Gå til innhold

Nokia N95 GPS tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Kjøpe en PC

2. Så tar.......åååh..du er MAC bruker du.

MOUAHAHAHAHAHAHAHA

Nei, men seriøst...du må ha en PC (eller kjører bootcamp med en winxp lagt inn på MACen din). Så står det i førte posten min her hva slags program du skal laste ned og hva du skal gjøre.

AKIRA

8579151[/snapback]

AKIRA!

heihei, har PC også :yes: ... nå har jeg formatert mobilen og lagdt inn nye SW oppdateringen! men minnekortet kom ikke idag :roll: . men da er jo alt i orden uansett da. stapper det inni imorgen når jeg får det også skal det nok bli saker!

takk for du holder ut med mine spørsmål!

Lenke til kommentar
En ting jeg har tenkt på, Om kartene man laster ned tar større plass en det du har satt den til at skal være maks. Hva vil da skje? Kanskje derfor noen mangler et område? eller?

8577760[/snapback]

Nei, det er ikke dét som er grunnet i hvert fall. Jeg kan for øvrig nevne at Nokia trekker på skuldrene i forbindelse med dette problemet. De ber meg nå sende telefonen til forhandleren, men det vet jeg ikke om jeg orker.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan forandre kartinnstilling i navigering fra "North up"

til "Heading up"  ? 

Liker best denne innstillingen i vanlige GPS`er, men finner ikke noe valg for dette... :hmm:

8447061[/snapback]

Bumper denne....

Fremdeles ingen som vet om kartinnstillingen "Head up" er tilgjengelig istedet for den vanlige "North up"?

:hmm:

Lenke til kommentar
En ting er å laste ned kart. Det er noe HELT annet å populere kartet med data som butikker, veier og hus. Det henter den nok ned via nettverket.

Geografi endrer seg sjelden, men butikker, hus, veier kan endre seg ofte og blir nok vedlikeholdt i en ekstern database. På den måten vil du alltid se det siste.

Skru på nettverk igjen og se hva som skjer da.

AKIRA

8447436[/snapback]

Jeg slo på nettverket før jeg slettet kartene og la de inn på nytt. Det eneste som skjedde mens nettvarket var på, var at kartinformasjon for nærområdet ble lastet ned.

Jeg har klart å finne ganske nøyaktig hva som mangler av kart på telefonen min, og jeg har lagd et rektangel på norgeskartet til map24.com som illustrerer dette.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
kart-mangler.jpg

Edit: Finnes det noe måte å kontakte Nokia på ved slike problemer?

Edit2: Jeg fant en epost-link. Skriver til dem nå.

8447617[/snapback]

Hei, jeg opplever akkurat det samme som deg. Har formattert telefonen, og fulgt prosedyrene til punkt og prikke. Vil jo helst unngå å bruke nettverk, om mulig. Noen som har en ide om hva som kan være årsaken? Ser jeg meg rundt i Bergen eller andre steder på vestlandet er det bare fryd og gammen, selv uten nettverk aktivert. Men i Oslo funker det dårlig, uten å måtte laste ned kart via nettverk. Jeg mangler detaljerte kart akkurat det området som du viser frem i utsnittet ditt.

Lenke til kommentar

olechrd: Som jeg skrev et par innlegg lenger opp, så kjenner ikke Nokia problemet, og de foreslår bare at jeg sender telefonen til forhandleren eller til service. Ettersom at dette er en såpass ny telefon, så velger jeg å ikke gjøre dette siden det sikkert vil ta lang tid på service for å finne ut det samme som jeg allerede har funnet ut, og for å se om det lar seg løse. Derfor vil jeg heller vente til flere rapporterer samme problem, og at Nokia sentralt kan finne en løsning.

Fint om du bidrar og kontakter Nokia på denne linken. http://www.nokia.no/support/contact/asknokia.php

Lenke til kommentar

Når jeg skal laste ned kart til Gps'en på N95 så står det at jeg må koble til mobilen eller minnekort, men jeg har koblet til mobilen fra før... Men må jeg ha minnekort for å laste ned kart?!

Kan noen hjelpe meg med problemet?

Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg ikke skjønner en dritt om GPS'en på N95...

Jeg greier ikke å få den til å funke, kan noen hjelpe meg å ta steg-for-steg for meg?

Det ville ha vært fint :D

8582147[/snapback]

Les denne trådens første innlegg. Det er en samle post for alt som har med å bruke GPSen og kart. Der får du svar på begge dine innlegg om bruk av GPSen og å legge inn kart.

AKIRA

Lenke til kommentar
men man må uansett på nett om man skal ha ned bensinstasjonikoner og andre infoting... det måtte jeg... var jo plain kart enn fikk lastet.

8587289[/snapback]

Skal ikke være nødvendig det heller. Jeg forsøkte nå å zoome inn på Sandnes. Dette er et sted jeg aldri før har sett på med kartet på telefonen min. Nettverkstilgangen var avslått, men diverse bensinstasjoner, teater og andre ting dukket likevel opp.

Lenke til kommentar

Hei ,bare et par spørsmål. jeg var jo så lur å startet gps før minne kort var i.Har formatert telefon og minnekort .Men så står det :start kartprogram knytt den opp mot minne kort ? HVORDAN DA ? Og :- Startet Map Loader, valgte kort og klikket download... HVORDAN VELGE KORT?

Jeg fikk lastet inn kartet i går og fikk det til å fungere men tror det var på telefon minne.

Formaterte alt å prøver på nytt nå: jeg startet kartprogrammet,koblet til usb,valgte kart og trykket download (holder på nå, brukt en time på å få inn danmark)hvordan vet jeg at det kommer inn på minnekort..........??? :hmm:

Lenke til kommentar

har lagt inn kart på min n95, alt fungerer bra, den finner sat. og kan sette opp ruter. lisensen er betalt og voice kommandoer er lastet ned, voice command fungerte igår men ikke idag?? Kan noen hjelpe meg, må jeg laste ned voice commands for hver eneste rute jeg legger opp?? eller er det noe galt jeg gjør .

kan noen hjelpe meg ring gjerne 40048164..

Jon

Lenke til kommentar
Hei ,bare et par spørsmål. jeg var jo så lur å startet gps før minne kort var i.Har formatert telefon og minnekort .Men så står det :start kartprogram knytt den opp mot minne kort ? HVORDAN DA ? Og :- Startet Map Loader, valgte kort og klikket download... HVORDAN VELGE KORT?

Jeg fikk lastet inn kartet i går og fikk det til å fungere men tror det var på telefon minne.

Formaterte alt å prøver på nytt nå: jeg startet kartprogrammet,koblet til usb,valgte kart og trykket download (holder på nå, brukt en time på å få inn danmark)hvordan vet jeg at det kommer inn på minnekort..........? :hmm:

8593598[/snapback]

Det sjekker du lett ved å skru av nettverkstilgangen og så zoome inn på et sted du ikke har vært med telefonen. Hvis du da har et detaljert kart på stedet betyr det at den bruker det du har lastet ned på minnekortet.

Lenke til kommentar

det trenger da ikke være sikkert!, om kartene ligger på det innebygde minnet så kan man gjøre da akurat det samme!

se heller om du har brukt tilsvarende Mb inne på minnekortet. her forsvant ca 40 mb fra minnekortet når jeg la inn sørnorge kartet.

ps: hva er totalminne i mobilen bare? 160Mb?

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Hvordan får du til det SUPERJANNE? Man må jo inn i Mass Storage mode (Dataoverføring på norsk?) med mobilen for å kunne bruke MapLoader og man kommer ikke inn i den modusen uten å ha minnekort i mobilen. Altså fungerer ikke MapLoader så lenge man ikke har minnekort, derfor kan man heller ikke velge om man vil legge kartene på minnekort eller telefon for de legges alltid på minnekort.

Men det er kanskje et triks for å komme utenom dette?

PS. Du kan også bare gå inn i riktig folder på minnekortet og sjekke om kartfilene ligger der og om de har riktig størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...