Boralis Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Dette er essensen i hvordan ikkerøykere oppfatter røykere, de lukter for oss som et vått askebeger. Dette er ikke trakasering men fakta. Tenk på dette neste gang noen ytrer at røykere ikke lukter godt. 8423971[/snapback] Du kan vel egentlig ikke uttale deg på andre vegne enn deg selv? Men ja, jeg er enig i at gammel røyk ikke lukter spesiellt godt. Spranget mellom å være bevisst dette og å aktivt sette det fram som et problemstilling er derimot stor. 8424032[/snapback] Nei han kan ikke uttale seg for alle, men jeg vet om mange som vil støtte han i hva han sier. Inkl meg. Kan ikke påstå jeg har mye respekt for de som velger å røyke, spesielt ikke om de har unger, da de skal være et godt forbilde til disse. Men som så mange av dere som forsvarer røyking sier, det er fortsatt lov, bare ikke inne i offentlige rom, så man kan egentlig ikke gjøre annet enn å si sin mening, og siden det fortsatt er lov til å si sin mening her i landet, må dere tåle å høre den. 8424219[/snapback] Dette med respekt og forbilde må jeg faktisk trekke litt på smilebåndet av, fordi det er den klassiske "nå skal jeg spre litt dårlig samvittighet" Vel jeg er en av totalt 11 søsken, min mor røykte aldrig, min far var til sjøs og var hjemme toppen 1 mnd pr år, ergo var det min mor som var det store forbildet og av oss 11 er det 10 som begynte å røyke, vi 10 har tilsammen 16 barn av disse er det 1 som røyker , fikk ikke dette helt til å stemme med forbildene Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg har 2 brødre og begge foreldra røyker, ingen av oss brødre røyker, så sier ikke at det skjer hver gang. Men de som driver med undersøkelser om det, påstår at sjansene for at ungene starter å røyke er større. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Bra det ikke er slik lenger, og at alle kan samles på samme sted uten at man må sitte i røykos. 8423570[/snapback] Dette er vel det eneste punktet jeg, til nå, kan se at vi er enige på. Fint at det er noe da i hvertfall Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kan ikke påstå jeg har mye respekt for de som velger å røyke, spesielt ikke om de har unger, da de skal være et godt forbilde til disse. Men som så mange av dere som forsvarer røyking sier, det er fortsatt lov, bare ikke inne i offentlige rom, så man kan egentlig ikke gjøre annet enn å si sin mening, og siden det fortsatt er lov til å si sin mening her i landet, må dere tåle å høre den. 8424219[/snapback] Det er likevel visse regler man må holde seg til før man sier sin mening. I tillegg er vel de fleste normale folk enige om at en viss gjensidig respekt for sine medmennesker, det skal man ha. At du ikke har noe respekt for røykere synes jeg er trist, ettersom det rett og slett ikke kan tolkes på noen annen måte enn svært fordomsfullt. De fleste foreldre som røyker gjør det ikke foran barna sine, så vidt meg bekjent. Hvis man skal si sin mening om andre så er det jo greit å gjøre dette på en fornuftig måte istedenfor å fremmedgjøre dem. Ellers blir det jo bare meningsløs sutring uten noen positiv effekt. Da er også sjansen stor for at man får dritten man slenger i retur. Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det er likevel visse regler man må holde seg til før man sier sin mening. I tillegg er vel de fleste normale folk enige om at en viss gjensidig respekt for sine medmennesker, det skal man ha. At du ikke har noe respekt for røykere synes jeg er trist, ettersom det rett og slett ikke kan tolkes på noen annen måte enn svært fordomsfullt. De fleste foreldre som røyker gjør det ikke foran barna sine, så vidt meg bekjent. Hvis man skal si sin mening om andre så er det jo greit å gjøre dette på en fornuftig måte istedenfor å fremmedgjøre dem. Ellers blir det jo bare meningsløs sutring uten noen positiv effekt. Da er også sjansen stor for at man får dritten man slenger i retur. 8424468[/snapback] Regler og regler, det er en felles oppfatning at man bør legge frem saken sin på en saklig måte uten å overdrive å komme med personangrep, så kan vel være enig i den delen. Men jeg sa "for de som VELGER å røyke", skjønner at noen sliter med å slutte, men det er de som faktisk velger, som et bevist valg, å røyke jeg ikke har mye respekt for. Og jeg sa aldri at jeg ikke hadde noe respekt for dem. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Det er likevel visse regler man må holde seg til før man sier sin mening. I tillegg er vel de fleste normale folk enige om at en viss gjensidig respekt for sine medmennesker, det skal man ha. At du ikke har noe respekt for røykere synes jeg er trist, ettersom det rett og slett ikke kan tolkes på noen annen måte enn svært fordomsfullt. De fleste foreldre som røyker gjør det ikke foran barna sine, så vidt meg bekjent. Hvis man skal si sin mening om andre så er det jo greit å gjøre dette på en fornuftig måte istedenfor å fremmedgjøre dem. Ellers blir det jo bare meningsløs sutring uten noen positiv effekt. Da er også sjansen stor for at man får dritten man slenger i retur. 8424468[/snapback] Regler og regler, det er en felles oppfatning at man bør legge frem saken sin på en saklig måte uten å overdrive å komme med personangrep, så kan vel være enig i den delen. Men jeg sa "for de som VELGER å røyke", skjønner at noen sliter med å slutte, men det er de som faktisk velger, som et bevist valg, å røyke jeg ikke har mye respekt for. Og jeg sa aldri at jeg ikke hadde noe respekt for dem. 8424572[/snapback] Ok.... du har liten eller ingen respekt for meg. Helt greit, ditt valg. Men da har du jo uansett ikke noe respekt for hva jeg skriver heller.... Hva er da poenget med å diskutere en sak, når helt personlige valg en person gjør skal bestemme din level av respekt ? Edit: .....liten eller.... Endret 19. april 2007 av Jaytee71 Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Igjen, les hva jeg skriver, jeg sa aldri at jeg ikke har noe respekt for røykere. Nå vet jeg ikke om du har tatt et bevist valg om å røyke, om du har, så har jeg mindre respekt for deg enn evt en som har valgt å ikke røyke. Og om ikke personens personlige valg skal bestemme hvor mye respekt personen fortjener, hva skal? Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Igjen, les hva jeg skriver, jeg sa aldri at jeg ikke har noe respekt for røykere. Nå vet jeg ikke om du har tatt et bevist valg om å røyke, om du har, så har jeg mindre respekt for deg enn evt en som har valgt å ikke røyke. Og om ikke personens personlige valg skal bestemme hvor mye respekt personen fortjener, hva skal? 8425310[/snapback] Jeg må påpeke at jeg skrev: Liten eller ingen respekt.... Hvordan personen ter seg, om personen er en oppegående person eller i dette tilfellet, på dette forumet... om personen(e) er flink(e) til å argumentere for seg o.l..... ikke hvilke valg personen gjør på privaten. Det er og kommer alltid til å forbli en privatsak. Den eneste grunnen til at det er noen diskusjon her i det heletatt er jo at vi røykerne forteller om vår høyst private vane/uvane og dermed stiller oss åpne for hugg..... Må stå litt respekt av det vel ? Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja, du skrev liten, og jeg påpekte i en post høyere opp at jeg aldri sa ingen, da noen andre prøvde å påstå det, så hvorfor du måtte ta med ingen, er for meg underlig. Jeg har heller aldri sagt at jeg kun ser på om de røyker eller ikke, med tanke på hvor mye respekt jeg har for dem. Såklart ser jeg på helheten, hva de foretar seg, men det å ta et bevist valg å røyke, trekker ned, hva er så galt med at jeg mener dette? Og såklart har hvilke valg en person gjør noe med hvor mye respekt jeg synes de fortjener, om de da velger å dele noe privat, som at de velger å røyke, så hvorfor skal jeg da overse dette og gi de mer respekt enn jeg egentlig føler de fortjener? Tja, om dere ikke hadde forsvart de som røyker, hadde det vært mer respekt fra min side, men det å innse at det er en uvane er et godt steg på veien, og det skal du ha respekt for. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Ja, du skrev liten, og jeg påpekte i en post høyere opp at jeg aldri sa ingen, da noen andre prøvde å påstå det, så hvorfor du måtte ta med ingen, er for meg underlig. Jeg har heller aldri sagt at jeg kun ser på om de røyker eller ikke, med tanke på hvor mye respekt jeg har for dem. Såklart ser jeg på helheten, hva de foretar seg, men det å ta et bevist valg å røyke, trekker ned, hva er så galt med at jeg mener dette? Og såklart har hvilke valg en person gjør noe med hvor mye respekt jeg synes de fortjener, om de da velger å dele noe privat, som at de velger å røyke, så hvorfor skal jeg da overse dette og gi de mer respekt enn jeg egentlig føler de fortjener? Tja, om dere ikke hadde forsvart de som røyker, hadde det vært mer respekt fra min side, men det å innse at det er en uvane er et godt steg på veien, og det skal du ha respekt for. 8425589[/snapback] Da må jeg svare det samme... Les hva jeg skriver Jeg har ikke sagt at det er galt at du mener dette. Jeg gjentar: Helt greit, ditt valg. Ok... beklager at jeg tok med ingen, siden det er så viktig for deg, men jeg tok det med for å innlemme andre som virkelig ikke har noen respekt i det heletatt. (skulle kanskje ha påpekt det) Videre må jo jeg også få komme med mine meninger om hva jeg mener bør være kriterier for respekt. Merk deg at jeg skrev vane/uvane.... ikke bare uvane... Jo da, jeg innser at det kan være en uvane, men det er det jo heller ingen som kan være bastant på.... er jo opp til hver enkelt hva de vil kalle det også. Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Så du mener noe som sakte tar livet av deg ikke er en uvane? Edit: Og du burde strengt tatt ikke quote meg og si "Ok.... du har liten eller ingen respekt for meg." om du skal ta med flere folk, jeg vil si det er logisk at jeg føler dette er rettet direkte mot meg. Om det er ment å ta med folk som ikke har noen respekt røykere, greit nok, men jeg leste det ikke sånn. Endret 19. april 2007 av lain Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Så du mener noe som sakte tar livet av deg ikke er en uvane? Edit: Og du burde strengt tatt ikke quote meg og si "Ok.... du har liten eller ingen respekt for meg." om du skal ta med flere folk, jeg vil si det er logisk at jeg føler dette er rettet direkte mot meg. Om det er ment å ta med folk som ikke har noen respekt røykere, greit nok, men jeg leste det ikke sånn. 8426121[/snapback] Jeg mener nok det, men jeg mener også det er opp til hver enkelt hva de vil kalle det. Jeg skrev jo at jeg skulle presisert det !! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Denne tråden inneholder fint lite annet enn anklager, hva røyk lukter, metadiskusjon og annet off-topic. Den stenges permanent, men brukere kan fritt opprette en ny tråd og prøve igjen å diskutere ikke-røykere, som var det opprinnelige temaet for denne tråden. Vi har alt en tråd om røyking og røykere, så den delen av diskusjonen kan man ta der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg