lynx55 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Hei, dette er ikke et problem som jeg har, men en opplevelse som kan være nyttig og vite om hos flere. Mitt nettverk er som følger: Router på kontoret, kabel inn til stua og koblet til et trådløst acesspunkt, range expander i "surmulstuggu" som er et frittstående "hobbyrom". Denne historien ble til ved at jeg hadde besøk av en bestemt person. For en tid tilbake ba han meg om å komme hjem til seg og hjelpe han med nettverket sitt (trådløst), han hadde problem med at det var veldig ustabilt. Husker ikke hvilken router han hadde, men vi fant ut at det måtte være noe feil med den. Ny router ble innkjøpt og det trådløse fungerte bra, ikke fullgodt, men bra (litt ustabilt). Vi skjønte ikke hva som gjorde det, men gikk ut i fra at det var noe i huset som påvirket nettet. I går kveld satt jeg hjemme på mitt kontor og jobbet på to trådløse maskiner, det ringer på døra og inn kommer vedkommende som jeg hadde vært hos. Samtidig med at han kommer inn faller begge maskinene ut av nettet - mister tilkoblingen, prøver restart og forskjellige ting for å få dem opp igjen uten at det lykkes. Kobler den ene til med kabel direkte fra router og det fungerer, altså kun radiodelen som ikke fungerer på routeren. Kommanderer han så til å gå inn på stua og sette seg, kommer så vidt opp trådløst men faller ut igjen nesten med en gang. Går så inn på stua for å teste det trådløse acesspunktet der, starter en mac som står der, men kommer ikke inn trådløst der heller. Prøver så kabel og det fungerer. Her var det altså to trådløse enheter som falt ut med det samme denne personen kom inn. Etter et par timer gikk han, to min. etter han gikk ut av døra fungerte alt som før. Jeg ringte til han og fortalte det, da kunne han fortelle at armbåndsur drevet av batteri var umulig å bruke for han, selv om batteriet hadde to års garanti gikk det tomt for strøm i løpet av to til tre uker. Regner med at det er flere som kan ha vært borti nettverk som er ustabile og ikke funnet årsaken, her er altså også en mulig feilkilde. Endret 19. april 2007 av lynx55 Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Hva mener du egentlig? At personen i seg selv forårsaker forstyrrelsene? Eller klokken? Endret 19. april 2007 av nerf Lenke til kommentar
lynx55 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Hva mener du egentlig? At personen i seg selv forårsaker forstyrrelsene? Eller klokken? 8419943[/snapback] At personen selv - klokke kunne han ikke bruke, og hadde ikke gjort det på mange år. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kan prøve å endre trådløs kanal.. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kan prøve å endre trådløs kanal.. 8420018[/snapback] Kan være en form for magnetisme eller elektromagnetisk felt i kroppen hans som forstyrrer nettet. Har jo sett folk med strykejern hengende på brystet. Jeg har ingen problemer med å tro på historien, og at det er personen i seg selv som er årsaken. Det er nok mer mellom himmel og jord, enn andre steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå