bendersen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg vurderer å begynne på Grunnleggende kurs i bore- og brønnteknikk. Så er det noen spørsmål.. Hvordan er det å få seg jobb på plattform da? Lønn? Noen som har erfaring fra noen som tilbyr disse kursene? Noen jeg bør styre unna? Noen som har erfaring med den type jobb? Når man spør skolene så er man "garantert jobb og gull og grønne skoger.." Setter stor pris på alt av svar. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Heisann! Har akkurat fått læreplass på platform selv, så kan videreformidle litt av det jeg vet =) Hvordan er det å få seg jobb på platform? Læreling plass er tålig vanskelig å få seg jobb på, ettersom det er en ekstremt ettertraktet plass! Hvilken aldersgruppe går du under og har du sikkerhetskurs er vel tålig viktige faktorer her. Lønn? Lønnen er som sikkert de fleste vet, veldig bra. Man har ett offshore tillegg på 47%. Jeg har ikke lyst til å poste min egen lønnsavtale, men med fast jobb og 2 uker på/4 uker av vil jeg med mitt yrke tjene rundt 30 000 kroner per tur. Det er også sagt blandt lærerene at vist man jobber 2-3 timer overtid hver dag, kan man ta med seg hjem 10-15 lapper mer hver måned. Merk at det er 12 timers arbeidsdager. Resten kan jeg desverre ikke svare på ettersom jeg ikke holder på med denne type yrke. Sier skolene at det er gull og grønne skoger så ville jeg nok satset pengene på det, de har mest peiling Håper dette var hvertfall litt til nytte, og lykke til =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå