Gå til innhold

Bare tyn ikke-røykerne !

Anbefalte innlegg

Nå har hysteriet nådd så store høyder at jeg har mistet all respekt for disse ekstremistiske ikke-røykerne !! Ja... vi vet at det er farlig, så det behøver dere faktisk ikke å fortelle oss !

Men så lenge det faktisk er lovlig, er det faktisk fullt og helt vårt eget valg !

Jeg TAR hensyn når jeg skal røyke !

Jeg går unna, men jeg har faktisk opplevd at ikke-røykere kommer etter meg for å jabbe, for så å klage over at jeg sto ved siden av dem å røyka etterpå !!

Dette kaller jeg å oppsøke problemet og å leite etter ting å syte over.

Noe jeg har intrykk av gjelder mange både her inne og ellers !

I kampen mot røykerne er alle skitne triks tillatt !!

Noen andre som har lignende erfaringer ?

edit: Bare et par skrivefeil :)

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tråd skrevet i raseri.

Men ja, jeg har opplevd noe tidligere..

Forstår ikke hva som er problemet lenger..

Jeg sto og tok en røyk, og skulle sette meg i bilen til Mr.Anti-røyk 10 min etterpå.

Kommentarer som "Du stinker", "Æsj, har du røyka?", "Det lukter røyk av deg", "Hvorfor røyka du rett før du satte deg i bilen da?" og slikt, var mange.

Jeg ser ikke poenget. Vi er alle klar over det, og det hjelper _ikke_ på selvtilliten når folk skal hakke ned på den måten.

Lenke til kommentar
En tråd skrevet i raseri.

Men ja, jeg har opplevd noe tidligere..

Forstår ikke hva som er problemet lenger..

Jeg sto og tok en røyk, og skulle sette meg i bilen til Mr.Anti-røyk 10 min etterpå.

Kommentarer som "Du stinker", "Æsj, har du røyka?", "Det lukter røyk av deg", "Hvorfor røyka du rett før du satte deg i bilen da?" og slikt, var mange.

Jeg ser ikke poenget. Vi er alle klar over det, og det hjelper _ikke_ på selvtilliten når folk skal hakke ned på den måten.

8419438[/snapback]

Neida :) Tråden er faktisk ikke skrevet i raseri, men oppgitthet over enkeltes "røykere skal tynes, uansett!"-holdninger..... uansett om vi faktisk tar hensyn !

Lenke til kommentar

Hehe, har nesten ventet på denne tråden. :D

Må nok si at jeg har opplevd mye av slikt selv. "Åhh, røyker du nå igjen?" "faen som det lukter røyk her."

Jeg prøver også å ta hensyn til folk når jeg skal røyke, men som regel ender det opp med at jeg får kjeft. Huff. :hrm:

Lenke til kommentar
Men så lenge det faktisk er lovlig, er dat faktisk fullt og helt vårt eget valg !

8419376[/snapback]

Minner meg om barnehagen: "Lufta er for alle, lufta er for alle!" sa vi, mens vi holdt hendene rett opp i ansiktet på de andre, men uten å være nær dem selvsagt.

Noe jeg har intrykk av gjelder mange både har inne og ellers !

8419376[/snapback]

Røykere er en pest og en plage for DEG..... fordi du har bestemt at de skal være det... ikke av noen annen grunn !!

8410410[/snapback]

Å beskylde andre for å finne på problemet, og benekte at problemet med røyking er reelt, det kaller jeg å leke struts.

Men å reagere med aggresjon og angrep er en vanlig psykologisk forsvarsmekanisme når man føler seg og sitt virkelighetsbilde utfordret og truffet.

Men fakta er:

- Røykere er problematisk for omgivelsene, spesielt astmatikere.

- Mange røykere tar ikke hensyn når de røykere.

- Mange røykere stinker. Og det stinker av klærne deres. Dette kan være særs ubehagelig på kollektivtrafikk. Spesielt på fly hvor man ikke uten videre kan skifte sete.

- Sykdommer som man pådrar seg pga. røykere koster samfunnet masse penger

- Passiv røyking er skadelig

- Røykere utøver et kollektivt press som påvirker enkelte andre svake sjeler til å begynne å røyke. Enkelte klarer ikke å slutte, selv om de blir gravide, og selv om de har små barn.

Røyking er totalt unødvendig, og har masse negative konsekvenser for andre enn bare røykeren selv. Så å anta at problemet er innbilt, og at ikke-røykere ikke har noen gode grunner, men bare leiter etter ting å syte over, det kan ikke kalles annet enn å stikke hodet i sanden og leke struts.

Kanskje på tide å ta virkeligheten inn over seg i stedet, og stumpe den tåpelige kreftpinnen som gjør deg syk, stygg, får deg til å stinke og gjør deg til en belastning for samfunnet?

Lenke til kommentar
Men så lenge det faktisk er lovlig, er dat faktisk fullt og helt vårt eget valg !

8419376[/snapback]

Minner meg om barnehagen: "Lufta er for alle, lufta er for alle!" sa vi, mens vi holdt hendene rett opp i ansiktet på de andre, men uten å være nær dem selvsagt.

Noe jeg har intrykk av gjelder mange både har inne og ellers !

8419376[/snapback]

Røykere er en pest og en plage for DEG..... fordi du har bestemt at de skal være det... ikke av noen annen grunn !!

8410410[/snapback]

Å beskylde andre for å finne på problemet, og benekte at problemet med røyking er reelt, det kaller jeg å leke struts.

Men å reagere med aggresjon og angrep er en vanlig psykologisk forsvarsmekanisme når man føler seg og sitt virkelighetsbilde utfordret og truffet.

Men fakta er:

- Røykere er problematisk for omgivelsene, spesielt astmatikere.

- Mange røykere tar ikke hensyn når de røykere.

- Mange røykere stinker. Og det stinker av klærne deres. Dette kan være særs ubehagelig på kollektivtrafikk. Spesielt på fly hvor man ikke uten videre kan skifte sete.

- Sykdommer som man pådrar seg pga. røykere koster samfunnet masse penger

- Passiv røyking er skadelig

- Røykere utøver et kollektivt press som påvirker enkelte andre svake sjeler til å begynne å røyke. Enkelte klarer ikke å slutte, selv om de blir gravide, og selv om de har små barn.

Røyking er totalt unødvendig, og har masse negative konsekvenser for andre enn bare røykeren selv. Så å anta at problemet er innbilt, og at ikke-røykere ikke har noen gode grunner, men bare leiter etter ting å syte over, det kan ikke kalles annet enn å stikke hodet i sanden og leke struts.

Kanskje på tide å ta virkeligheten inn over seg i stedet, og stumpe den tåpelige kreftpinnen som gjør deg syk, stygg, får deg til å stinke og gjør deg til en belastning for samfunnet?

8419490[/snapback]

Passiv røyking er farlig om du sitter i et rom sammen med noen som røyker.... det er det vel knappest noen som gjør lenger !

Sykdommene koster samfunnet penger og tobakks-avgiftene bringer penger inn !

Okay.... vi stinker, men da kan du jo likegodt hakke på alle de andre som også lukter ille i samfunnet da.... damer med alt for mye parfyme, menn med alt for mye aftershave, folk som ikke bruker parfyme og har et svetteproblem, folk som har vært på jobb, er svett, skitten og ekkel, men tar bussen hjem o.s.v

De to førstnevnte er en større plage for allergikere og asmatikere enn oss røykere forresten.... etter at røykeloven kom !

Som jeg sa i innledningen.... vi vet godt det er farlig å røyke, så den behøver du ikke å gjenta i det kjedsommelige.

Folk klarer ikke å slutte selv om de har små barn..... nei, men hva er problemet så lenge man ikke røyker i nærheten av dem ?

Jeg har barn, men har alltid sørget for å være et godt stykke unna når jeg røyker !

Ja jeg mener fortsatt at problemet er både innbilt og påtatt hos de fleste av dere ekstrem- ikke-røykere !!

Lenke til kommentar
Stiller meg bak JBlack her... Nikotinen gjør det vanskelig å slutte, det vet vi alle. Men det slutter røykere hver dag, og jeg mener at røyken burde bli forbudt. Men dette har jeg en følelse av aldri kommer til å skje.

8419516[/snapback]

Hva om hakkingen fra dere fører til at færre ønsker å slutte da ?

Da virker jo det dere driver med helt mot sin hensikt !

Lenke til kommentar

Viss tobakk hadde blitt ulovlig så er jeg usikker på om det hadde solgt noe spesielt i det svarte markede.

Det er jo ikke et stoff som gir deg noe spesielt med nytelse, iverfall ikke forholdt til det man betaler i både helse og penger.

Men som vist så kan man i det verste tilfellet få en lignende situasjon som man har med ulovlige rusmidler. Fordommer og kriminalitet uten noen spesiel form for kontroll..

Men som sagt, MEGET tvilsomt.

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke lager strengere reguleringer om hva tobakk kan inneholde, og prøve å ta selve industrien som lager disse produktene.

Nikotin er et drittstoff som kun gjør deg hektet...

Men å mobbe personer som røyker er tåpelig, ivertfall slik som situasjonen til dels er i dag.

Skal jeg springe rundt å mobbe feite folk, personer som gjør ting som plager meg? Akkurat som jeg er betre, slik som mange ungdommer blir lært opp til i dag...

Det burde og kommet flere hjelpemidler, og de man har i dag er strengt tatt ikke noe spesielt effektive. For en stund siden leste jeg om vann som inneholdt nikotin, kanskje det kunne vært et hjelpemiddel eller erstatning for røykere? :p

Selv vurderer jeg hypnose, personer jeg kjenner til å sluttet etter de prøvde dette. Men som sagt, jeg er skeptisk.

Lenke til kommentar
Stiller meg bak JBlack her... Nikotinen gjør det vanskelig å slutte, det vet vi alle. Men det slutter røykere hver dag, og jeg mener at røyken burde bli forbudt. Men dette har jeg en følelse av aldri kommer til å skje.

8419516[/snapback]

8419581[/snapback]

Nå er det jo ikke alle som er like sta og irrasjonelle. :p

Lenke til kommentar
Viss tobakk hadde blitt ulovlig så er jeg usikker på om det hadde solgt noe spesielt i det svarte markede.

Det er jo ikke et stoff som gir deg noe spesielt med nytelse, iverfall ikke forholdt til det man betaler i både helse og penger.

Men som vist så kan man i det verste tilfellet få en lignende situasjon som man har med ulovlige rusmidler. Fordommer og kriminalitet uten noen  spesiel form for kontroll..

Men som sagt, MEGET tvilsomt.

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke lager strengere reguleringer om hva tobakk kan inneholde, og prøve å ta selve industrien som lager disse produktene.

Nikotin er et drittstoff som kun gjør deg hektet...

Men å mobbe personer som røyker er tåpelig, ivertfall slik som situasjonen    til dels er i dag.

Skal jeg springe rundt å mobbe feite folk, personer som gjør ting som plager meg? Akkurat som jeg er betre, slik som mange ungdommer blir lært opp til i dag...

Det burde og kommet flere hjelpemidler, og de man har i dag er strengt tatt ikke noe spesielt effektive. For en stund siden leste jeg om vann som inneholdt nikotin, kanskje det kunne vært et hjelpemiddel eller erstatning for røykere? :p

Selv vurderer jeg hypnose, personer jeg kjenner til å sluttet etter de prøvde dette. Men som sagt, jeg er skeptisk.

8419612[/snapback]

Jeg er ganske enig med deg :)

Hvorfor kan ikke dere inbitte ikke-røykere sende protest brev o.l til tobakksindustrien istedet for å spy deres galle utover oss ?

Lenke til kommentar

8419516[/snapback]

8419581[/snapback]

8419658[/snapback]

Om noen hakker på deg om å slutte med noe du liker å drive med...... slår ikke staheten din også inn da ?

Lenke til kommentar
Om noen hakker på deg om å slutte med noe du liker å drive med...... slår ikke staheten din også inn da ?

:yes:

Ikke faen om jeg slutter å røyke pga en sippeunge som går midt i byen med eksos overalt og ikke tåler 10 sek med røyk som fyker forbi ideet jeg går forbi han..

Lenke til kommentar

8419658[/snapback]

8419666[/snapback]

Det kommer an på hvor velbgrunnet det er. Men om jeg også kan være irrasjonell av og til gjør det ikke mindre irrasjonelt å røyke på trass. Det gjør heller ikke irrasjonallitet til noe mer positivt.

Lenke til kommentar

:yes:

Ikke faen om jeg slutter å røyke pga en sippeunge som går midt i byen med eksos overalt og ikke tåler 10 sek med røyk som fyker forbi ideet jeg går forbi han..

8419738[/snapback]

Enig med deg :)

Lenke til kommentar

8419658[/snapback]

8419666[/snapback]

Det kommer an på hvor velbgrunnet det er. Men om jeg også kan være irrasjonell av og til gjør det ikke mindre irrasjonelt å røyke på trass. Det gjør heller ikke irrasjonallitet til noe mer positivt.

8419761[/snapback]

Poenget mitt var : Om folk blir hakket på for å drive med noe de tross alt liker å holde på med, vil ofte både stahet og irrasjonalitet slå inn.

Jeg sa da vel ingenting om det var positivt eller negativt vel ?

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at du sa... osv. osv. , sa jeg vel?

Du skrev ikke intensjonen med din kommentar. Derfor svarte jeg på den slike jeg tolket den.

Anyways, jeg har tro på sannheten. Ikke på å skjule den av taktiske grunner. Sannheten er at røyking er idioti, og har mange negative konsekvenser også for omverdenen, og at å fortsette å røyke fordi man missliker sannheten er totalt irrasjonelt.

Første steg for å forbedre seg selv er forøvrig å innrømme problemet. Det kan man kun gjøre når man har erkjent sannheten. Om man så må forbi stadiet med aggresjon og stahet for å komme dit, det får så være. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...