Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Firefox istedenfor IE på skolen?

Anbefalte innlegg

Lest i skole reglementet hvor det sto

" Som elev i den videregående skolen har du rett på et opplæringstilbud som er godt organisert og tilpasset individuelle læreforutsetninger. Du skal kunne forvente at skolen gir deg hjelp, støtte og veiledning, og at du blir møtt med tillit og respekt. "

Siden det står at vi har rett på individuelle læreforutsetninger, har jeg da rett å bruke Mozilla Firefox på skolen? Siden det er denne nettleseren jeg har brukt hele tiden hjemme og på jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis står det i avtalen for bruk av IT at du ikke har lov til å innstallere programmer på pc-ene.

Den paragrafen i skolens reglement du viser til kan ikke sies å forsvare hvorfor du skal få bruke FF isteden for IE, om du da ikke kan komme på vedlig gode grunner til at FF skal få deg til å lære bedre.

Vil heller anbefale deg at du tar opp spørsmålet med IT ansvarlig på skolen.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke mulighet til å installere det en gang, men jeg tenker ast det er det jeg vant til, og det er mye mindre problemer med firefox mht pop-ups og at IE egentlig bare er noe *auto sensur*.

8419307[/snapback]

Ikke mulighet til å installere en gang? Hos oss er både Firefox og Opera installert fra før, så det er rart skolen deres vil påtvinge dere slik -pardon my french- mannskit. Kjør det fra minnepinne, og hvis noen lærere kommenterer det, si det som det er. IE is teh suxx!!

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...