Gå til innhold

Nokia N95 GPS tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kartene fungerer nydelig midt i oslo, bare ha på nettverk(hadde gps'n bare vært litt raskere..) :p

8612107[/snapback]

Har man nettverktilgangen aktivert, så vil jo gps'en fungere knirkefritt over hele verden ettersom at de bare blir lastet ned over 3g-nettet til en svindyr penge. Det arbab nok sikter til, er at ferdig nedlastet kart over MapLoader ikke fungerer som det skal.

arbab: Hvis du har tålmodigheten i orden, så kan du jo sende inn telefonen din for å se om du får ny, og om denne evt fungerer som den skal. Hadde vært spennende å se.

8612418[/snapback]

Det hjelper ikke å sende inn telefonen i forhold til kartproblemene. Jeg tror det er feil i de kartene som lastes ned via maploader og at detaljene i Oslo lastes ned ved behov. En løsning er å simulere navigasjon mens man er på wlan. Når først kartene er inne så er de inne.... Skal til USA i august og Danmark i Juli og jeg har allerede sjekket at de mest aktuelle stedene er med.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en uke og belastet på telefonregningen. Men tlfen klarer ikke å sende ut tekstmeldingen på 10 kr/stk. Den får en feil melding og venter på svar fra Openbit-serveren. Er det noen som har kjøpt og blir trukket gjennom tlf-regningen?

8604659[/snapback]

Jeg opplever det samme som deg. Frustrerende!

:wallbash:

8606351[/snapback]

Løste det ved å installere siste firmware på nytt (resetter telefonen). Da fungerte valgene som de skulle, og jeg kunne betale med kort.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Når data førs er på plass så er det ikke nødvendig med nettilgang neste gang du er på samme stedet. Dette kan testes ved å skru av nettilgangen. Etter det jeg kan se gjelder dette også ruteplanlegging.

Har simulert en ferie i USA der jeg først lastet over kart og deretter beregnet ruter. Først måtte data likevel lastes inn under beregning av rute, men deretter fungere dette selv uten nettilgang. Dette kan være lurt å gjøre hvis man skal på ferie til utlandet der datakostnadene kan være betydelige.

Lenke til kommentar

fikk kommet inne på noe som kosta 60; så jeg kjøpte det. først lastet jeg ned stemmestyring for at få det som er på skjermen til å være "opp" hele tiden.

men for at det skal være opp hele tiden når man ser på skjermen måtte man jo legge inn rute eller no... går det ikke ann å bare se hvor en er hele tiden og at det altid går rett frem? blir så rart å se på skjermen om det kommer imot ... noen som forsto?

Lenke til kommentar
Har lest 40 første sidene av denne tråden...  Har kun et meget lite pc problem.  Når jeg synker min flotte Nokia N95 så får pc'n hikke.  Bobler med vekselsvis "Ny maskinvare funnet Nokia Windows Portable Device Driver" og "Nokia N95".  Det eneste som hjelper er å slå av bluetooth og reboote pc.  Andre som har dette problemet? Kjører Lenevo R60 på WinXP Pro.

8613997[/snapback]

Jepp, kommer sånn "hikke" som du beskriver når jeg tar ut kabelen og setter den i igjen. Men når jeg setter den i for første gang fungerer alt som det skal. :)

Lenke til kommentar

For at kjøreretning skal være 'opp' må man ha på navigering, og man får ikke slått på navigering uten en rute.

Dersom man ikke bruker navigering antar programmet at man ikke trenger å ha kjøreretningen opp. Synes det er litt synd, for det hadde vært greit under sporing også, men skjønner hvorfor det ikke er sånn.

Lenke til kommentar

Hva skal man egentlig med GPS i mobilen?

Å bruke den til navi i bilen er jo helt latterlig. Alt annet enn integrert navi fra fabrikken skjemmer jo ut hele bilen..

Og er det virkelig noen som trenger GPS når de er ut og går? Vet ikke folk lenger hvor de er?

Lenke til kommentar

Å bruke den til navi i bilen er jo helt latterlig. Alt annet enn integrert navi fra fabrikken skjemmer jo ut hele bilen..

Og er det virkelig noen som trenger GPS når de er ut og går? Vet ikke folk lenger hvor de er?

8619421[/snapback]

Og prisen for trådens dårligste innlegg går til...

Lenke til kommentar

8619421[/snapback]

Mobilen har jeg stående der uansett.. Og ja, enig i at den ikke fungerer perfekt ennå, men ved å bruke ekstern gps antenne som jeg hadde fra før av er den faktisk ikke så værst..

Lenke til kommentar

8619421[/snapback]

Kanskje du kan forklare meg veien fra Quality Hotell Dorval til Montreal Planetarium, kjører en Avis leiebil uten GPS. Jeg er ikke kjendt her i Montreal. Trafikken rundt meg liker ikke at jeg bruker tid på å lese kart. Har også fått vite at jeg ikke kan kjøre helt frem på dagtid så jeg må belage meg på å gå en bit. Etter besøket i Planetarium skal jeg tilbake til hotellet men via Bombardier Training Center.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Kanskje du kan forklare meg veien fra Quality Hotell Dorval til Montreal Planetarium....

8623428[/snapback]

Hvorfor ikke leie en bil med navi?

Er det forresten tillatt å trykke på mobilen når man kjører og bruker den til navigasjon??

Kan ikke tenke meg at det er særlig gunstig av trafikksikkerhetsmessige hensyn.. Behovet for å zoome ut/inn og endre sentrering av bilen er det jo nødvendigvis behov for..

Lenke til kommentar

Er det tillatt å trykke på andre navigasjonssystemer?

Det går jo faktisk an å stoppe bilen.

GPS'en i N95 er ikke ment brukt hovedsaklig til å finne frem, men IMHO til å åpne opp for programmer som bruker plassering i kontekst av annen info (f.eks. fra nettet). Sånne programmer er det lite av enda, men innen mobiler som N95 er blitt allemannseie tror jeg det vil være nok til at vi tenker på GPS'en på en helt annen måte.

Lenke til kommentar

Kanskje du kan forklare meg veien fra Quality Hotell Dorval til Montreal Planetarium....

8623428[/snapback]

Hvorfor ikke leie en bil med navi?

Er det forresten tillatt å trykke på mobilen når man kjører og bruker den til navigasjon??

Kan ikke tenke meg at det er særlig gunstig av trafikksikkerhetsmessige hensyn.. Behovet for å zoome ut/inn og endre sentrering av bilen er det jo nødvendigvis behov for..

8625050[/snapback]

Heh, sorry men det virker ikke som du tenker over hva du skriver.

Du trenger vel for eksempel ikke å trykke mer på navigering på mobilen enn integrert navigering i bilen.

Lenke til kommentar

@Captaincaos

Hvorfor leie når man kan eie?

Det å kunne sitte hjemme og legge inn de adressene man ønsker, som landemerker før reisen, gjør alt så mye enklere.

Det fine med GPSen i N95 er at man kan bruke en ekstern GPS mottaker med blåtann som man plasserer der hvor det passer best i bilen.

Når man så er fotgjenger lar man denne eksterne GPS mottakeren være i bilen og bruker GPSen i N95, enkelt og greit.

Når man kjører, bruker man stemme navigeringen, så man trenger ikke sitte å trykke på knapper. Når man går kan man bruke kart navigasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...