AtotheK Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Kan man sette seg i en båt og bruke denne ? Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Tviler på at det går an å laste ned sjøkart fra Nokia, men den vil jo i deg riktige koordinater, fart og himmelretning. Evnt høyde hvis du er på en innsjø... Har prøvd Sports tracker, både med og uten tastene fremme, og merket en del større usikkerhet, spes på høyde når antenna er skjult i sammentrekt form. Den mista ikke signal, men det ble noen rare målinger hist og pist. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Er det flere som har begynt å hate Nokia Maps? Jeg har lastet inn kartet for sørnorge og prøver å plotte inn en kurs fra Oslo til Notodden i Telemark f.eks, men finne ingen rute etter laaaang letetid. Ok, så prøver jeg å finne Stanseveien 27 (netshop oslo), men det finner den heller ikke.. Hallo, hva er det den skal være godt for?? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 LAst inn kart på nytt, eller sett på bruk av nettverk.. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 For moroskyld kan noen prøve å ta "Plan route" og så søke på adresse og prøve "Stanseveien 27 0976 Oslo". Kommer det noe resultat? Eller hva med Bøgata 3800 Bø i Telemark? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Finner ingen av de gatene, men finner den minste gate her jeg bor. Var det ikke en som hadde funnet ut et gitt område på østlandet som kartene ikke virket over? For Oslo lå i alle fall innenfor dette området. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Må si jeg blir litt skuffet nå. Så jeg kan altså ikke navigere meg frem til noe sted i Oslo hvor jeg bor fordi det er inne i en mystisk twilight zone hvor ingenting fungerer. Jatta Lenke til kommentar
stue Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 For moroskyld kan noen prøve å ta "Plan route" og så søke på adresse og prøve "Stanseveien 27 0976 Oslo". Kommer det noe resultat? Eller hva med Bøgata 3800 Bø i Telemark? 8564344[/snapback] Finner stanseveien 27 jeg. No problem. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Var det noe spesielt du har gjort? Hvordan har du lagt inn maps og innstillinger og sånt... ? Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Er det flere som har begynt å hate Nokia Maps? Jeg har lastet inn kartet for sørnorge og prøver å plotte inn en kurs fra Oslo til Notodden i Telemark f.eks, men finne ingen rute etter laaaang letetid. Ok, så prøver jeg å finne Stanseveien 27 (netshop oslo), men det finner den heller ikke.. Hallo, hva er det den skal være godt for?? 8564332[/snapback] Har lagt merke til at alt funker mye bedre når man er på nett. Prøvde å gjøre det samme nå, fant begge dele, men nettaktiviteten var ganske høy. Så på loggen etterpå og da hadde den lastet ned nesten 300kB. Det skal sies at jeg gikk innom hvert punkt på ruta mellom Oslo og Notodden da. Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Eller hva med Bøgata 3800 Bø i Telemark? 8564344[/snapback] No problemo Lenke til kommentar
oscar1 Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg har Nokia N95, og jeg lurer på en ting: Hvis jeg instalerer Tom tom til Nokia, hvilken versjon av tom tom skal jeg instalere på N95? Kan jeg koble hvilken som helst bluetooth ekstern? Når jeg bruker GPS tom tom på mobil må jeg betale noe til tele levrandør for og navigere eller betaler man ikke noe som en vanlig GPS navigering? Håper noen kan svare meg så fort som mulig! Lenke til kommentar
stue Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Var det noe spesielt du har gjort? Hvordan har du lagt inn maps og innstillinger og sånt... ? 8564774[/snapback] Jeg har lastet kart for hele norge over på minnekortet. Det jeg gjorde når jeg fikk telefonen, var å sette inn tomt minnekort, så åpne maps. så lukket jeg maps igjen, og tok ut minnekortet. Nå lastet jeg hele norge over på minnekortet. Har slått bruk av nettvekr på "aldri", så tar bare data fra minnekortet. Håper dette kan hjelpe. Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Bynner å mistenke at min bruker kartet i mobilen, ikke det på minnekortet... Trikset da er vel å gjennopprette fabrikkinnstillinger, som nevnt tidligere her. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 LAst inn kart på nytt, eller sett på bruk av nettverk.. 8564343[/snapback] Det skal ikke være nødvendig å bruke nettverk for å søke opp adresser på et kart du allerede har lastet ned. Finner ingen av de gatene, men finner den minste gate her jeg bor.Var det ikke en som hadde funnet ut et gitt område på østlandet som kartene ikke virket over? For Oslo lå i alle fall innenfor dette området. 8564433[/snapback] Jo, det var meg, men jeg har ikke påstått at dette er et problem som gjelder alle. For min del så er det området innenfor rektangelet på bildet under som ikke er helt nedlastet. Med det mener jeg at store veier og slikt vises inntil jeg zoomer for langt ned, da blir alt gult. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 LAst inn kart på nytt, eller sett på bruk av nettverk.. 8564343[/snapback] Det skal ikke være nødvendig å bruke nettverk for å søke opp adresser på et kart du allerede har lastet ned. 8566851[/snapback] Vel jeg har lastet ned, men har hendt den laster ned ting fra nett for det, er vel oppdateringer eller noe... Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Akira skrev: 4. Ved uhell gjort at kart data lagres på Telefonminnet og ikke minnekort? Jeg var litt for ivrig da jeg fikk mobilen og startet GPSen før jeg fikk satt i minnekort. Det gjorde at GPSen lagret kartdata på det interne minne. Jeg fant ingen innstilling for å fikse dette. Så det jeg endte opp med å gjøre var å formatere telefonen. Da forsvant jo også ALT annet jeg hadde gjort med mobilen, men siden den var så ny og det eneste viktige (Kontakter og kallender) lå i outlook så var det enkelt å synce opp igjen. = vil dette si jeg har "fucka" opp mobilen? jeg har ikke minnekort i , men har heller ikke sett annet enn den jordkloden og rødt kryss! men når jeg lukket programmet sto det "lagrer" kart..men viss jeg ikke har hatt kontakt med noe er det vel ikke no prog./ kart å lagre? Endret 8. mai 2007 av SUPERJANNE Lenke til kommentar
kristjaan Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Noen som vet hvordan vi MAC-brukere får lastet ned kart ettersom map loader kun fungerer på PC? Lenke til kommentar
Morfiril Skrevet 8. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2007 Er det bare meg eller får man ikke lastet ned Maploader fra nokia sidene nå? Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 9. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Bynner å mistenke at min bruker kartet i mobilen, ikke det på minnekortet... Trikset da er vel å gjennopprette fabrikkinnstillinger, som nevnt tidligere her. 8565403[/snapback] det er like bra som å formatere? + nei det er det ikke, jeg har lest i brukerhåndboka og der står det at filer gjenblir i mobilen. ellers tenkte jeg på at inne oå innstillingene på kart så kan man jo sette til 100% minnekort, det må vel bety at den ikke laster ned kart på mobilminne da. eller ? tror heller ikke det gjør så forferdelig mye siden på http://europe.nokia.com/EUROPE_NOKIA_COM_3...f/maps_1.13.pdf står det at gps minne er på mobilen som default... så man må ikke ha minnekort. næ jeg vet ikke... Endret 9. mai 2007 av SUPERJANNE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå