aspic Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jepp hepp, fann nettopp tysk heildagsprøven (tentamen) vi skal ha på tirsdag på nettet. Jeg er 98% sikker på at dette er dei riktige oppgåvene, fann jo ikkje fasit Så no kan eg berre sitje meg ned, skrive oppgåvene, rette i evt. programmer osv. Så kan eg berre skrive dette inn i ordboka og glatt få ein 5ar. Er dette uetisk av meg? Eg veit eg er sjukt dårleg i tysk, kjem eg opp til ein evt. skriftleg/munnleg eksamen vil eg med stor sikkerhet stryke.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Uetisk eller ikke, jeg vet en ting, jeg kan ikke bry meg mindre Om du får bedre karakterer i tysk (som forsåvidt er ett ganske ubrukelig fag som du sjelden vil få bruk for) så er vel det flott? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Uetisk eller ikke, jeg vet en ting, jeg kan ikke bry meg mindre Om du får bedre karakterer i tysk (som forsåvidt er ett ganske ubrukelig fag som du sjelden vil få bruk for) så er vel det flott? 8419796[/snapback] Støttes. Det skal lønne seg å gjøre research til prøvene Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 bare du ikke blir merka.. hadde gjort det samme jeg! (har gjort det samme:P) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Støttes. Det skal lønne seg å gjøre research til prøvene Eggsactly mah point! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å forberede meg på den måten du beskriver. Hadde det vært et annet viktig fag derimot hadde jeg tenkt meg mer om, som feks matte eller fysikk. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Tja.. Ligger vel på 4 eller 5 i tysk. Men vil rykke ned på 3-4 om eg tar prøven utan å "forbrede" meg. Har jo 5 heildagsprøvar den kommande veka, bør jo nesten FÅ lov. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 "Det er greit om jeg jukser, bare ingen andre gjør det." Akkurat dette er det som er i veien med verden... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Nei, eg glapp vel ut med kor ein kunne finne oppgåva. Cluet er at eg veit eg lurer meg sjølv, og at heildagsprøver berre er "øvingar" før eksamen. Men eg er allerede så screwed i tysk at om eg kjem opp til eksamen vil eg stryke uansett.. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 "Det er greit om jeg jukser, bare ingen andre gjør det." Akkurat dette er det som er i veien med verden... 8420859[/snapback] Det er snakk om tysk anywaiz, unntakstillstand. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 "Det er greit om jeg jukser, bare ingen andre gjør det." Akkurat dette er det som er i veien med verden... 8420859[/snapback] Ikke bra å sammenligne noe så ubetydelig som et tysk fag med verdens problemer... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Det er alltid uetisk å jukse. No er ikkje tysk den viktigaste karakteren du får, men det er du sjølv som må ta valget. Eg ville nok ikkje kopiert inn teksten i ei regelbok, kan du ikkje løyse den og prøve å hugse mest mogleg? Kan du kome opp til eksamen i tysk? Endret 19. april 2007 av Zeph Lenke til kommentar
aspic Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Jepp.. Er andre året på vidergående.. Men vil ikkje at ein dårleg tyskkarakter skal trekke ned snittet.. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg hadde gjort det, ingen tvil. Lenke til kommentar
Simen_M Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hadde definitivt gjort det samme! Hvis du får en bedre standpunktkarakter av det så er det seff verdt det. Skulle ønske det samme hadde skjedd meg i spansk! Men er det ikke litt rart at den ligger ute på nettet? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Men er det ikke litt rart at den ligger ute på nettet? 8424332[/snapback] For å sei det på den enkle måten: Tysklæraren vår er ein godtruande idiot. Han gir dei same prøvane om att år etter år. Sjølvsagt juksar vi når det er så lett? =p No, ca ei veke før prøven fekk vi ut "førebuingsmateriale" der vi får vite hovudtema, og litt forskjellige oppgåver. Hovudtemaet er "Im Stau", etter litt rask scrolling på www.udir.no fann eg det relevante oppgåvesettet. Alle "bitane" fell på plass om eg samanliknar førebuingsarka og oppgåvesettet. Sjekk ut udir.no, mykje bra øvingsmateriale Einaste eg ventar på no, er å kome opp i eksamen i tysk. Då ser dykk ikkje meg igjen på forumet for å seia det på den fine måten =o Endret 19. april 2007 av aspic Lenke til kommentar
martbo Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå