Gå til innhold

Jeg skal voltmodde mitt 7600GT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se artikkel

http://sg.vr-zone.com/?i=3330&s=1

Tenkte jeg skulle prøve dette selv. Er det noen som har erfaringer med å voltmodde 7600GT?

Selv har jeg et Club3D 7600GT pci-e med en Zalman VF900cu som kjører 650/1680 på 41 grader jamt. Bør være muligheter til å øke spenningen litt da...

8419590[/snapback]

Har voltmoddet et 7900gt kort. Det gikk bare bra, litt pirkarbeid men absolutt mulig og verdt det :)

Pass bare på at viss du bruker "varmetråd rep. kit" må du vente 1 times tid til at lakken tørkes før du setter kortet i igjen :) Jeg var litt rask og satt kortet i pc´en og fyrte igang før den hadde tørket ordentlig. Det resulterte i at voltmodden først ikke funket og jeg ble lang i maska :!: men etter 10min. tørket lakken og alt funket kjempebra. (1.4v)

amdme

Lenke til kommentar

Kult. Jeg tenkte jeg skulle prøve den enkle versjonen først med blyant siden jeg ikke er så hysterisk dreven med hverken loddebolt eller motstander.

Måtte du måle spenningen med multimeter eller er det noe software som kan fortelle hvor høy den er?

Og mens jeg har deg her, hvordan funker 2x8800gts320 i SLI? Er det verdt penga? Jeg har 1x 8800gts 320 i den andre maskina mi, men lurer på å kjøpe et til (har et nforce 680i stående, burde egentlig utnytte det da...)

Endret av trettifire
Lenke til kommentar
Kult. Jeg tenkte jeg skulle prøve den enkle versjonen først med blyant siden jeg ikke er så hysterisk dreven med hverken loddebolt eller motstander.

Måtte du måle spenningen med multimeter eller er det noe software som kan fortelle hvor høy den er?

Og mens jeg har deg her, hvordan funker 2x8800gts320 i SLI? Er det verdt penga? Jeg har 1x 8800gts 320 i den andre maskina mi, men lurer på å kjøpe et til (har et nforce 680i stående, burde egentlig utnytte det da...)

8419859[/snapback]

om det funker? he he... du kan jo sjekke signaturen min og se selv :!:

jeg er iverfall veldig fornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor mye penger du er villig til å legge i det. Er ikke noe problem å finne ett som oppgir mange nok desimaler, men om det er for billig vil det framstå som mer nøyakig enn det egentlig er. Det du kan gjøre er å kontrollere med et dyrt/nøyaktig ett.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Bruker MY64 fra www.elfa.se (76-816-53)

Synes det fungerer bra til prisen. Jeg har ikke testet det opp mot et dyrere multimeter, så jeg kan ikke være sikker på hvor nøyaktig det er. Har brukt det selv til å måle spenningen etter volt mod av skjermkort, fungerer fint til det.

EDIT: Ser ut som om det er samme greia som "goldtool" du linker til over her :hmm:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Se artikkel

Tenkte jeg skulle prøve dette selv. Er det noen som har erfaringer med å voltmodde 7600GT?

Selv har jeg et Club3D 7600GT pci-e med en Zalman VF900cu som kjører 650/1680 på 41 grader jamt. Bør være muligheter til å øke spenningen litt da...

8419590[/snapback]

Har voltmoddet et 7900gt kort. Det gikk bare bra, litt pirkarbeid men absolutt mulig og verdt det :)

8419742[/snapback]

Var det grunnen til at pc'en din brant opp? Og nesten huset? :p

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Se artikkel

8419590[/snapback]

8419742[/snapback]

Var det grunnen til at pc'en din brant opp? Og nesten huset? :p

8440817[/snapback]

Jeg husker at jeg leste den tråden ja. Si ifra om du voltmodder da, og hvor mye klokk du kan få ut av det.

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...