howieD Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Hei Vet ikke hvor jeg bør putte denne posten, men tror den er kommet riktig Jeg holder på med en liten excel-jobb som jeg står litt fast på. Jeg har en arbeidsbok med Ark1, Ark2 som virker slik at Ark1 har verdier som det blir referert til i to celler i Ark2. Enkelt og greit så langt. i Ark3 har jeg to celler: A5 (som referer til ='Ark1'!X38) Denne cellen har et navn på en person. og B5 (som refererer til ='Ark1'!X47). Denne cellen har en tallverdi. Til nå har jeg altså to forskjellige celler ved siden av hverandre i Ark3 som har hver sin unike verdi hentet fra Ark1. Det jeg ønsker er å få verdiene fra Ark3 ,både celle A5 og B5, inn i KUN celle B5. Altså i èn og samme celle. Deretter vil jeg gjøre det samme videre nedeover i celle B6 og B7, men B6 skal referere til Y38 og Y47,mens B7 skal referere til Z38 og Z47. B5 = Ark1!X38 og X47 B6 = Ark1!Y38 og Y47 B7 = Ark1!Z38 og Z47 osv.. Slik at sluttresultatet blir en automatisk sortert liste i Ark3 som henter inn verdiene i B5, B6 og B7 som den under. Den skal sorteres automatisk i synkende rekkefølge etterhvert som man fyller inn verdier i Ark1!x38 og y47 cellene. Slik: 45 Navn3 43 Navn1 32 Navn2 Setter pris på tilbakemelding. Endret 19. april 2007 av Haavard82 Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Du skal altså hente en tallverdi og en bokstavverdi og sette i en og samme mappe? Da får du !VERDI feil? (!VALUE hvis engelsk) EDIT: Mener selv å ha prøvd dette selv men aldri vellykket. Tror makroer er løsningen Endret 19. april 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
howieD Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Du skal altså hente en tallverdi og en bokstavverdi og sette i en og samme mappe? Da får du !VERDI feil? (!VALUE hvis engelsk) EDIT: Mener selv å ha prøvd dette selv men aldri vellykket. Tror makroer er løsningen 8419950[/snapback] Ja, korrekt. Og deretter sortere listen automatisk slik det ble beskrevet i den første posten. Fant du ut av det til slutt da? Har vel ikke noe kode å dele? eller fremgangsmåte? Lenke til kommentar
howieD Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Løst... Fant ut av det =Ark1!X47&" "&Ark1!X38 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå