fortsatt svinnende liten. Og selv om den ikke er like perfekt som en rendyrket GPS så er 500 kr fordelt på 3 år fortsatt en veldig lav pris. For meg som ikke eier en bil og har ikke behov for navigerinng er dealen enda bedre. Jeg har en GPS med waypoints, rettning og points of interest. Helt gratis! Store bedre deal får man ikke. AKIRA 8775957[/snapback] Likefullt så er det min mening at navigasjonen er ubrukbar. Da mener jeg fortsatt også at 500kr for en ubrukbar løsning er 500kr ut gjennomvinduet. (Leser du innlegget mitt over nøye så ser du at det var jeg som også mente dette i det første innlegget) AKIRAx24 du får mene hva du vil om løsningen brukbarhet - og være mer 'objektiv' i forhold til dette enn jeg er. Det skal ikke mange søk til på andre forum før en finner mange som ikke finner løsningen brukbar, men det betyr selvfølgelig ikke at jeg/vi har rett og du/dere tar feil. Det jeg hevder er min mening - etter 3år som Tomtom-bruker. Derfor er det etter min mening riktig å påpeke overfor uerfarne brukere at de må se seg litt rundt før de kjøper seg 500kr abonnement. Denne løsningen er for meg ikke verdt de pengene. Jeg ville heller spart opp noen ekstra kroner og kjøpt en løsning som kan levere fotoboksvarsling, 3D visning uten å navigere, mer treffsikker navigering (alle omveiene kan jeg styre meg for) etc... Men - jeg snakker vel og merke navigeringsfunksjonaliteten i bil, og du snakker kanskje om en annen funksjonalitet? Begynner nesten å lure på om du er ansatt i Nokia eller hos en forhandler? Endret 4. juni 2007 av jorang Lenke til kommentar
Rubenlo Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Syntes det er sleipt av Nokia at vi må betale for å bruke GPS'en fullt ut.Venter i spenning på custom software til GPS'en i N95, hvis dette kommer! 8760947[/snapback] Jeg bruker N95 til navigering i bil! Jeg er imponert over hvor bra den er. Jeg synes heller ikke det er dyrt med 500 + for tre år. Liker du det ikke, så ikke bruk/kjøp tjenesten. Mye negativ fokus her. Det ville vært mer naturlig om tråden inneholdt mer fakta, og mindre synsing. Lenke til kommentar
knk Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Syntes det er sleipt av Nokia at vi må betale for å bruke GPS'en fullt ut.Venter i spenning på custom software til GPS'en i N95, hvis dette kommer! 8760947[/snapback] Jeg bruker N95 til navigering i bil! Jeg er imponert over hvor bra den er. Jeg synes heller ikke det er dyrt med 500 + for tre år. Liker du det ikke, så ikke bruk/kjøp tjenesten. Mye negativ fokus her. Det ville vært mer naturlig om tråden inneholdt mer fakta, og mindre synsing. 8777735[/snapback] Helt enig ! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Helt enig at 500kr hadde vært bra om denne gps'n faktisk fungerte bra. Men som han nevnte er det flere mangler, 3dvisning når du ikke er i rute, mulighet for fotoboksvarsling og at den til tider velger merkelige omveier, er noen av de. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg får ikke Gps stemmestyringa til å fungere, jeg kjøpte for 7 dager på Lørdag. Noen som er kjent med problemet? Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Helt enig at 500kr hadde vært bra om denne gps'n faktisk fungerte bra. Men som han nevnte er det flere mangler, 3dvisning når du ikke er i rute, mulighet for fotoboksvarsling og at den til tider velger merkelige omveier, er noen av de. 8777858[/snapback] Heh? Man kan da velge 3D-visning når som helst på min hvertfall. Jeg snakker om at man endrer fra å se rett ovenfra, til litt skrått fra siden. Mulig du mener noe annet. Et så stort og 'offentlig' selskap som Nokia kan ikke tilby noe så politisk ukorrekt som fotoboksvarsling. Der har nok de små tilbyderne en fordel, men i mine øyne taler det ikke til TomToms fordel at de hjelper folk med å omgå overvåking som skal gjøre veiene våre tryggere. Uansett tar det vel ikke så lang tid før en driftig fyr mekker dette for Symbian-mobiler også. Det at den velger merkelig omveier skyldes nok at kartene er veldig lite detaljerte på fartsgrenser. Det virker egentlig som det bare er to typer veier, de med 50 km/t og de med 90/100. Det påvirker også tidsestimatene ganske mye når man er ute på landeveiene. Får håpe dette blir bedre etterhvert. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Vel nå er du vanskelig deeweef, de kunne laget en enkel mulighet til å legge til masse POI da. 3D visning, altså slik at man slepper å kjøre mot seg selv, se fart osv når man kjører og ikke er i en rute må du gjerne fortelle meg hvordan jeg får på, da blir jeg glad Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Vel nå er du vanskelig deeweef, de kunne laget en enkel mulighet til å legge til masse POI da. Ja, det er jeg enig i, men det er ikke det jeg forbinder med varsling. Vet ikke åssen det er i TomTom, men trodde man fikk en alarm elns. 3D visning, altså slik at man slepper å kjøre mot seg selv, se fart osv når man kjører og ikke er i en rute må du gjerne fortelle meg hvordan jeg får på, da blir jeg glad OK, jeg er visst ikke helt inne i gps-sjargongen, trodde 3d-visning hadde med at man så kartet i 3D. Akkurat det du beskriver der er jo det man får i navigasjonsmodusen, og hadde vært fint å ha i sporingsmodusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå