Gå til innhold

Bare tyn ikke-røykerne !

Anbefalte innlegg

Nei, nei og nei.

Jeg ønsker ikke at andre skal lukte som jeg vil. Men jeg ønsker er å slippe andres stygge lukt, slik du sikkert ønsker å slippe å sitte ved siden av noen på bussen som stanker hvitløk

Jeg har aldri sagt man skal klage direkte til noen. Det jeg gjør er å klage generelt på problemet her i forumet

8421583[/snapback]

Alle vil vel helst slippe lukter de ikke tåler/liker, men vi må akseptere at vi bor i et safunn med millioner andre og at disse kan like andre lukter enn en selv og nettop derfor må en være istand til å akseptere dette .

Noen synest sikkert jeg lukter stygt andre synest jeg lukter godt, det samme gjelder deg.

mener du at jeg kan kreve at du endrer livstil slik at du lukter slik jeg ønsker bare fordi jeg ikke skulle like lulkten din :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke lukt som et argument er bare idiotisk, spess hvis man vil bruke det som et argument for å forby tobakk.

Skal en også tvinge folk til å dusje, og bruke den og den såpa, og parfyma for å lukte godt?

Hvem skal bestemme hvem som skal lukte godt, hvem skal bestemme hva som lukter vondt og ikke.

Jeg syntes utedass lukter vondt, du kan syntes den lukter godt...

Lukter er noe man må leve med, enten om man vil eller ikke.

liker du det ikke, kan du sikkert få en lege til å fjerne nesa elns :p

Lenke til kommentar
Å bruke lukt som et argument er bare idiotisk, spess hvis man vil bruke det som et argument for å forby tobakk.

Skal en også tvinge folk til å dusje, og bruke den og den såpa, og parfyma for å lukte godt?

Hvem skal bestemme hvem som skal lukte godt, hvem skal bestemme hva som lukter vondt og ikke.

8421740[/snapback]

Nettop,det var akkurat dette som var mitt poeng.

desverre ser det ut som at noen kunn ser sine argument som riktige og ikke vil se helheten.

Lenke til kommentar

8421740[/snapback]

desverre ser det ut som at noen kunn ser sine argument som riktige og ikke vil se helheten.

8421799[/snapback]

Det er en ganske bastant forskjell mellom parfyme/såper og sigarettrøyk. Jeg som asmatiker kan underskrive på det.

Lenke til kommentar

Det er utrolig prippent å klage over at andre ikke lukter bra nok. Hvis du har så store problemer med fremmede lukter JBlack, så ville jeg holdt meg innendørs.

Når man overfokuserer på noe på den måten, så vil man ubevisst blåse opp problemet til noe større enn det er. På samme måte som folk kan synes det er ufattelig vondt å få en sprøyte, men hvis de ikke fokuserer på den, så merker de det ikke før de blir fortalt at det er over.

Jeg er også lei av den ovenfra-og-ned-holdningen visse ekstreme anti-røykere har en tendens til å vise. Det kreves ikke veldig mye kunnskap innenfor psykologi til for å forstå at disse folkene er mer ute etter å kunne føle seg bedre enn andre enn å faktisk komme med gjennomtenkte kommentarer som kan være til nytte.

Røykere er allerede forvist til forblåste fortau når de skal ta seg en røyk. Men det er tydeligvis ikke nok for noen. Hva er det dere prøver på, å tvinge oss ut på havet?

Kan dere ikke godta at folk som oppfører seg innenfor de rammene røykeloven har satt faktisk har sitt på det rette! Det å leke "røykepoliti" fører ingen samfunnsmessige goder med seg overhodet!

Edit: faktisk er en slik meningsløs fotfølging skadelig for andre fordi det påfører mennesker stress, som igjen er en stor årsak til høyt blodtrykk og hjerteproblemer.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Det er utrolig prippent å klage over at andre ikke lukter bra nok. Hvis du har så store problemer med fremmede lukter JBlack, så ville jeg holdt meg innendørs.

8421904[/snapback]

Det er din mening.

Når man overfokuserer på noe på den måten, så vil man ubevisst blåse opp problemet til noe større enn det er. På samme måte som folk kan synes det er ufattelig vondt å få en sprøyte, men hvis de ikke fokuserer på den, så merker de det ikke før de blir fortalt at det er over.

8421904[/snapback]

Hvordan vet du at det er snakk om overfokusering? Fordi du ikke kjenner lukta selv?

Jeg er også lei av den ovenfra-og-ned-holdningen visse ekstreme anti-røykere har en tendens til å vise. Det kreves ikke veldig mye kunnskap innenfor psykologi til for å forstå at disse folkene er mer ute etter å kunne føle seg bedre enn andre enn å faktisk komme med gjennomtenkte kommentarer som kan være til nytte.

8421904[/snapback]

Personangrep er ikke erstating for gode argument. :thumbdown:

Røykere er allerede forvist til forblåste fortau når de skal ta seg en røyk. Men det er tydeligvis ikke nok for noen.

8421904[/snapback]

Røykere er ikke forvist noe som helst sted. De står i bussskur og damper. De står på togperonger og damper. De sitter ved siden av deg på bussen og flyet med klær som lukter vondt.

Hva er det dere prøver på, å tvinge oss ut på havet?

8421904[/snapback]

Bevissthet rundt egen plass i omgivelsene. Men generelt med tråden, påpeke at jeg verdsetter at samfunnet generelt (uten noe ekstra lovverk) gir flere insentiver til at fok skal slutte å røyke.

Kan dere ikke godta at folk som oppfører seg innenfor de rammene røykeloven har satt faktisk har sitt på det rette! Det å leke "røykepoliti" fører ingen samfunnsmessige goder med seg overhodet!

8421904[/snapback]

Jeg godtar at dere har rett til å gjøre det. Kan dere godta at andre har rett til å ytre sin missnøye?

Edit: faktisk er en slik meningsløs fotfølging skadelig for andre fordi det påfører mennesker stress, som igjen er en stor årsak til høyt blodtrykk og hjerteproblemer.

8421904[/snapback]

Hvem fotfølger noen? Hvis noen får hjerteproblemer og høyt blodtrykk av å delta i diskusjonen, så vil jeg oppfordre dem til å stompe røyken for godt (hvis de røyker, da det kan godt hende at røykingen er delårsak til det høye blodtrykket) og ellers gå seg en tur i frisk luft, i stedet for å sitte foran PC'en og ergre seg over at andre mennesker har rett til å påpeke at røykere ofte ikke lukter godt. :p

Lenke til kommentar

8421740[/snapback]

8421799[/snapback]

Det er en ganske bastant forskjell mellom parfyme/såper og sigarettrøyk. Jeg som asmatiker kan underskrive på det.

8421852[/snapback]

Det er det,men siden du nevner det så har jeg selv vært til rehablitering for noen år siden grunnet en yrkesskade og dær var det faktisk en hel avdeling med asmatikere og røyking og bruk av parfyme var forbudt.

Vi hadde en del diskusjonsgrupper dær og bla dette temaet ble tatt opp og de aller fleste amatikerne hadde betydelig større problemer med parfymelukt enn mer røyklukt . :hmm:

Lenke til kommentar

8421904[/snapback]

Det er din mening.

8421904[/snapback]

Hvordan vet du at det er snakk om overfokusering? Fordi du ikke kjenner lukta selv?

8421904[/snapback]

Røykere er allerede forvist til forblåste fortau når de skal ta seg en røyk. Men det er tydeligvis ikke nok for noen.

8421904[/snapback]

Røykere er ikke forvist noe som helst sted. De står i bussskur og damper. De står på togperonger og damper. De sitter ved siden av deg på bussen og flyet med klær som lukter vondt.

Hva er det dere prøver på, å tvinge oss ut på havet?

8421904[/snapback]

Bevissthet rundt egen plass i omgivelsene. Men generelt med tråden, påpeke at jeg verdsetter at samfunnet generelt (uten noe ekstra lovverk) gir flere insentiver til at fok skal slutte å røyke.

8421904[/snapback]

Jeg godtar at dere har rett til å gjøre det. Kan dere godta at andre har rett til å ytre sin missnøye?

8421904[/snapback]

Hvem fotfølger noen? Hvis noen får hjerteproblemer og høyt blodtrykk av å delta i diskusjonen, så vil jeg oppfordre dem til å stompe røyken for godt (hvis de røyker, da det kan godt hende at røykingen er delårsak til det høye blodtrykket) og ellers gå seg en tur i frisk luft, i stedet for å sitte foran PC'en og ergre seg over at andre mennesker har rett til å påpeke at røykere ofte ikke lukter godt. :p

8422041[/snapback]

For personangrep kommer jo aldri fra deg ?!

Ikke klag på metoder du selv bruker da....

Lenke til kommentar

8422086[/snapback]

Please... begrunnelse. Ikke bare sleng sånt ut uten å i det minste ha et eksempel å støtte deg til for å backe opp påstanden.

Edit: Du kommer til å få din egen tråd stengt.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

JBlack

Personangrep er ikke erstating for gode argument.

Hva er så dette??

Jeg har ikke tat ttil ord for å forby røyk, på bakgrunn av at det stinker. Jeg har ikke gått inn for å rakke ned på noen. Utrolig hvordan motdebatanter, når temaet er røyk, alltid skal tillegge meg ting jeg ikke har sagt. Kanskje røyk er mer skadelig på andre måter enn vi tror?
Lenke til kommentar

JBlack

Hva er så dette??

Jeg har ikke tat ttil ord for å forby røyk, på bakgrunn av at det stinker. Jeg har ikke gått inn for å rakke ned på noen. Utrolig hvordan motdebatanter, når temaet er røyk, alltid skal tillegge meg ting jeg ikke har sagt. Kanskje røyk er mer skadelig på andre måter enn vi tror?

8422102[/snapback]

Uttrykk for frustrasjon over at folk ikke kan lese hva man skriver, men tillegger en en masse påstander og holdninger man ikke har gitt uttrykk for.

Edit: Nobody's perfect. :blush:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

8422086[/snapback]

Please... begrunnelse. Ikke bare sleng sånt ut uten å i det minste ha et eksempel å støtte deg til for å backe opp påstanden.

Edit: Du kommer til å få din egen tråd stengt.

8422100[/snapback]

Begrunnelse: Du påstår at andres tanker om et diffust tema er feil ! I dette tilfellet var det mine meninger !

Edit: skrivefeil

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar

JBlack

Hva er så dette??

8422102[/snapback]

Uttrykk for frustrasjon over at folk ikke kan lese hva man skriver, men tillegger en en masse påstander og holdninger man ikke har gitt uttrykk for.

Edit: Nobody's perfect. :blush:

8422128[/snapback]

Nettop ingen er perfekte og derfor burde du slutte å være så rask med å rope personanngrep hver gang du blir trengt opp i et hjørne,iallefall når du bruker såpass grove tilfeller selv :hmm:

Lenke til kommentar

det eneste jeg har å si er at jeg er et minst like bra menneske, enten jeg røyker eller ikke, det kan ingen antirøykere ta ifra meg. det er patetisk og barnslig å drive argumentere for at jeg er et dårligere menneske kun for at jeg røyker, det er veldig fordomsfult og feil.

Lenke til kommentar
Vi hadde en del diskusjonsgrupper dær og bla dette temaet ble tatt opp og de aller fleste amatikerne hadde betydelig større problemer med parfymelukt enn mer røyklukt . hmm.gif
lattis (14tegn)

8422176[/snapback]

Kan du begrunne dette nærmere, eller er det bare at du latterliggjør det jeg skriver her?

isåfall er det ikke meg du latterliggjør men de som uttalte seg her (ca 25-30 stk) alle amatikerne med kroniske lidelser :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vi hadde en del diskusjonsgrupper dær og bla dette temaet ble tatt opp og de aller fleste amatikerne hadde betydelig større problemer med parfymelukt enn mer røyklukt . hmm.gif
lattis (14tegn)

8422176[/snapback]

Kan du begrunne dette nærmere, eller er det bare at du latterliggjør det jeg skriver her?

isåfall er det ikke meg du latterliggjør men de som uttalte seg her (ca 25-30 stk) alle med kroniske lidelser :hmm:

8422241[/snapback]

Uansett hvor fint du formulerer deg (kroniske lidelser :!: (høres litt ille ut eller hva?)) eller henviser til de 25-30 asmatikerkammeratene dine sine preferanse av røyk fremfor parfyme finner jeg det høyst merkelig at en asmatiker som er nogenlunde seriøs finner det bedre å puste inn parfymelukt enn røyk.

Lenke til kommentar
lattis (14tegn)

8422176[/snapback]

isåfall er det ikke meg du latterliggjør men de som uttalte seg her (ca 25-30 stk) alle med kroniske lidelser :hmm:

8422241[/snapback]

Uansett hvor fint du formulerer deg (kroniske lidelser :!: (høres litt ille ut eller hva?)) eller henviser til de 25-30 asmatikerkammeratene dine sine preferanse av røyk fremfor parfyme finner jeg det høyst merkelig at en asmatiker som er nogenlunde seriøs finner det bedre å puste inn parfymelukt enn røyk.

8422277[/snapback]

Ikke røyk..... røyklukt !

Det var snakk om forskjellen på røyklukt og parfymelukt fra f.eks en person på bussen...

Lenke til kommentar
Det er din mening.

Ja, det er min mening, korrekt observert.

Fordi tviholder på å bruke et argument som strengt tatt ikke fører noen særlig tyngde.

Hvor er personangrepet?

Sett i lys av at røykere ikke kan røyke innendørs på offentlige steder lenger, så er det vel ikke annet å si enn at du tar feil.

Dette er arrogant å si, da du velger å generalisere alle røykere som hensynsløse ubevisste mennesker.

Du tildeler folk generelle karakteristikker selv om de egentlig ikke har noe annet til felles enn at de røyker.

Å si at sutring over røyklukt gir røykere insentiv til å slutte å røyke er naivt.

Hvis du ikke klarer å la være å klage over det, så har du vel heller ikke godtatt det.

Du tar feil hvis du tror at uttalelsene mine er basert på deg alene. Jeg snakker om tendenser blandt anti-røykere til å kommentere og klage på røykere når røykeren oppfører seg innenfor rammene av røykeloven. Dette har da allerede vært nevnt tidligere i tråden? Å irritere seg over folk som tar seg sjenerende friheter er absolutt ikke forbeholdt anti-røykere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...