Gå til innhold

Nokia N95 GPS tråden.

Anbefalte innlegg

Nei, man må ikke ha minnekort, men kart over Norge alene er på 30 - 40 MB. Tenk deg hele USA...Tyskland...Skandinavia. Man snakker kart data som fort pusher gigabyte om man vil ha så mange land som mulig.

Ett minnekort er must. Også fordi mobilen er en mediamobil, og man har kanskje lyst til å ha musikk og video på den også.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bynner å mistenke at min bruker kartet i mobilen, ikke det på minnekortet... Trikset da er vel å gjennopprette fabrikkinnstillinger, som nevnt tidligere her.

8565403[/snapback]

Jeg trodde det samme, men det var en annen grunn til problemet enn at den ikke brukte minnekortet. Men det er fort gjort å sjekke det. Skru av nettverksbruken slik at den ikke laster ned kart. Så søker du på adresser i hele Norge på steder du ikke har vært. Jeg fant adresser fra Kristiansand til Krikenes.

Mitt, og en del andres problem er imidlertid at det er en stor del av kartet rundt østlandet som ikke er med på det vi har lastet ned. Det jeg har sjekket er hvertfall fra Tønsberg og nordover forbi Oslo, Hamar og Lillehammer. Disse må altså lastes ned. Les tidligere i tråden, der er det en som viser på et kart hva det er som mangler. Såvidt jeg vet er det ingen som har fått svar fra Nokia på dette problemet ennå.

Lenke til kommentar
Nei, man må ikke ha minnekort, men kart over Norge alene er på 30 - 40 MB. Tenk deg hele USA...Tyskland...Skandinavia. Man snakker kart data som fort pusher gigabyte om man vil ha så mange land som mulig.

Ett minnekort er must. Også fordi mobilen er en mediamobil, og man har kanskje lyst til å ha musikk og video på den også.

AKIRA

8570976[/snapback]

hei Akira!

ja minnekort er et must!

men jeg kommer nok aldri reise så langt! så om HELE norge er 40 mb ca tror ikke jeg det gjør noe at det er som det er nå. jeg har kjøpt 2 giga kort også har alt av multimedia på det!

ps:

jeg har tråløst nett her hjemme, er det mulig å laste ned kartet over norge gjennom det og rett inn på telefonen? for da slipper man å være avhengi av nett når man kjører bil med gps `n på , sant?

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal ta å gjøre alt fra starten igjen.

Når man tar gjenoprett fabrikkinnstillinger, er det det samme som å formatere mobilen? Forsvinner alt, og den blir som ny? Eller må man formatere telefonen på et vis?

Hvordan formaterer man minnekortet?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke en bullshit av Gps på N95 :p

Jeg trykker på kart programmet og så kommer det opp en jordklode og en sattelitt med kryss over... Hvordan skal jeg få den å fungere :p`??

8573841[/snapback]

Har du lastet ned kart til ditt minnekort?

I så fall legg den ute ( gå ut med den), og vent i noen minutter. Første gangen den skal få kontakt, kan det ta mange minutter. Det er bare å vente, og vente....til slutt forsvinner det røde krysset, og du har kontakt med satelitter.

Lenke til kommentar

Nei, har ikke lastet ned kart?

Hvor gjør man det?

Og jeg har ikke minnekort utenom det internminne som fulgte med ;)

Trenger et kjapt svar vis noen vet at de kan hjelpe meg ;) (?)

EDIT: Fikk kontakt med satteliten nå ;)

Men skjønner ikke det andre:P

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Hvor gjør man det?

8573858[/snapback]

Og, hvis jeg var deg ville jeg ventet med dette til du får minnekort. Er veldig mange her inne, som har rotet det til ved å ha brukt kartprogrammet uten minnekort, og få kart lastet ned på telefonminnet.

Dessverre men sant.

Lenke til kommentar

sorry bump men glemte å spørre om , går det ann å laste ned kart over norge rett fra tråløsenette mitt her til mobilen?

jeg har ikke pc , har mac og det funker jo ikke noe da.

og evt viss jeg går ut og står ute og får kontakt og bruker mitt eget nett, laster jeg da ned nett for hele norge?

æææ dette var innviklet!

Lenke til kommentar

Hvor gjør man det?

8573858[/snapback]

Og, hvis jeg var deg ville jeg ventet med dette til du får minnekort. Er veldig mange her inne, som har rotet det til ved å ha brukt kartprogrammet uten minnekort, og få kart lastet ned på telefonminnet.

Dessverre men sant.

8574025[/snapback]

jeg har ikke enda fått kontakt med noe satelitt! kansje det ikke er for sent! får minnekortet imorgen!

men hvordan skal jeg gjøre det? koster det penger å bruke gps`n?

ps:

her står det at skal holde med "with at least 5MB free space" til GPS.

http://europe.nokia.com/EUROPE_NOKIA_COM_3...f/maps_1.13.pdf

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Etter å ha oppdatert programvaren på min N95 har jeg mistet muligheten til å benytte navigering på GPS. Det eneste jeg får spørsmål om er å kjøpe navigasjon på nytt. Er det et triks i ludo jeg ikke har fåt med meg?

Lenke til kommentar
Etter å ha oppdatert programvaren på min N95 har jeg mistet muligheten til å benytte navigering på GPS. Det eneste jeg får spørsmål om er å kjøpe navigasjon på nytt. Er det et triks i ludo jeg ikke har fåt med meg?

8577027[/snapback]

Gjorde det samme, men fant ut at man må bare oppdatere lisenskoden. Gå gjennom stepene for kjøp av navigering, men på steget hvor du blir spurt om hvilket abo du vil kjøpe velger du 'Oppdater'. Du får da spørsmål om å taste inn lisenskoden på nytt. Og vips så er du på nett igjen uten å måtte betale på nytt...

Lenke til kommentar

1. Kjøpe en PC

2. Så tar.......åååh..du er MAC bruker du.

MOUAHAHAHAHAHAHAHA

Nei, men seriøst...du må ha en PC (eller kjører bootcamp med en winxp lagt inn på MACen din). Så står det i førte posten min her hva slags program du skal laste ned og hva du skal gjøre.

AKIRA

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er mulig å endre kartet slik at retningen du ser på kartet er lik retningen du kjører? Blir bakvendt når gps'n viser på kartet at du feks. kjører mot deg på skjermen. Tom Tom har denne muligheten, men kan ikke finne det i oppsettet på N95.

Lenke til kommentar

Jeg har både prøvd å "fomatere" mobilen og prøvd å

oppgradere SW. Men kartene over sør-norge fungerer fortsatt ikke. Ingen som har funnet ut av hvorfor det ikke fungerer?

Andre som har ca 40MB med bruk av internminne uten at man vet hva det er for noe?

Helt idiotisk å måtte betale 571kr for 3år, når det ikke skal fungere. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...