andesam Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Heisann. Holder på med et prosjekt om genmanipulering av mennesker i naturfag. Lurte på om det er noen her som har noe peiling på det? Har søkt litt rundt, men det virker som det er lite stoff om akkurat genmanipulering av mennesker, det er en del om planter og enkle organismer. Fant en artikkel på Wikipedia om det (Human genetic engineering), men merker at den er skrevet av en person som ikke har mest innsikt i verden, pluss at den er markert med advarsel om at man må være kritisk til innholdet. Er det noen som vet om noen gode nettsider med info om genmanipulering? Eventuelt noen som vil si noen ord selv? mvh Andreas Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Vet ikke om det er dette du er på jakt etter, men etter litt søking fant jeg disse: http://www.human-evolution.org/genetic.php http://www.ornl.gov/sci/techresources/Huma...ect/about.shtml Endret 19. april 2007 av vanedyret Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Stod mye nyttig på de sidene ja. Takker Lenke til kommentar
ORF Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Heisann. Holder på med et prosjekt om genmanipulering av mennesker i naturfag. Lurte på om det er noen her som har noe peiling på det? Har søkt litt rundt, men det virker som det er lite stoff om akkurat genmanipulering av mennesker, det er en del om planter og enkle organismer. Fant en artikkel på Wikipedia om det (Human genetic engineering), men merker at den er skrevet av en person som ikke har mest innsikt i verden, pluss at den er markert med advarsel om at man må være kritisk til innholdet. Er det noen som vet om noen gode nettsider med info om genmanipulering? Eventuelt noen som vil si noen ord selv? mvh Andreas 8419780[/snapback] Ordet genmanipulering er temmelig negativt ladet, og stort sett bare brukt av tabloid pressen. Men om du mener prosjekter der mennesket på en eller annen måte får forandret sitt genmatialet så veit eg ikke om direkte slike eksperimenter. Jeg trur det nærmeste du kommer er bruken av DNA vaksiner og Genterapi. Eg trur også det vil være viktig for deg å skille mellom kjønnsceller og somatiske celler, ordet genmanipulering virker på meg noe som får konsekvenser i videre generasjoner. Dette er svært uaktuell forsking igjen, ingen ingen kjente prosjekter.. Kanskje du kan definere ordet genmanipulasjon, og gjerne posten den her fordi det kan være en diskusjon i seg selv.. Lykke til ORF. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Man må ikke eksperimentere på mennesker for å forske på området. Det er mange livsformer som er ganske likt mennesket når vi ser smått på det Lenke til kommentar
ORF Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Man må ikke eksperimentere på mennesker for å forske på området. Det er mange livsformer som er ganske likt mennesket når vi ser smått på det 8429982[/snapback] Vel, skal man holde på med genmanipulasjon av mennesker så må det nesten være mennesker ellers vil det være genmanipulasjon av feks. bakterier. ja jøss det kan høres likt ut, begge snakker om DNA, men man kan ikkje trekke konklusjonene direkte over til alle systemer for omfatter DNA. Så om han velger andre systemer for sin oppgave, så vil han sikkert finne mye meire data, men har han tenkt å bare benytte seg av forsøk fra mennesket trur jeg at det blir en tynn oppgave.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå