Gå til innhold

Microsoft Excel - referere til 2 celler i èn celle

Anbefalte innlegg

Hei

Vet ikke hvor jeg bør putte denne posten, men tror den er kommet riktig :)

Jeg holder på med en liten excel-jobb som jeg står litt fast på.

Jeg har en arbeidsbok med Ark1, Ark2 som virker slik at Ark1 har verdier som det blir referert til i to celler i Ark2.

Enkelt og greit så langt.

i Ark3 har jeg to celler:

A5 (som referer til ='Ark1'!X38) Denne cellen har et navn på en person.

og B5 (som refererer til ='Ark1'!X47). Denne cellen har en tallverdi.

Til nå har jeg altså to forskjellige celler ved siden av hverandre i Ark3 som har hver sin unike verdi hentet fra Ark1.

Det jeg ønsker er å få verdiene fra Ark3 ,både celle A5 og B5, inn i KUN celle B5. Altså i èn og samme celle.

Deretter vil jeg gjøre det samme videre nedeover i celle B6 og B7, men B6 skal referere til Y38 og Y47,mens B7 skal referere til Z38 og Z47.

B5 = Ark1!X38 og X47

B6 = Ark1!Y38 og Y47

B7 = Ark1!Z38 og Z47

osv..

Slik at sluttresultatet blir en automatisk sortert liste i Ark3 som henter inn verdiene i B5, B6 og B7 som den under.

Den skal sorteres automatisk i synkende rekkefølge etterhvert som man fyller inn verdier i Ark1!x38 og y47 cellene.

Slik:

45 Navn3

43 Navn1

32 Navn2

Setter pris på tilbakemelding.

Endret av Haavard82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal altså hente en tallverdi og en bokstavverdi og sette i en og samme mappe? Da får du !VERDI feil? (!VALUE hvis engelsk)

EDIT: Mener selv å ha prøvd dette selv men aldri vellykket. Tror makroer er løsningen

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Du skal altså hente en tallverdi og en bokstavverdi og sette i en og samme mappe? Da får du !VERDI feil? (!VALUE hvis engelsk)

EDIT: Mener selv å ha prøvd dette selv men aldri vellykket. Tror makroer er løsningen

8419950[/snapback]

Ja, korrekt.

Og deretter sortere listen automatisk slik det ble beskrevet i den første posten.

Fant du ut av det til slutt da? Har vel ikke noe kode å dele? eller fremgangsmåte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...